Gå til innhold

Digital kamera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høh-høh, du er bare misunnelig på oss friiiiigjorte.

...og det kom fra hun som aldri lot Barbie og Ken få ha seg litt....djizzzzeeeeez!

;-)

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• IngenLurerDenneGutten

14

• favn

7

• flisa

6

• Jeg er en annen

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Alle kameraene i prisklase 3-5000,- tar glimrende bilder. Men ingen har så genialt redigeringsprogram som HP

http://www.digitalcamera-hq.com/hp-photosmart-945-reviews.html

Men dette har jeg vel skrevet før.

Det var ett av kameraene vi vurderte, men det er så klumpete at det ikke går ned i en vanlig lomme eller en liten veske. Så det ble et som var flatere ;-)

Skrevet

...og det kom fra hun som aldri lot Barbie og Ken få ha seg litt....djizzzzeeeeez!

;-)

Selektivt frigjort. På fredager.

:)

Skrevet

Selvsagt et glimrende kamera, men hvorfor vurderte du ikke 300D?

Det ble vurdert. Men jeg har behov for en del tele, og da må jeg til 300D kjøpe et 200mm objektiv.

Da ble Pro1 en bedre løsning - både med tanke på plass (ha med på motorsykkelturer) og pris.

Skrevet

HP 850 (forige model) får du for 2500-3000,- 945 rundt fire. Men HP har også rimeligere modeller.

Du kan selvsagt også kjøpe et annet merke og skaffe deg HP redigeringsprogram.

Jeg har dette. Tar bra bilder, men jeg synes det tar veldig lang tid fra jeg trykker på utløseren til bildet blir tatt.

Noen ganger er da motivet blitt borte i mellomtiden.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg har dette. Tar bra bilder, men jeg synes det tar veldig lang tid fra jeg trykker på utløseren til bildet blir tatt.

Stemmer, det trenger litt lang tid til å fokusere.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Det var ett av kameraene vi vurderte, men det er så klumpete at det ikke går ned i en vanlig lomme eller en liten veske. Så det ble et som var flatere ;-)

Ja det er stort, men har kameraet du valgte like stor zoom?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Det ble vurdert. Men jeg har behov for en del tele, og da må jeg til 300D kjøpe et 200mm objektiv.

Da ble Pro1 en bedre løsning - både med tanke på plass (ha med på motorsykkelturer) og pris.

Ok, forstår. Det er et flott kamera, og har støtte går RAW.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

For å bøte litt på dette bør du trykke ned utløserknappen (halvt ned) slik at kameraet starter fokus så snart du har objektet i søkeren. Og så snart søkeren viser grønt fyrer du.

En av familiemedlemmene har et slikt - og jeg har prøvd det fra tid til annen.

Skrevet

Kodak har også et lettforståelig og godt redigeringprogram.

Er mest opptatt av brukervennliugheten på selve kameraet, jeg. Og om det blir fine bilder. Om det er lett å lade opp kameraet og å laste inn bilder og at det kan lagres mange bilder på kameraet eller på minnekort er også en fordel. Har tenkt å sette av ca 2500 kr til et digitalkamera, men jeg er så fordømt usikker på hvilket jeg skal velge........

Hjelp meg! hehe ;)

Skrevet

Ja det er stort, men har kameraet du valgte like stor zoom?

Det kameraet jeg kjøpte til 2999,- kostet 5999,- opprinnelig - bare så det er sagt *snurt* :)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Det kameraet jeg kjøpte til 2999,- kostet 5999,- opprinnelig - bare så det er sagt *snurt* :)

Det behøver du ikke bli. Olympus er en av de fremste på kompaktkamera. På 70-80-tallet var de kjempestore på ESL (speilrefleks) også med OM-serien.

Det er redigeringsmulighetene til HP jeg skryter av, den er kjempeenkel, selv far fikser det på første forsøk;) med veldig bra resultat.

Skrevet

Det behøver du ikke bli. Olympus er en av de fremste på kompaktkamera. På 70-80-tallet var de kjempestore på ESL (speilrefleks) også med OM-serien.

Det er redigeringsmulighetene til HP jeg skryter av, den er kjempeenkel, selv far fikser det på første forsøk;) med veldig bra resultat.

*KLEM* og God helg!:-)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Er mest opptatt av brukervennliugheten på selve kameraet, jeg. Og om det blir fine bilder. Om det er lett å lade opp kameraet og å laste inn bilder og at det kan lagres mange bilder på kameraet eller på minnekort er også en fordel. Har tenkt å sette av ca 2500 kr til et digitalkamera, men jeg er så fordømt usikker på hvilket jeg skal velge........

Hjelp meg! hehe ;)

"Hjelp meg!"

Tja - både kodak og HP er her et bra valg, de har lettforståelig meny og programvare.

Uansett hva du velger vil du nok til slutt bli fortrolig med det.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

*KLEM* og God helg!:-)

Takk. Jeg har påtatt meg å steke åtte biffer m/tilbehør.

Håper Hushora leser dette;)

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt Canon Ixus 500, med 5 mp. Men har i et par år nå hatt et kamera med 2.1 mp, og det har vært greit nok, men jeg ser jo at bildene ikke er så bra som jeg har lyst til at de skal være nå som jeg har blitt litt mer kravstor. ;)

Fra 3 og oppover er greit, så velger du sjøl hvor mye du vil legge i det.

Skal du ha et ordentlig kamera bør du visstnok ha 3x optisk zoom også (ikke digital) uten at jeg vet hvorfor.

Går ut fra noen andre i tråden har gitt deg linken, men i tilfelle de ikke har så får du den av meg: www.akam.no

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt Canon Ixus 500, med 5 mp. Men har i et par år nå hatt et kamera med 2.1 mp, og det har vært greit nok, men jeg ser jo at bildene ikke er så bra som jeg har lyst til at de skal være nå som jeg har blitt litt mer kravstor. ;)

Fra 3 og oppover er greit, så velger du sjøl hvor mye du vil legge i det.

Skal du ha et ordentlig kamera bør du visstnok ha 3x optisk zoom også (ikke digital) uten at jeg vet hvorfor.

Går ut fra noen andre i tråden har gitt deg linken, men i tilfelle de ikke har så får du den av meg: www.akam.no

"3x optisk zoom også (ikke digital) uten at jeg vet hvorfor"

Når du benytter digital zoom blir det-det samme som om du tar et utsnitt av bildet i redigeringsprogrammet.

Optisk zoom er "ekte saker", her er det optikken som gjør jobben.

Skrevet

"3x optisk zoom også (ikke digital) uten at jeg vet hvorfor"

Når du benytter digital zoom blir det-det samme som om du tar et utsnitt av bildet i redigeringsprogrammet.

Optisk zoom er "ekte saker", her er det optikken som gjør jobben.

Det var sånn det var.

Liker ikke å zoome uansett jeg...

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Det er veldig moro - skal sende deg et par bilder jeg - 2 minutter...:)

" skal sende deg et par bilder jeg - 2 minutter"

Ja gjerne. [email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...