Gå til innhold

Hekta på sukker

btru

Anbefalte innlegg

Er for tiden på "sukkeravrusning" og finner det svært vanskelig. Kjenner igjen mange av "symptomene" fra da jeg sluttet å røyke. Tenker på sukker oftere enn jeg liker å innrømme og det gjelder ikke bare i form av godterier, brunost og vaffler er ting som sniker seg inn og som det er lettere å kamuflere. Dette er ikke nødvendigvis slankerelatert, men det irriterer meg at sukker skal være så viktig for meg. Er det noen andre som har erfaringer med dette, så hadde det vært interesant å høre tanker om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ilene1365380268

He he. Leste akkurat ferdig en artikkel om denne problematikken for tre minutter siden...før jeg logget meg inn her. Snakk om sammentreff!! :-)

Artikkelen er hentet fra boka "Uten mat og drikke..." av Frode Brâuner.

Han snakker om sukker som et stimuli, og hvilke konsekvenser det kan få for barn og voksne å ha lavt og ustabilt blodsukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukker er ekstremt vanedannende, og det finnes i omtrent alt av ferdigmat. Skummelt.

Skjønner godt at du har abstinenser og sliter. Men det går over!!!

Har ikke noen annen trøst å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Har det også sånn hvis jeg har spist mye 'sukker' en periode, men det tar som regel 1 - 2 uker og da gir det seg.

Ellers har jeg jo hørt at kromtilskudd kan hjelpe, men det var en her som skrev at hun hadde fått enda mer sukkerhunger av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruktose som erstatning når du skal bruke sukker, og krom-kapsler/tabletter, samt å redusere sukker-inntaket så kraftig du kan, vil hjelpe. Som andre her sier, så er det sukker tilsatt i mye ferdigmat, alt fra yoghurt til brød, via pose-mat osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...