Gå til innhold

fortjener å bli voldtatt?

Anbefalte innlegg

Gjest sjokketjente
Skrevet

Er det virkelig sånn at en jente som har drukket som blir med en utlending hjem og har drukket og så blir voldtatt har skylden selv og fortjener det når de er så dumme. har fått inntrykket av at det er det folk mener..

en brukte en analogi om å kaste seg foran en buss for å få sjåføren dømt for drap

..

vg vil jeg skal stå fram anonymt med i historien min..men hvis folka er sånn..så aldri i verden..kanskje jeg blir fremstilt som den sluten.

må snakke med advokaten først uansett

Skrevet

La meg si det sånn; tror du skal tenke deg _veldig_ godt om før du står fram i vg med historien.

Skrevet

Altså, tenke deg godt om fordi når en først har stått fram, selv om det er anonymt, så blir en veldig sårbar. Og da rammer det spesielt når det kommer fram synspunkter som ikke er like ok å høre.

Det var det jeg mente. I tilfelle det så ut som om jeg tvilte på historien din, for det var ikke meningen, altså.

Snakk med advokaten først, i det minste.

mvh

Skrevet

Nei, man har ikke skylden selv for noe sånt. Det som er tilfellet er at man nok utvilsomt kunne tatt en smartere avgjørelse. Men ingen fortjener å bli voldtatt, og ingen har skylden for det selv. Kan hende enkelte mener det, men de er da noen usympatiske drittsekker som helst skulle hatt en kule i panna.

"................................"

Gjest sjokketjente
Skrevet

Nei, man har ikke skylden selv for noe sånt. Det som er tilfellet er at man nok utvilsomt kunne tatt en smartere avgjørelse. Men ingen fortjener å bli voldtatt, og ingen har skylden for det selv. Kan hende enkelte mener det, men de er da noen usympatiske drittsekker som helst skulle hatt en kule i panna.

"................................"

takk...har fått så utrolig mmye dritt på vgdebatt.

noen mente jeg hadde funnet det på for å sverte somaliere..de fleste at jeg bare var totalt dum naiv norsk hore som ble med en fremmed gjem og at da var det min skyld ...klart man blir sint når man får med seg dame hjem også er hun luremus var det noen som sa

.også har jeg sånn sykelig trang til å snakke og snakke og snakke om det....tror chattevennene mine er gærne av det..de vil ikke høre alle detaljer og lurer på hvvordan jeg så lett kan snakke om det...kanskje de tviler på historien min??

bestemt meg for å tie stille da..folk vil ikke høre

Skrevet

takk...har fått så utrolig mmye dritt på vgdebatt.

noen mente jeg hadde funnet det på for å sverte somaliere..de fleste at jeg bare var totalt dum naiv norsk hore som ble med en fremmed gjem og at da var det min skyld ...klart man blir sint når man får med seg dame hjem også er hun luremus var det noen som sa

.også har jeg sånn sykelig trang til å snakke og snakke og snakke om det....tror chattevennene mine er gærne av det..de vil ikke høre alle detaljer og lurer på hvvordan jeg så lett kan snakke om det...kanskje de tviler på historien min??

bestemt meg for å tie stille da..folk vil ikke høre

Snakke om det er utrolig viktig, så det bør du ikke slutte med. Men det er viktig at du snakker til de riktige folkene. Lykke til, og husk for alle del på at du har ingen skyld i dette selv. Men neste gang er du mer forsiktig.

"............................."

Skrevet

Tull å gå til avisa med en sånn historie, få heller time hos psykolog, der kan du snakke om det om igjen og om igjen.

Gjest sjokketjente
Skrevet

Tull å gå til avisa med en sånn historie, få heller time hos psykolog, der kan du snakke om det om igjen og om igjen.

får proff hjelp av psykolog..var bare en journalist som kontaktet meg...tenkte kanskje det ville

tjene saken min

er desperat etter å få han dømt..for å få fortgang i saken.

men tror ikke jeg skal gjøre det

Skrevet

Det er selvfølgelig din egen feil. Du skal holde deg hjemme 24/7, for dersom du våger deg utendørs vil alt galt som kan skje med deg din feil.

Dette var selvfølgelig ironisk ment.

Hadde denne mannen i fullt alvor sagt at dersom du ble med han hjem så skulle han voldta deg, og du ble med han hjem, kan vi begynne å snakke om delt skyld (for han har uansett skylden når han voldtar deg).

Det er mange som har lite kritisk sans og utsetter seg for fare, det kan f.eks. være å la være å låse bilen midt i byen midt på natta. Da bør det ikke komme som en overraskelse om bilen er borte eller robbet når du kommer tilbake. Dette til tross for at det er din bil og alle andre skulle holdt seg unna den.

Et annet eksempel er å kjøre bil. Det er en viss sjanse for at en tulling kræsjer med deg og skader deg, du vet dette på forhånd, men det er jo ikke din feil dersom det skjer. Du vet at en mann KAN voldta deg, men en kan ikke forvente at du skal holde deg borte fra alle menn, og det er slett ikke din feil om tullingen voldtar deg.

Men å bli med en mann hjem er ikke å ta en unødvendig risiko. Det er lett å være etterpåklok, men i de aller fleste tilfeller går det bra, og det skal jo egentlig gå bra.

Det du gjorde var kanskje ikke så smart, men det vet man kun i ettertid, og man kan ikke låse seg inne 24/7 heller. Det meste vi gjør innebærer en liten risiko, uten at vi av den grunn har skylden dersom noe skjer med oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...