Gå til innhold

hvorfor prater ikke menn????

Anbefalte innlegg

Gjest assissi
Skrevet

Hva er grunnen til at mange menn ikke kan prate noe særlig om følelser o.l.? Jeg har en kjæreste som virker misfornøyd men han sier at han ikke er det. Han virker mye irritert så det må jo være noe! Jeg får ihvertfall ikke noe ut av han.....

Videoannonse
Annonse
IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg prater ofte med kona. F.eks. i dag når hun kommer hjem skal jeg si: Elskede, i mårra er det din tur å lage middag.

Gjest hushora
Skrevet

Jeg prater ofte med kona. F.eks. i dag når hun kommer hjem skal jeg si: Elskede, i mårra er det din tur å lage middag.

:)

Skrevet

Vi har vel kanskje sett litt for mange eksempler på forhold er blitt pratet i filler.

Gjest assissi
Skrevet

Vi har vel kanskje sett litt for mange eksempler på forhold er blitt pratet i filler.

Jo, men det er jo en mellomting da....forskjell på å prate i filler og aldri uttykke noe som helst!

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

De prater ikke om følelser,for de skjønner ikkenoe av det!

Og så synes de det blir så mye styr.

Gjest nickius
Skrevet

Hvordan foregår det, egentlig? Er det sånn at hvis man har problemer i forholdet, så skal man ikke prate så mye om det, for da prater man ihjel ting? Hva er det i såfall man prater ihjel? Forstår ikke det der, jeg.

Clue1365380406
Skrevet

Det kommer vel litt an på hvordan åpenhet fra hans side er blitt mottatt før.

Kanskje han har brent seg litt på det å være åpen?

Ikke nødvendigvis med deg, men kanskje ekser.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har snakket med mange menn og noen av deres kvinner om dette.

Et gjennomgående svar har med resultatet å gjøre.

Mange menn har den erfaring at når de har tatt opp et problem med dama, har de skaffet seg et problem til i stedet for at de har fått hjelp til å løse det problemet de hadde.

http://www.dagbladet.no/dinside/2004/10/18/411668.html

Gjest tjohooo
Skrevet

Løsningen blir kanskje å forholde seg til "åpning" (nårhvis det kommer) på en måte som menn ville ha forholdt seg til det på...løsningsorientert eller "hold kjeft"? :D

mil1365380270
Skrevet

:)

Det gjelder ikke bare menn, bare så det er sagt.

Det er som tjohooo sier; man grubler på det selv, til man har en løsning. Eller den fine måten å si det på; man er løsningsorientert.

Men det er en egoistisk måte å takle problemer på, når den andre merker det er noe galt og man ikke sier hva. Klart man lurer på om det er noe med forholdet og en selv. Blir som å leve med en tikkende bombe.

Dessuten tror jeg ikke det bare trenger å handle om å være løsningsorientert. Det kan også være en måte å utøve makt, føle seg ovenpå. Jeg vet noe ikke du vet, men du må vente til jeg er klar til å fortelle deg det. Trenger ikke være bevisst.

Det er også en annen negativ ting med det, det kan sende ut signaler om at den andre ikke er verdig/smart nok til å faktisk komme med et forslag som kan bidra til å løse problemet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...