Gå til innhold

om å be seg selv på besøk

Anbefalte innlegg

Gjest ikke sign
Skrevet

Jeg synes nå det er litt frekt.. Det er best om man spør om å treffes, og så kan man avtale hvor. "Jeg tenkte at vi skulle komme til dere..." Javel. Jeg måtte si at det ikke passet den dagen, men de kunne heller komme dagen etter. En veldig travel dag. Travel uke. Egentlig ikke tid til besøk, men... Og det var faktisk en bekjent som ringte, og jeg ble litt paff da h*n ringte sånn plutselig.. Jaja. Koselig med besøk, ikke misforstå meg. Men det må passe. Og jeg liker ikke at folk ringer og ber seg selv. Det er som regel søndags formiddag noen finner på å ringe, og som regel jobber jeg søndagen eller ønsker å slappe av... (jobber som regel lørdags kveld). Hva mener dere?

Skrevet

Jeg lliker når folk ringer og sier "Er dere hjemme, passer det at vi stikker innom om en halvtime?" Da rekker jeg litt sjokkrydding hvis det trengs, samt å sette på kaffen :)

Gjest ikke sign
Skrevet

Jeg lliker når folk ringer og sier "Er dere hjemme, passer det at vi stikker innom om en halvtime?" Da rekker jeg litt sjokkrydding hvis det trengs, samt å sette på kaffen :)

Da er vi ulike...:)

Skrevet

Da er vi ulike...:)

Poenget er at når folk spør på den måten, er det helt greit å si at det ikke passer, eller at jeg er på vei ut av døra. :)

Skrevet

Nei, det synes jeg bare er hyggelig. Hvis jeg ber noen må jeg styre med servering så det er mye mer hyggelig at folk stikker innom og får en kopp kaffe.

Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt i det hele tatt. Det er bare å si nei hvis det ikke passer. Dessuten er det jo kjekt at noen har lyst å besøke meg! Generellt har folk blitt så treige, at skal man vente på å bli invitert, så...Forøvrig setter jeg pris på en liten "advarsel" (dersom det ikke er mine aller nærmeste venner), slik at jeg både får kledd på meg og ryddet litt... Frøken rotehue, det er meg:-)

fei1365380229
Skrevet

Syns det er kjempehyggelig jeg. Gjør det ofte selv også.