Gå til innhold

bryllupsspørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på da...
Skrevet

Er invitert i bryllup. Vielsen er kl 11.00 (!) og festen 19.00. Ville dere pyntet dere til vielsen??? (det er ikke noe arrangement mellom vielse og fest)

Skrevet

Jeg ville nok ikke hatt på meg full bryllupsmundur, men ville ikke gått i f.ek.s olabukser.

Eks: la oss si at jeg til festen skal ha på meg pen kjole, da ville jeg nok ha møtt opp til vielsen i f.eks. et mer draktlignende antrekk med skjørt og jakke.

Skrevet

I kirken: (eller vielsen) Bunad, dersom den hadde passa :-), eller en fin drakt. (jakke/skjørt)

Til festen hadde jeg bytta til selskapsklær.

Skrevet

Nei, men ville ikke tatt på meg joggedress eller olabukser heller..

Pen kåpe, pene støvletter, og pent jobbeantrekk under.

Skrevet

Ville nok ikke tatt på meg den lange kjolen da, om det er det som er antrekket. Vet ikke om jeg hadde orket å gå i bunaden fra kl. 11 heller. Nei, hadde vel tatt et pent, enkelt antrekk siden det er såpass tidlig. Pyntet meg ordentlig til kvelden.

mil1365380270
Skrevet

Du ærer brudeparet ved å pynte deg til vielsen, men du trenger ikke være gallakledd akkurat. Folk som dukker opp i vielser i olabukse eier ikke folkeskikk!

Skrevet

Jeg ville nok ikke hatt på meg full bryllupsmundur, men ville ikke gått i f.ek.s olabukser.

Eks: la oss si at jeg til festen skal ha på meg pen kjole, da ville jeg nok ha møtt opp til vielsen i f.eks. et mer draktlignende antrekk med skjørt og jakke.

Et innlegg til fra meg:

Jeg nevnte bunad. Den er jo anvennlig til alt, går jo an som en annen skriver og ha den i kirken og kjole om kvelden. Synd å ikke bruke buand om man først har. (Har selv nylig anskaffet meg) Eller eventuelt skifte i mellomtiden, ha på bunaden igjen under middagen og som mange gjør, skifte til lettere antrekk etterpå.

Skrevet

Du ærer brudeparet ved å pynte deg til vielsen, men du trenger ikke være gallakledd akkurat. Folk som dukker opp i vielser i olabukse eier ikke folkeskikk!

Veldig viktig det du sier om å ære brudeparet!

Vi giftet oss på en meget varm dag, og et par blant kaffegjestene dukket opp i shorts og t-skjorte til vielsen!!

Jeg forventet absolutt ikke at de skulle være superoppstaset allerede da, men den var litt vel drøy synes jeg.

Skrevet

Et innlegg til fra meg:

Jeg nevnte bunad. Den er jo anvennlig til alt, går jo an som en annen skriver og ha den i kirken og kjole om kvelden. Synd å ikke bruke buand om man først har. (Har selv nylig anskaffet meg) Eller eventuelt skifte i mellomtiden, ha på bunaden igjen under middagen og som mange gjør, skifte til lettere antrekk etterpå.

Jeg bruker bunad masse jeg! :-)

Og i de fleste bryllupene jeg har vært i så har jeg brukt den hele kvelden og ikke skiftet til kjole etterpå.

Men ettersom man i eksemplet som nevnt ikke skal i middagen (?) men komme sent, så tror jeg kanskje at jeg hadde droppet bunaden. Og jeg hadde nok uansett droppet den kl 11, det må jeg bare innrømme! :-)

Skrevet

Ja, bortimot til trengsel.

Når brud og brudgom i sin absolutt fineste stas på sin store, store dag snur seg overlykkelig mot gjestene bør de få slippe nedturen ved å se onkel Kåre i sæggebukse, tante Laila med trusa over buksekanten og lille Frederik i regntøy og med snørr under nesa.

mil1365380270
Skrevet

Veldig viktig det du sier om å ære brudeparet!

Vi giftet oss på en meget varm dag, og et par blant kaffegjestene dukket opp i shorts og t-skjorte til vielsen!!

Jeg forventet absolutt ikke at de skulle være superoppstaset allerede da, men den var litt vel drøy synes jeg.

Helt enig! Man kommer ikke i høytidelige begivenheter i hverdagsklær.

Skrevet

Jeg bruker bunad masse jeg! :-)

Og i de fleste bryllupene jeg har vært i så har jeg brukt den hele kvelden og ikke skiftet til kjole etterpå.

