Gå til innhold

om å be seg selv på besøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener at du er en sur grinebiter!

Klart man kan ringe å spørre om å få komme på besøk. Selvfølgelig kan du svare at, nei desverre, det passer ikke i dag, hva med en dag i neste uke?

Skrevet

Jeg synes det er hyggelig når noen spør om å få komme en tur, jeg. Det er jo bare å si fra om det ikke passer. Fint at noen tar initiativ - og så lenge de spør om det passer, er det ikke noen sak.

Hvis folk kommer trampende ubedt og langveis fra og attpåtil blir sittende til leggetid, da kan det imidlertid tære litt på tålmodigheten.

Gjest en ære
Skrevet

Selv om det kan være litt stress synes jeg det er velldig koselig at folk vil komme. Tar det som en ære jeg heller, for det er jammen ikke så mange som har så mye tid i dag.

Skrevet

Det syns jeg er koselig, men det er også fordi jeg sier fra dersom det ikke passer. Og det vet folk ;)

Hvis det passer, er det kjempehyggelig. Hvis ikke, sier jeg at det passer ikke idag, men hva med ...?

Det med at en ikke trenger å styre fram mat, er ikke noe jeg syns jeg viktig. For jeg elsker å stå på kjøkkenet å kokkelere fram middager, så jeg vil gjerne ha folk på middag, jeg. :) Men da skal jeg vite det lenger på forhånd, da.

Det jeg ikke liker så godt, er dersom folk bare dukker opp uten å ringe først. Men det vet de fleste også, så det er ytterst sjelden det kommer uventet besøk hit. Det er da enkelt å ta en telefon og høre om det passer, syns jeg.

Forresten, hvis noen sier at "vi kommer til dere neste søndag, da, til kaffe og kaker", f eks. _Det_ liker jeg ikke! Da sier jeg nei med en gang.

En ting er å spørre, en annen ting er å invitere seg selv, og i tillegg bestemme tid og hva som skal serveres! Det er frekt, der går grensen.

Men jeg syns altså det er koselig om noen ringer og spør, og jeg liker alltid å invitere folk på middag, f eks.

:)

Skrevet

Du får trøste deg med at de i alle fall ringer først:-) Her hos meg står folk bare i døra helt plutselig. Stønn...

Skrevet

Foretrekker egentlig at folk bare stikker innom uten å varsle først, jeg. Om de ringer for å høre om det passer, så føler jeg meg mer forplikta til å gjøre husvask, bake sju slag og koke 4 liter kaffe først...

Avslappet holdning til det meste... er det beste, synes jeg da..

ilene1365380268
Skrevet

Synes at det er bra at noen tar slike intiativ!! Folk i dag er for travle. Det sa alltid farmora mi også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...