Gå til innhold

om å be seg selv på besøk

Anbefalte innlegg

Gjest ikke sign
Skrevet

Jeg synes nå det er litt frekt.. Det er best om man spør om å treffes, og så kan man avtale hvor. "Jeg tenkte at vi skulle komme til dere..." Javel. Jeg måtte si at det ikke passet den dagen, men de kunne heller komme dagen etter. En veldig travel dag. Travel uke. Egentlig ikke tid til besøk, men... Og det var faktisk en bekjent som ringte, og jeg ble litt paff da h*n ringte sånn plutselig.. Jaja. Koselig med besøk, ikke misforstå meg. Men det må passe. Og jeg liker ikke at folk ringer og ber seg selv. Det er som regel søndags formiddag noen finner på å ringe, og som regel jobber jeg søndagen eller ønsker å slappe av... (jobber som regel lørdags kveld). Hva mener dere?

Skrevet

Jeg lliker når folk ringer og sier "Er dere hjemme, passer det at vi stikker innom om en halvtime?" Da rekker jeg litt sjokkrydding hvis det trengs, samt å sette på kaffen :)

Gjest ikke sign
Skrevet

Jeg lliker når folk ringer og sier "Er dere hjemme, passer det at vi stikker innom om en halvtime?" Da rekker jeg litt sjokkrydding hvis det trengs, samt å sette på kaffen :)

Da er vi ulike...:)

Skrevet

Da er vi ulike...:)

Poenget er at når folk spør på den måten, er det helt greit å si at det ikke passer, eller at jeg er på vei ut av døra. :)

Skrevet

Nei, det synes jeg bare er hyggelig. Hvis jeg ber noen må jeg styre med servering så det er mye mer hyggelig at folk stikker innom og får en kopp kaffe.

Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt i det hele tatt. Det er bare å si nei hvis det ikke passer. Dessuten er det jo kjekt at noen har lyst å besøke meg! Generellt har folk blitt så treige, at skal man vente på å bli invitert, så...Forøvrig setter jeg pris på en liten "advarsel" (dersom det ikke er mine aller nærmeste venner), slik at jeg både får kledd på meg og ryddet litt... Frøken rotehue, det er meg:-)

fei1365380229
Skrevet

Syns det er kjempehyggelig jeg. Gjør det ofte selv også.

Men det er deilig med en 1/2 times varsel. Men har blitt mindre og mindre nøye på at huset må se fint ut for besøk, orker de ikke litt rot så får det være :)

Skrevet

Jeg synes det er koselig, jeg! Hvis noen ringer og spør om de kan komme på besøk og det ikke passer, kan man jo bare si nei?

Man må da kunne besøke hverandre uten å lage avtaler lang tid i forveien?

-egentlig skulle jeg gjerne hatt flere besøk av den typen...

Skrevet

Jeg synes det er koselig, jeg! Hvis noen ringer og spør om de kan komme på besøk og det ikke passer, kan man jo bare si nei?

Man må da kunne besøke hverandre uten å lage avtaler lang tid i forveien?

-egentlig skulle jeg gjerne hatt flere besøk av den typen...

Jeg synes det er litt slitsomt når folk ringer på døra klokka 10 på søndags morgen (jeg vet det er noen som vil besøke meg) når jeg ligger fyllesjuk i senga og det er flasker og allsens dritt liggende rundt omkring hele leiligheten etter gårdagens fest. Da gidder jeg rett og slett ikke å åpne.

Skrevet

Jeg synes det er litt slitsomt når folk ringer på døra klokka 10 på søndags morgen (jeg vet det er noen som vil besøke meg) når jeg ligger fyllesjuk i senga og det er flasker og allsens dritt liggende rundt omkring hele leiligheten etter gårdagens fest. Da gidder jeg rett og slett ikke å åpne.

Ja, det er vel helt greit? Det er lov å si nei.

For meg som har småunger derimot, er ikke 10:00 på en søndag så tidlig. Men jeg besøker bla. ikke søstrene mine eller faren min på den tiden av døgnet, fordi de har en helt annen døgnrytme enn meg.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Nei, det synes jeg bare er hyggelig. Hvis jeg ber noen må jeg styre med servering så det er mye mer hyggelig at folk stikker innom og får en kopp kaffe.