Men ettersom man i eksemplet som nevnt ikke skal i middagen (?) men komme sent, så tror jeg kanskje at jeg hadde droppet bunaden. Og jeg hadde nok uansett droppet den kl 11, det må jeg bare innrømme! :-)

Ja, koselig med bunad, morsan!

Jeg, som nettopp har anskaffet meg hadde nok tatt den på kl. 11 *smil*, men for en jobb egentlig. Brukt den to ganger jeg, til min datters konfirmasjon i mai og 17. mai. Tok sin tid å få kledd på seg all stasen og for en jobb å stryke linskjortene våre.

I neste bryllup jeg skal i kommer nok også jeg til å ha den på hele kvelden, ønsket meg bunad i årevis så jeg vil bruke den mest mulig. Har bare sett at noen skifter etter middagen.

Misforsto nok litt hovedinnlegget, skjønner dem skal komme ETTER middagen ( er jo mere og mere vanlig det). Da hadde jeg også droppa bunaden.

Skrevet

Ja, koselig med bunad, morsan!

Jeg, som nettopp har anskaffet meg hadde nok tatt den på kl. 11 *smil*, men for en jobb egentlig. Brukt den to ganger jeg, til min datters konfirmasjon i mai og 17. mai. Tok sin tid å få kledd på seg all stasen og for en jobb å stryke linskjortene våre.

I neste bryllup jeg skal i kommer nok også jeg til å ha den på hele kvelden, ønsket meg bunad i årevis så jeg vil bruke den mest mulig. Har bare sett at noen skifter etter middagen.

Misforsto nok litt hovedinnlegget, skjønner dem skal komme ETTER middagen ( er jo mere og mere vanlig det). Da hadde jeg også droppa bunaden.

Bunad er veldig kjekt å ha! Det er ikke noe problem å bruke den i fem bryllup på rad!! :-)

Og man slipper å lure på hva man skal ha på seg.

*S*

Skrevet

Jeg møtte nylig opp til vielse av søster til venninne. Jeg var ikke invitert i bryllup, men jeg ville da få med meg seremonien. Det falt meg i grunnen ikke inn å pynte hverken meg eller min fem år gamle datter (som var snuelus og vanlig pent kledd).. Tror pinadø jeg hadde på meg dongeri! Skulle jo på Rimi og handle etterpå...

Eier jeg ikke folkeskikk?

mil1365380270
Skrevet

Jeg møtte nylig opp til vielse av søster til venninne. Jeg var ikke invitert i bryllup, men jeg ville da få med meg seremonien. Det falt meg i grunnen ikke inn å pynte hverken meg eller min fem år gamle datter (som var snuelus og vanlig pent kledd).. Tror pinadø jeg hadde på meg dongeri! Skulle jo på Rimi og handle etterpå...

Eier jeg ikke folkeskikk?

Nei *ler* du du oppførte deg ikke som du eide folkeskikk da. Etter min mening.

Tenk hvor viktig vielsen er for de to som gifter seg, de har gledet seg og forberedt masse. En av de største dagene i deres liv, også gidder du ikke bruke 10 minutter på å skifte?

Som jeg skrev til morsan; i høytidelige begivenheter kommer man ikke i hverdagsklær. Det er uhøflig.

Skrevet

Tenk hvor viktig vielsen er for de to som gifter seg, de har gledet seg og forberedt masse. En av de største dagene i deres liv, også gidder du ikke bruke 10 minutter på å skifte?

Som jeg skrev til morsan; i høytidelige begivenheter kommer man ikke i hverdagsklær. Det er uhøflig.

Jooo.. Når du sier det sånn, så.. :(

Men jeg satte meg helt bakerst, asså - og jeg hadde på meg en ganske fin jakke.. Og så hadde jeg kjøpt pakke ikke minst!!!

(Skal skifte ut dongeribuksa neste gang, - jeg lover!)

Skrevet

Min datter var selvsagt ikke snuelus, men snueløs :)

Skrevet

*S* Lurte litt på hva det var du mente! :-))

Skrevet

*S* Lurte litt på hva det var du mente! :-))

Hehe..

Hun er en snueløs linselus i alle fall! Men det er jo en helt annen historie ;)

mil1365380270
Skrevet

Ja, nå må må jeg le! Har ikke barn, så jeg trodde jeg kanskje hadde gått glipp av en ny sånn blånisse-liknende mote. Ja så dum kan man bli! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...