Gå til innhold

Leie hybelleilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venn skal leie ettroms leilighet. Han har vært på visning, og skal på ny denne uka. Han er sjenert og ikke flink nok til å "selge seg". Noen tips til hvordan han skal vinne over de andre som vil leie samme?

Skrevet

Jeg er veldig sjenert selv. En gang fikk jeg tilbud om å leie kjellerleiligheten hos ei dame som jeg ikke en gang hadde møtt enda. Bare snakket med på tlf, fordi "jeg hørtes så snill og rolig ut" innrømmet hun siden overfor samboeren min.

Hadde jo møtt både sønnen og datteren hennes, som viste oss leiligheten. Men Damen selv sa at hun aldri hadde lovet bort leiligheten til noen hun aldri selv hadde møtt før. Så noen ganger lønner det seg å være sjenert og rolig :)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Jeg er veldig sjenert selv. En gang fikk jeg tilbud om å leie kjellerleiligheten hos ei dame som jeg ikke en gang hadde møtt enda. Bare snakket med på tlf, fordi "jeg hørtes så snill og rolig ut" innrømmet hun siden overfor samboeren min.

Hadde jo møtt både sønnen og datteren hennes, som viste oss leiligheten. Men Damen selv sa at hun aldri hadde lovet bort leiligheten til noen hun aldri selv hadde møtt før. Så noen ganger lønner det seg å være sjenert og rolig :)

I tillegg kan han lage en skriftlig presentasjon av seg selv - en slags CV. Navn, adr., alder, ev. hvor han kommer fra. Og deretter skolegang, hva han holder på med inneværende år, og f.eks. arbeidsgiver.

Så slipper han å stå og 'fomle' uten noe å støtte seg til.

Skrevet

Tror ikke at han har problemer så lenge han kan presentere seg og svare for seg. Det er ikke negativt å være sjenert når en skal leie hybel.

Skrevet

Jeg leier ut hybel, og ser ihvertfall ikke etter de som er mest ute etter å "selge seg". En stille og sjenert type som har økonomien i orden hadde vært et stort pluss!

Å levere en CV hadde sikkert vært kjempelurt. Og be ham prøve å smile litt og se interessert ut. Hvis han er så sjenert at han ser sur ut kan det kanskje gjøre litt dårlig inntrykk.

Men som sagt, han behøver slett ikke å være som en bruktbilselger for å få hybel :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...