Gå til innhold

Kreditt - hvordan fungerer dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Blakk som en...
Skrevet

Jeg har såvidt snakket med banken, og fått ja til å få kreditt på VISAkortet mitt på 20 000 kr. Hvordan fungerer dette? Skulle ønske jeg kunne få et lite lån jeg, og en nedbetalingsordning så jeg f.eks betaler 1000 kr mnd? Er 12% rente, er ikke dette fryktelig mye??

Har du hatt kreditt? Hvordan fungerer det i praksis med tilbakebetaling?

Skrevet

Stort sett så ønsker kort-selskapene at du skal bruke så lang tid som mulig på tilbakebetalingen. Med det rentenivået de har, så trives de nok med det...

Skylder du f eks 4000,- en måned, så står det gjerne minimumbetaling på f eks kr 600,- på giroen/regningen.

Kortkreditt er en jøvlig dyre måte å låne på.

Tror du denne mannen din lærer noe av prosessen dere er inne i? Slike folk lærer aldri...

Gjest lillemona
Skrevet

12% rente er kjempemye, men når en ikke har sikkerhet for lånet, så blir renten så høy. Jeg har hatt kreditt på kontoen min, og det føltes som et svært hull. Hver gang lønningen kom, fyltes hullet, men ettersom måneden gikk, så ble det større og større igjen. Fikk aldri tettet det igjen - ikke før jeg tok opp huslån og brukte litt av det til å "tette" med.

Gjest Blakk som en...
Skrevet

Stort sett så ønsker kort-selskapene at du skal bruke så lang tid som mulig på tilbakebetalingen. Med det rentenivået de har, så trives de nok med det...

Skylder du f eks 4000,- en måned, så står det gjerne minimumbetaling på f eks kr 600,- på giroen/regningen.

Kortkreditt er en jøvlig dyre måte å låne på.

Tror du denne mannen din lærer noe av prosessen dere er inne i? Slike folk lærer aldri...

Synes ikke noe om at du kaller han "slike folk" uten at du vet hovedårsaken til problemene hans. Jeg vet han kommer til å ha kontroll senere bare vi kommer oss ut av denne rentekneika her.

Hvordan skal jeg få lånt penger da mener du hvis jeg ikke skal ta kreditt? jeg spør fordi jeg aldri har lånt penger før.

Skrevet

Synes ikke noe om at du kaller han "slike folk" uten at du vet hovedårsaken til problemene hans. Jeg vet han kommer til å ha kontroll senere bare vi kommer oss ut av denne rentekneika her.

Hvordan skal jeg få lånt penger da mener du hvis jeg ikke skal ta kreditt? jeg spør fordi jeg aldri har lånt penger før.

Hørte du i Sparebank1 først?

skorpionfisken
Skrevet

Kreditt er den dyreste låneformen du kan ha. 12% er 4 ganger så høyt som eks et huslån.

Det fungerer sånn at du får tillatelse til å overtrekke kontoen med inntil kr 20.000,-. Du kan ha det konstant overtrekket i evigheter, de krever aldri noe avdrag. Rentene derimot vil løpe hver måned, og belastes kontoen. Så lenge du ikke betaler ned på kreditten får du altså renters rente. Nedbetaling foregår ved at du bruker mindre enn du tjener. Altså får du lønn på kr 15000 og bruker bare 10000 så har du betalt ned kr 5000,- på kreditten. De 5000 kan du fritt bruke av måneden etterpå. Risikoen er at man setter seg fast i kreditten og har konstant overtrekk på kontoen tett opp til kredittgrensa.

Du kan be om kreditt med nedtrapping, slik at de nedtrapper hva du har lov å trekke med for eksempel kr 1000,- pr måned. Da vil den være 0,- etter 20 måneder.

Skrevet

Kan ikke skjønne at det skal være noe problem å få et forbrukslån i banken, til langt bedre rente enn det der.

Etter at jeg var ferdig å studere ble jeg arbeidsledig, men fikk likevel låne 10 000 kr i opptil 6 måneder uten noen form for sikkerhet.

Du har en jobb og burde få 20 000 med god rente.

Ikke bruk kreditt, da ender du fort opp som din samboer med at regningene aldri forsvinner og bare øker og øker.

Skrevet

Jeg skal snakke med deg om 5 år...

Skrevet

Kan du ikke få et forbrukslån heller?

Jeg har fått forbrukslån på 10000 tre ganger uten sikkerhet.

Betalte tilbake 1000 pr mnd i 12 mnd og ca 800 en mnd.

Har du inkasso blir det værre å få lån.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...