Gå til innhold

Blod på dopapiret


Burken

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 21 med god almennhelse. Imidlertid har jeg i det siste året med jevne mellomrom oppdaget litt blod på dopapiret når jeg har vært på do. Noen ganger svir det litt, men ikke alltid. (Jeg har aldri oppdaget blod i boxershortsen, kun på papiret).

Leste en plass om noen som hadde det slik og senere fikk kreft i endetarmen. Er sikkert litt hysterisk, men bør jeg få undersøkt dette. Kvier meg for å gå til lege med det, fordi det er et området som er litt "pinlig" å få undersøkt.

Til slutt: er det vanlig at det ved endetarmen er en liten knopp el.lign.? den gjør ikke vondt.

På fohånd takk på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære Burken.

Hvis det er frisk rødt blod,er dette ofte et symptom på hemoroider,og det kunne evt.passe med den "knoppen" du beskriver.

Har dette vart over tid,er det grunnlag for å få legen til å se på dette,også fordi hemoroider som oftest kan behandles effektivt med stikkpiller og salve,som du dog må få resept på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...