Gå til innhold

Betale inn til dansk bank?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vunnet en auksjon på dansk qxl og skal nå betale et par hundrelapper.

Men hvordan gjør jeg det? Postbanken godtar det ikke, sparebanken går ikke, så hva nå?

Jeg har ikke nettbank, men jeg har jo Visa da, går det..?

Skrevet

Jeg måtte i banken og fylle ut svært skjema for utenlandsbetaling. Du må ha en del mer info enn kontonr og beløp, men husker ikke hva det var.

Skrevet

Jeg måtte i banken og fylle ut svært skjema for utenlandsbetaling. Du må ha en del mer info enn kontonr og beløp, men husker ikke hva det var.

Kanskje swiftkode, eller i det minste navn/adresse på banken.

Skrevet

Hvis det er en selger med god karakterbok bare legger du pengene i en konvolutt og sender, enkelt og greit. Ellers blir du flådd av gebyrer.

Skrevet

Hvis du har bankens internasjonale kode (om du ikke finner, kan banken gjøre det for deg), kan hvilkensomhelst bank gjøre det. Postbanken gjør det også, hvis de sier noe annet har du bare truffet på en som har en dårlig dag... Postbanken lar deg faktisk også betale til land som mange andre banker ikke lar deg betale til.

Du må imidlertid ha konto i den aktuelle banken (dette gjelder selvsagt også Postbanken...).

Skrevet

Som flere andre nevner, går det fint hvis du vet hvilken bank pengene skal til. Det heter valutagiro og koster litt. Hør med banken du er kunde i.

mil1365380270
Skrevet

Som flere andre nevner, går det fint hvis du vet hvilken bank pengene skal til. Det heter valutagiro og koster litt. Hør med banken du er kunde i.

Tror det er slutt på valutagiro. Nå må man fylle ut et skjema for overførsel til utlandet. Kostet 150,- før, vet ikke nå.

Skrevet

Tror det er slutt på valutagiro. Nå må man fylle ut et skjema for overførsel til utlandet. Kostet 150,- før, vet ikke nå.

OK, det kan godt hende. Jeg har ikke gjort det på en stund. Men muligheten må i hvert fall finnes ennå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...