Gjest Snoopy83 Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Hva er senvirkningene av drikking av 1-2 liter cola hver dag? Jeg vet man skader tenner, og jeg vet man blir feit, men hva annet kan skje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Det er sikkert ikke direkte sunt men jeg har ikke ødelagt tenner, ikke er jeg overvektig og ikke har jeg fått noen plager av Cola og jeg har drukket det i 30 år. Nå har jeg gått over til grønn te ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Ikke ødelagt tenner og ikke er jeg feit. Drikker omtrent 1 liter cola pr dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tror det er kun tennene det går ut over i første om gang Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Tror ikke at det er senvirkninger av det, men man kan lett få sukkersyke. Spesielt hvis du er arvelig disponert for dette. Ellers er det riktig at det tærer på tannemaljen.. Man trenger ikke å bli feit av å drikke mye cola. Å bli feit har med flere sammensatte årsaker enn å bare å drikke cola. Da kan man nevne usunt kosthold, lite trim osv... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Det finnes nok ingen spesifikke senvirkninger for inntak av mye Cola, men det finnes - som du allerede vet - senvirkninger ved et usunt kosthold. Men hvis det å dytte i deg 1 liter Cola hver dag er det verste du gjør, så har du knapt noe å frykte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huttifnatten Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Det finnes nok ingen spesifikke senvirkninger for inntak av mye Cola, men det finnes - som du allerede vet - senvirkninger ved et usunt kosthold. Men hvis det å dytte i deg 1 liter Cola hver dag er det verste du gjør, så har du knapt noe å frykte. Cola er ekstremt etsende (bare prøv å legge en spiker i et glass cola...) og når emaljen på tennene er etset vekk så har sukkeret i cola fritt spillerom. Jeg tenker man får pene tenner om man drikker store mengder cola daglig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Cola er ekstremt etsende (bare prøv å legge en spiker i et glass cola...) og når emaljen på tennene er etset vekk så har sukkeret i cola fritt spillerom. Jeg tenker man får pene tenner om man drikker store mengder cola daglig... Jeg har nesten sluttet med det også. Dette er skummelt, jeg begynner vel snart å bli sund. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huttifnatten Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg har nesten sluttet med det også. Dette er skummelt, jeg begynner vel snart å bli sund. hehe... Jeg liker heldigvis ikke brus. Men lever godt på snus, kaffe og sjokoladekake Om jeg blir 75 år i stedet for 80 så tror jeg ikke det har særlig mye å si Men nå skal jeg hoppe til sengs for å få litt skjønnhetssøvn Sov godt når du kommer så langt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 hehe... Jeg liker heldigvis ikke brus. Men lever godt på snus, kaffe og sjokoladekake Om jeg blir 75 år i stedet for 80 så tror jeg ikke det har særlig mye å si Men nå skal jeg hoppe til sengs for å få litt skjønnhetssøvn Sov godt når du kommer så langt Jeg er snart rede for senga og der skal jeg se resten av the butterfly effect. Den er spennende og fæl og jeg måtte ta en pause. Men jeg kan jo se den i morgen. Jeg er så hoven i beina at jeg burde ligge med beina opp i hele morgen og sikkert i overimorgen også. Det er kjedelig for jeg har ikke bærbar pc og da blir jeg sittende med beina ned. Jeg får ikke på meg skoa engang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huttifnatten Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg er snart rede for senga og der skal jeg se resten av the butterfly effect. Den er spennende og fæl og jeg måtte ta en pause. Men jeg kan jo se den i morgen. Jeg er så hoven i beina at jeg burde ligge med beina opp i hele morgen og sikkert i overimorgen også. Det er kjedelig for jeg har ikke bærbar pc og da blir jeg sittende med beina ned. Jeg får ikke på meg skoa engang. Hvorfor har du ødem i beina da? Bruk elastiske strømper? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hvorfor har du ødem i beina da? Bruk elastiske strømper? Det vet jeg ikke. Klarer ikke å bruke elastiske strømper heller, men uansett løser jo ikke det problemet siden jeg ikke vet hvorfor jeg har det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huttifnatten Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Det vet jeg ikke. Klarer ikke å bruke elastiske strømper heller, men uansett løser jo ikke det problemet siden jeg ikke vet hvorfor jeg har det. Ikke spesielt behagelig å ha på seg elastiske strømper nei, men det demper jo hevelsen en del Jeg håper du har oppsøkt legen for problemet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Ikke spesielt behagelig å ha på seg elastiske strømper nei, men det demper jo hevelsen en del Jeg håper du har oppsøkt legen for problemet Fem ganger. Og jeg får antagelig en time hos urolog i slutten av november. Men nå har jeg ringt fastlegen igjen. Like ille i dag selv om jeg har ligget med beina opp i hele natt og i hele dag. Men orket ikke mer i kveld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huttifnatten Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Fem ganger. Og jeg får antagelig en time hos urolog i slutten av november. Men nå har jeg ringt fastlegen igjen. Like ille i dag selv om jeg har ligget med beina opp i hele natt og i hele dag. Men orket ikke mer i kveld. Jeg jobber på urologisk avd. Kanskje du kommer hit Men jeg er skrekkelig fæl til å ikle pasientene elastiske strømper hehe Lykke til. Skal krysse fingre og tær for deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg jobber på urologisk avd. Kanskje du kommer hit Men jeg er skrekkelig fæl til å ikle pasientene elastiske strømper hehe Lykke til. Skal krysse fingre og tær for deg. Jeg skal spørre i luka etter heffalumpen. Jeg vil så gjerne at du skal hete det. Helt ærlig, hva kan forårsake hevelse i kroppen. Det har blitt antydet reflux, hvor lenge kan man gå med det før jeg stryker med. Jeg har sagt til venninna mi at hvis jeg stryker med nå så får hun gå til vg og fortelle at ingen har brydd seg ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huttifnatten Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg skal spørre i luka etter heffalumpen. Jeg vil så gjerne at du skal hete det. Helt ærlig, hva kan forårsake hevelse i kroppen. Det har blitt antydet reflux, hvor lenge kan man gå med det før jeg stryker med. Jeg har sagt til venninna mi at hvis jeg stryker med nå så får hun gå til vg og fortelle at ingen har brydd seg ;o) hehe... Ok, jeg skal prøve å få skiftet navn For å vite hva ødemet skyldes så må man først og fremst se på anamnesen. Det er mange årsaker til at man kan få ødem. Du får purre på legen din 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 hehe... Ok, jeg skal prøve å få skiftet navn For å vite hva ødemet skyldes så må man først og fremst se på anamnesen. Det er mange årsaker til at man kan få ødem. Du får purre på legen din Jeg har bestillt ringetime i morgen. Orker ikke dette her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
modesty Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Det er sikkert ikke direkte sunt men jeg har ikke ødelagt tenner, ikke er jeg overvektig og ikke har jeg fått noen plager av Cola og jeg har drukket det i 30 år. Nå har jeg gått over til grønn te ) Grønn te er en SVÆRT dårlig erstatning for cola... =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Grønn te er en SVÆRT dårlig erstatning for cola... =) Det er masse koffein i grønn te:o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heffalumpen Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg har bestillt ringetime i morgen. Orker ikke dette her. Hvordan går det med deg? Ligger du fremdeles med beina til værs? Håper du har fått deg time hos legen nå... Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.