Gå til innhold

Psoriasis ?


Aquarius50

Anbefalte innlegg

Jeg fikk for ca et år siden utslett på Penishode samt innsnevring og sår forhud, det danner seg en hvit ring rundt forhuden som er meget stram,ved ereksjon blir det meget smertefullt, samleie er ikke mulig. Jeg har vært hos to hudleger, første mener det er psoriasis, andre har en annen forklaring som jeg ikke husker men har behandlet meg selv med Protopic 0,1% i 4 måneder uten resultat, det er også vansklig og få vist legen dette da det synes best ved ereksjon.

Til orientering har jeg små psoriasis utslett andre steder på kroppen, jeg har også koststyrt diabetes

Hva kan dette være, og hvordan bør det behandles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

psoriasis på penis gir svært sjelden stramming slik du beskriver. Din beskrivelse passer godt med en tilstand vi kaller lichen sclerosis et atrophicus, en etterhvert arrdannende sykdom som hovedsaklig rammer slimhinner hvor årsaken er ukjent.

Protopic kan hjelpe, men er det først arr og stramming er det ofte nødvendig med noen ukers behandling med en sterk kortisonkrem for å mykne vevet.

Jeg synes du skulle ta en ny runde med hudlege nummer 2, og se om dere finner en løsning. Henvisning til kirurg kan være en siste utvei om en ikke kommer til målet med lokalbehandling. Kirurgen kan spalte det stramme vevet eller rett og slett fjerne forhuden.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...