Gå til innhold

Anmeldelse

Elisabeth1365380359

Anbefalte innlegg

Elisabeth1365380359
Skrevet

Min lommebok med visakort, par hundrelapper, førerkort og diverse andre personlig ting ble stjelt under en privatfest i går. Jeg vet ikke hvem det var. Jeg har forsikring som jeg tror dekker dette. Jeg må vel anmelde uansett? Hvordan går jeg fram? Jeg vet jo ikke hvem jeg skal anmelde? Hva skal jeg si til politiet?

Skrevet

Ja, du må anmelde det.

Dra innom politistasjonen, og fyll ut et stjålet-skjema som de har der (ikke det som det står "tapt" på). Der må du beskrive innholdet i pengeboka best mulig, og skrive under på at du står for det du har skrevet ned. Deretter skal dette skjemaet leveres til politiet, som også skal signere og få anmeldelsen inn i systemet.

Etter ei til tre uker får du bekreftelse på anmeldelsen i posten. Det står ikke hva som er stjålet der, men de opplysningene får evt. forsikringsselskapet fra politiet om de tar kontakt... mener jeg det sto.

Er ikke lenge siden jeg leverte en tilsvarende selv.

Elisabeth1365380359
Skrevet

Ja, du må anmelde det.

Dra innom politistasjonen, og fyll ut et stjålet-skjema som de har der (ikke det som det står "tapt" på). Der må du beskrive innholdet i pengeboka best mulig, og skrive under på at du står for det du har skrevet ned. Deretter skal dette skjemaet leveres til politiet, som også skal signere og få anmeldelsen inn i systemet.

Etter ei til tre uker får du bekreftelse på anmeldelsen i posten. Det står ikke hva som er stjålet der, men de opplysningene får evt. forsikringsselskapet fra politiet om de tar kontakt... mener jeg det sto.

Er ikke lenge siden jeg leverte en tilsvarende selv.

Tusen takk for svar! Tar turen innom politiet i morgen! Må jeg skaffe adresse til festen jeg var på? Skal den opplyses?

Skrevet

Husk å ta kontakt med hittegodsen når du først er og anmelder. Noen kan ha levert den. Det kan være at de bare har tatt pengene og kastet resten.

skorpionfisken
Skrevet

Du har vel sperret kortene dine?

Nei du sier det som det er til politiet. Du var på fest. Ramser opp hvem som var der og sier hva som ble stjelt. De henlegger nok saken likevel, men det er viktig overfor forsikringsselskapet at du kan vedlegge kopi av anmeldelsen.

Elisabeth1365380359
Skrevet

Og du har selvfølgelig ringt og sperret visa-kortet?

Det gjorde jeg med det samme jeg oppdaget det. Og når jeg kom hjem overførte jeg pengene til en annen konto. Så der har jeg sikret meg.

Elisabeth1365380359
Skrevet

Du har vel sperret kortene dine?

Nei du sier det som det er til politiet. Du var på fest. Ramser opp hvem som var der og sier hva som ble stjelt. De henlegger nok saken likevel, men det er viktig overfor forsikringsselskapet at du kan vedlegge kopi av anmeldelsen.

Jeg var den "fremmede" der. Kjenner kun han som hadde festen. Må jeg ha navn på mange?

Skrevet

Du skal anmelde tyveriet, også er det politiets oppgave å finne gjerningsmannen.

Men det kommer de selvsagt til å drite langt i å gjøre..

Skrevet

Tusen takk for svar! Tar turen innom politiet i morgen! Må jeg skaffe adresse til festen jeg var på? Skal den opplyses?

Ja, mener du må skrive adresse. For min del gjaldt det et utested i Trondheim, da holdt det bare med navnet på dette utestedet.

Håper lommeboka di kommer tilrette!

skorpionfisken
Skrevet

Jeg var den "fremmede" der. Kjenner kun han som hadde festen. Må jeg ha navn på mange?

Nei, hvis du bare kjenner ham, så oppgir du ham, så er det opp til ham å navngi de andre om politiet mot formodning skulle finne på å etterforske det istedet for å henlegge det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...