Gå til innhold

Rimelig bilverksted i Trondheim

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som har kjennskap til noen rimelige bilverksteder i Trondheim? (ikke mindre rimelig enn at de gjør jobben skikkelig, dog) Merkeverksted prøver jeg å unngå, da det blir for mye for en stakkars studentlommebok.

Jeg har trøbbel med bilens ABS-system, om det har noe å si for valg av verksted. I allfall er det det bruksanvisningen påstår når jeg slår opp på "ABS-advarsellys blinker og klikker som besatt" ;)

Håper noen snille sjeler der ute kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161390-rimelig-bilverksted-i-trondheim/
Del på andre sider

Fortsetter under...

SnapDrive i Innherredsveien.

SnapDrive? De skulle ha drøye 7000 for noen reparasjoner som to andre verksteder la fram prisforslag på 2800-3200 kr på...bare at de verkstedene er ikke her, så jeg får ikke brukt dem denne gangen. Når SnapDrive var så forferdelig mye dyrere den gangen, så kan det vel umulig lønne seg å gjøre noe hos dem?

Annonse

Ta en titt i instruksjonboka, se etter hvor sikkring til ABS er, ta den ut og se om den er hel.

Ah, -sånn-, ja. Kan det stemme at det er det når ABSlyset blinka oftere og oftere og nå er på¨omtrent hele tiden? (i løpet av 4 forholdsvis korte kjøreturer idag)

IngenLurerDenneGutten

Ah, -sånn-, ja. Kan det stemme at det er det når ABSlyset blinka oftere og oftere og nå er på¨omtrent hele tiden? (i løpet av 4 forholdsvis korte kjøreturer idag)

Det vet jeg ikke. ABS-nykkene er forskjellig fra bilmerke til bilmerke. Eldre Forder med ABS f.eks. får en veldig tung pedal hvis ABS sikkringene ryker.

Men du kan sjekke det før du kjører på verksted, er det sikkring - er det penger spart.

IngenLurerDenneGutten

SnapDrive? De skulle ha drøye 7000 for noen reparasjoner som to andre verksteder la fram prisforslag på 2800-3200 kr på...bare at de verkstedene er ikke her, så jeg får ikke brukt dem denne gangen. Når SnapDrive var så forferdelig mye dyrere den gangen, så kan det vel umulig lønne seg å gjøre noe hos dem?

Handyman er løsningen;) Men jeg leste et sted en gang - at quinner som var gifte med bilmekanikere var over gjennomsnitt utsatt for underlivskreft:-(

Det vet jeg ikke. ABS-nykkene er forskjellig fra bilmerke til bilmerke. Eldre Forder med ABS f.eks. får en veldig tung pedal hvis ABS sikkringene ryker.

Men du kan sjekke det før du kjører på verksted, er det sikkring - er det penger spart.

Min er en ford, omtrent 10 år gammel..ikke tung på pedalen, iallfall! Men jeg skal sjekke det med sikringene, takk for tipset! Ehm...forresten..hvordan ser jeg om den er gått? (og NEI, jeg har INGEN peiling på biler)

IngenLurerDenneGutten

Min er en ford, omtrent 10 år gammel..ikke tung på pedalen, iallfall! Men jeg skal sjekke det med sikringene, takk for tipset! Ehm...forresten..hvordan ser jeg om den er gått? (og NEI, jeg har INGEN peiling på biler)

Se om tråen gjennom sikkringen er hel. Jeg kan sjekke litt, mail meg på [email protected]

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...