Gå til innhold

Scrollingen


Gjest Webmaster, design

Anbefalte innlegg

Gjest Webmaster, design

Er scrollingen litt mer fornuftig nå? Nå skal det være slik at den horisontale legger seg nederst på skjermen uansett skjermstørrelse og oppløsning. Så da blir vel høyden totalt omtrent som den var før, skulle jeg mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skorpionfisken

Ja mye bedre. Nå mangler det bare at dere gjør det bredere her, sånn at vi slipper å se på den helt blanke 1/5 av skjermen på høyre side som ikke er i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Webmaster, design

Ja mye bedre. Nå mangler det bare at dere gjør det bredere her, sånn at vi slipper å se på den helt blanke 1/5 av skjermen på høyre side som ikke er i bruk.

Bildeter nå tilpasset 1024 pxl bredde, som er den mest brukte oppløsningen hos internettbrukere. Akkurat nå er det likevel et stort felt som er hvitt, og du kan jo gjette hva det blanke feltet skal brukes til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

Bildeter nå tilpasset 1024 pxl bredde, som er den mest brukte oppløsningen hos internettbrukere. Akkurat nå er det likevel et stort felt som er hvitt, og du kan jo gjette hva det blanke feltet skal brukes til...

Skal du ha reklame der, så kan du jo flytte den hvor det står Besøk våre annonsører ut dit, og deretter lage det litt bredere for tråder og innlegg?....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Bildeter nå tilpasset 1024 pxl bredde, som er den mest brukte oppløsningen hos internettbrukere. Akkurat nå er det likevel et stort felt som er hvitt, og du kan jo gjette hva det blanke feltet skal brukes til...

REKLAME. Hurra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Webmaster, design

Nå er det jo slik at man leser på 1oo nyeste og må skrolle seg opp til innlegget og skrolle seg ned igjen for å se på neste innlegg.

Det forstod jeg ikke... Jeg har ikke det problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forstod jeg ikke... Jeg har ikke det problemet.

De nederste innleggene på 100 nyeste. Du trykker på dem og så må du skrolle deg opp til innlegget.

Det går ikke an å skrolle på høyre siden langt nede, bare øverst det rekker bare til 34 innlegget. Og når du skriver må du skrolle nedover for å komme til send. Litt slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre, nå fyller innleggene hele plassen nedover. Men nå ble trådlisten veeeeldig lang, da. Da må man scrolle opp og ned for hvert innlegg man leser, når man leser i tråder litt lenger ned i listen.

Som jeg foreslo lenger ned et sted: Hvorfor ikke ha lengden på trådliste i prosent av vinduhøyde?

Men jeg får mer og mer følelsen av at problemet ikke lar seg løse på en god måte innenfor de rammene som er lagt opp til. Slik scrollingen fungerte før var bra, da ble hele høyden utnyttet samtidig som man ikke måtte scrolle opp og ned i utide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest newfool

Jeg synes ikke scrollingen er bra nå, når du scroller nedover i et innlegg, så har du plutselig scrollet ned hele siden, og må scrolle deg opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å skrive dette innlegget må jeg scrolle noe helt perverst:

Helt til høyre (hele siden scrolles), sidelengs nederst i venstre kolonne (for å se hva som står som overskrift på et innlegg, hvem som har skrevet, hvilket forum), deretter bruke scrollefunksjonen helt til høyre igjen for å finne valgt innlegg i midtkolonnen, scrolle litt ned for å finne 'Svar på dette innlegget', så scrolle i innlegget for å finne ut hva jeg egentlig skriver (kun 10 skrevne linjer vises), deretter scrollefunksjonen bittelitt til høyre som scroller selve kolonnen i midten pluss scrollen helt til høyre for å få fram Forhåndsvisning/Send innlegg.

Håpløst å skrive og håpløst å lese innlegg.

Dessuten: Menyen øverst og på sidene... her har du virkelig gått inn for å få det knøttebittesmått. Jeg ser ikke så verst, men det er virkelig håpløst med mikrofont og menyer som kutter halve teksten. Akkurat nå er det noen som svarer under '

Siste svar' i et innlegg som har denne tittelen:

'Re: Gravid/ana'

Anal? Analfabet? Anarkisme? Anaximander? Anastasia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nederste innleggene på 100 nyeste. Du trykker på dem og så må du skrolle deg opp til innlegget.

Det går ikke an å skrolle på høyre siden langt nede, bare øverst det rekker bare til 34 innlegget. Og når du skriver må du skrolle nedover for å komme til send. Litt slitsomt.

Jeg ser at scrollingen er forskjellig, men syns ikke det er så ille.

Kan det komme av at jeg bruker scrollemus?

Bruker du vanlig mus, eller scrollemus (sånn med liten scrolleknapp mellom de to hovedknappene)?

Kan det stemme at den tungvindte scrollingen er når en bruker vanlig mus uten scrolleknapp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at scrollingen er forskjellig, men syns ikke det er så ille.

Kan det komme av at jeg bruker scrollemus?

Bruker du vanlig mus, eller scrollemus (sånn med liten scrolleknapp mellom de to hovedknappene)?

Kan det stemme at den tungvindte scrollingen er når en bruker vanlig mus uten scrolleknapp?

Jeg har skrollemus men glemmer å bruke den. Men den skroller bare opp og ned da og ikke til siden :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at scrollingen er forskjellig, men syns ikke det er så ille.

Kan det komme av at jeg bruker scrollemus?

Bruker du vanlig mus, eller scrollemus (sånn med liten scrolleknapp mellom de to hovedknappene)?

Kan det stemme at den tungvindte scrollingen er når en bruker vanlig mus uten scrolleknapp?

Syntes du ikke det var slitsomt før i dag heller? Det er forandret nå, så man må ikke scrolle så mye som før i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrollemus men glemmer å bruke den. Men den skroller bare opp og ned da og ikke til siden :o)

Den scroller sidelengs også, hvis du først klikker på den horisontale scroll-baren (eller hva det nå heter på norsk)

-ihvertfall gjør musa mi det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrollemus men glemmer å bruke den. Men den skroller bare opp og ned da og ikke til siden :o)

Jeg bruker den hele tiden *ler*

Men det er kanskje blitt bedre nå, tidligere idag var det så mye nytt at jeg kanskje ikke la merke til voldsom scrolling i tillegg.?

Vet ikke, men det funker bra her nå.

Scroller sjelden til siden, forresten...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes du ikke det var slitsomt før i dag heller? Det er forandret nå, så man må ikke scrolle så mye som før i dag.

Det var kanskje verre tidligere idag, nå er det ihvertfall helt ok, syns jeg.

Mulig jeg ble så sjokka over at dol var forandra, at jeg ikke tenkte så mye over den voldsomme scrollingen. *ler*

Sidescrolling er det sjelden jeg bruker, men opp- og nedscrolling funker bra nå, ihvertfall.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den scroller sidelengs også, hvis du først klikker på den horisontale scroll-baren (eller hva det nå heter på norsk)

-ihvertfall gjør musa mi det ;-)

Hvor er den hen da? *dum*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...