Veldig enig! Får jo aldri bedt noen, for da har jeg lyst å varte opp med god mat, noe litt spesielt, og ha det rent og koselig osv osv. Alt det der orker jeg ikke. Så herlig at noen bare dumper innom, evt. gir 20 minutters varsel :)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Det er best hvis man blir spurt rett før. Blir man spurt 1-2 dager i forveien, har man jo liksom tid til å kjøpe og lage noe godt, rydde osv. Da blir det et pes! Men venner som kommer rett innom, evt. m. 20 min. varsel, er supert. Det burde skje mye oftere i dette landet vårt, vi er litt sære slik. Iallfall i byene.

Skrevet

Jeg er oppvokst et sted der man ikke engang ringte før man dro på besøk - man bare stakk innom!

Synes ikke det er frekt at noen ringer og "ber seg selv" på besøk - men det er viktig at den som får slike telefoner er flinke til å sette grenser: Si ganske enkelt: Det var veldig hyggelig at dere vil komme på besøk, men dessverre passer det dårlig i dag. Stort verre er det vel ikke?

mvh

skorpionfisken
Skrevet

Hos oss er det sånn at venner/familie ringer og spør om vi er hjemme bare for å slippe bomturen om vi ikke er hjemme. På samme måte er det omvendt. Kan man ikke ta imot besøk så sier man at joda jeg er hjemme nå men på farten ut for å.....

Det hender altså at folk plutselig er på døra fordi de kjørte forbi.

Fordelen med sånne besøk er at de ikke forventer oppvartning, og er glad for en kopp kaffe bare. De synes det er greit at det er rotete også, ellers hadde de vel ikke kommet igjen. Vi gjør det på samme måten selv. Tar gjerne en søndagstur med bilen og stikker innom der det er noen hjemme.

Det hender selvfølgelig at vi ber noen på besøk også, men da er det mer på noe spesielt, en middag, kveldskos eller bursdag.

Det er vanlig her, men vi er bor i nord-norge. Har hørt at det er mer formelt sørpå.

Skrevet

Jeg er nesten den eneste av mine venner som har et sted å bo der vi faktisk kan være mer enn en om gangen, så de ber seg ofte til oss... Det er greit det.. Men ikke alltid det passer - da sier jeg bare det.. Noen ganer er jeg drittlei av å være hjemme og, så da foreslår jeg at vi går ut et sted. Eller så sier ejg bare at jeg ikke gidder å være hos meg..

Skrevet

Hos oss er det sånn at venner/familie ringer og spør om vi er hjemme bare for å slippe bomturen om vi ikke er hjemme. På samme måte er det omvendt. Kan man ikke ta imot besøk så sier man at joda jeg er hjemme nå men på farten ut for å.....

Det hender altså at folk plutselig er på døra fordi de kjørte forbi.

Fordelen med sånne besøk er at de ikke forventer oppvartning, og er glad for en kopp kaffe bare. De synes det er greit at det er rotete også, ellers hadde de vel ikke kommet igjen. Vi gjør det på samme måten selv. Tar gjerne en søndagstur med bilen og stikker innom der det er noen hjemme.

Det hender selvfølgelig at vi ber noen på besøk også, men da er det mer på noe spesielt, en middag, kveldskos eller bursdag.

Det er vanlig her, men vi er bor i nord-norge. Har hørt at det er mer formelt sørpå.

Vi har det omtrent på samme måte, og vi bor i sør-norge.

Tror vel heller det har med hva slags folk man kjenner, enn hvor man bor jeg, men.

skorpionfisken
Skrevet

Vi har det omtrent på samme måte, og vi bor i sør-norge.

Tror vel heller det har med hva slags folk man kjenner, enn hvor man bor jeg, men.

Så godt å høre at vi ikke er noen rare særinger her oppe som kan finne på å gå ubedt på besøk c',).

Gjest kkkkkozy
Skrevet

Skjønner jo deg..men d e koslig med besøk, og spesielt de uanmeldte.

Selv synes jeg at fredagskveldene er forbeholdt min egen familie og det samme søndagsformiddag,

ellers er alle velkommen hele uka..

Skrevet

Så kjedelig da. Synes det er moro med besøk jeg, anmeldt eller uanmeldt. Slenger ofte innom andre vi også.

Håper jeg aldri havner et sted hvor det er så stive omgangsformer at det kreves innbydelser for å stikke innom kjente.

Skrevet

Så godt å høre at vi ikke er noen rare særinger her oppe som kan finne på å gå ubedt på besøk c',).

Går ubedt på besøk jeg også, og synes nesten det er det koseligste besøket vi får.

Slipper å _måtte_ bake og styre før besøk. Uventet besøk forventer heller ingen stor oppvartning. Da holder det med kaffe og masse prat. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...