Gå til innhold

JUlegaver.. jada, vet det er tidlig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å kjøpe gaver jeg :)

I år vil jeg ikke sitte å "sulte" i jula fordi vi var ute i siste liten og kjøpte gaver. Nå tar jeg litt hver 14 dag når lønninga kommer :)

Jeg og mannen min gir for sånn ca 500 kr. Til barna gir vi mellom 500-800 kr.

Til våre søskens barn gir vi for 200 kr. Har kuttet ut å gi til søsken.

Til foreldre gir vi for 300 kr.

Og så drysser det en liten gave på eldste jentas bestevenninne. Ca 100 kr.

Og en liten gave til et vennepars baby, 100-150 kr.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

8

• fei1365380229

7

• tonil

4

• Kizza1365380506

4

Skrevet

Himmel, dere har god råd dere...

Mvh

Åhh???

Fordi jeg har kjøpt julegave til broderen m/kone til 300,-????

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Så du kjøper til venninner, men ikke til voksne søsken?!? Det hadde blitt helt feil for meg. Venner/venninner får ingenting, mens søske får selvsagt julegave, uavhengig av alder.

....kan jeg være søster'n din denne julen? :)

fei1365380229
Skrevet

ps..den var ikke til deg, tonil, men generelt. ds

Men nå var det jo en tråd som lurte på hvor mye "CIRKA" andre gav i julegaver og da prøver man jo å hjelpe da :).

Vi går ikke akkurat med kalkulatoren i butikken da, men prøver å ikke gjøre det alt for dyrt selvfølgelig.

Kizza1365380506
Skrevet

Åhh???

Nei, fordi de legger seg på mellom 200 og 300 kroner. Dersom en har dårlig råd og stor familie blir det ganske dyrt med så store summer. Men kanskje de unge nå til dags har mer penger enn vi hadde.

Mvh

Gjest Big Mac
Skrevet

....kan jeg være søster'n din denne julen? :)

Selvsagt!

Lag en mail med navn, adresse, og gaveønsker, og send den til [email protected]

Husk størrelse på evnt. klær/undertøy.Send gjerne med bilde.

Kizza1365380506
Skrevet

Åhh???

Sorry, du - dere osv.

Skrevet

Vi gir ikke gaver til søsken, (voksne), men gir til barna deres. Dette har jeg tenkt til å slutte med for nå begynner dem å få barn igjen og da husker jeg heller på dem med en liten gave. Blir alt for mange å gi til, og for dyrt.

Til ei gammel tante og en ufør enslig venn så gir jeg hjemmebakt, julebakst. De er ensomme. Det er her jeg får tilbakemelding og mest takk synes jeg.

Kjøper til mine gamle foreldre, ca. 300kr. tilsammen.

Til mine barn ca. 500kr. til hver.

Man får kjøpe etter hva man har råd til, ikke mengden som teller, men tanken!

Skrevet

Nei, fordi de legger seg på mellom 200 og 300 kroner. Dersom en har dårlig råd og stor familie blir det ganske dyrt med så store summer. Men kanskje de unge nå til dags har mer penger enn vi hadde.

Mvh

Nå har jeg/vi liten familie, så totalt blir det ikke så veldig mye som går til julegaver.

Der det går mest er til våre egne barn.

fei1365380229
Skrevet

Mvh

Hva får man for 200 kroner da? Vi kjøper bruk-opp-ting. Kjøper kanskje 2 - 3 smågaver til foreldre og besteforeldre. Svigerforeldrene mine sitter alene sammen med en bror av mannen min hver jul og han og oss er de eneste de får gaver fra.

En flaske vin: 100 - 150 kr.

En god håndkrem: 70 - 80 kr

En fin såpe: 40 - 50 kr.

Legger du sammen dette får du fort 200 - 300 kroner.

Alt er litt dyrere nå enn før vet du, men så tjener vel folk generelt litt mer også.

Men dyrt blir det selvfølgelig hvis man skal kjøpe til alle. Derfor har vi kuttet ut søsken, venner og ektefelle.

Gjest bli enige
Skrevet

Snakk med søskene dine om dere kanskje heller kan kutte de dyre gavene. Før kjøpte vi dyre gaver til hverandre i vår familie men ble enige i fjor at vi bare skulle kjøpe noe symbolsk til 20-30 kroner og dyrere gaver til barna. Det er jeg veldig glad for at vi gjorde.

Skrevet

Snakk med søskene dine om dere kanskje heller kan kutte de dyre gavene. Før kjøpte vi dyre gaver til hverandre i vår familie men ble enige i fjor at vi bare skulle kjøpe noe symbolsk til 20-30 kroner og dyrere gaver til barna. Det er jeg veldig glad for at vi gjorde.

Vet om et brødrepar som gir hverandre de samme gavene år etter år - tror det er en bok og en skitupp. De sender annethvert år altså - med fantasifullt innpakket og de er like spent hvert år! hehe

Gjest rutangis netu
Skrevet

Så du kjøper til venninner, men ikke til voksne søsken?!? Det hadde blitt helt feil for meg. Venner/venninner får ingenting, mens søske får selvsagt julegave, uavhengig av alder.

Noen har bedre forhold til venninner enn til søsken vet du! I vår familie (som er alt for stor til å kjøpe gaver til alle, mange søsken med andre ord) er det ikke dårlig forhold derimot som er grunnen, men en avtale oss voksne imellom. Vi byttet jo bare penger på en måte, og slet livet av oss for å finne på noe og rekke å kjøoe gaven. Så for oss var det en super ordning å droppe det rett og slett.

Jeg kjøper ikke gaver til alle venninnene mine heller. Bare de som står meg aller nærmest på dette tidspunkt i livet. Det har variert hvem det er oppimellom åra. Nå er det vel tre stykker jeg kjøper til.

Skrevet

Jeg har 6 søsken og gir bare til søsteren min og den lille sønnen hennes. Hun har to voksne sønner i tillegg som ikke får noen ting, heller ikke brødrene mine og den barneflokken de har. I tillegg pleier vi søsken å spleise på noe til mor og far som de trenger. Far er funksjonshemmet etter hjerneslag så det blir som regel noe som letter livet for dem. Siden får døtrene mine gaver, og det varierer veldig hva det koster. I år regner jeg med å kjøpe en liten gave til vennen min også.

Skrevet

Har aldri vært tilhenger av at gaver ikke kan være billige eller hjemmelagde. Det er da ikke meningen at man skal blakke seg på gaver. 200 holder hvis du har dårlig råd.

Skrevet

Nei -jeg bruker acryl. De har faktisk noen GODE farger på IKEA! :) i svære tuber.

her er mitt galleri - du ser selv hva som er laget i acryl:

http://www.geocities.com/flisa_ja/galleri.html

Skulle vært oppdatert litt det galleriet der.....huff...:-)

Har acryl ordentlig lilla?

Finner bare lilla som ser enten blå eller svart ut, og som absolutt ikke lar seg blande uten å bli brunt, i oljefarger..

*Urk*

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Har acryl ordentlig lilla?

Finner bare lilla som ser enten blå eller svart ut, og som absolutt ikke lar seg blande uten å bli brunt, i oljefarger..

*Urk*

lilla/fiolett er vanskelig å blande seg frem til. Det er ikke rene nok pigmenter, og da blir det suppete/brunt. men jeg tror du må ha kjøpr noen billige farger? Er ikke helt oppdatert, men synes dette er størst problem mht. veggmaling. Kunstnerfarger skulle være ok??

Skrevet

lilla/fiolett er vanskelig å blande seg frem til. Det er ikke rene nok pigmenter, og da blir det suppete/brunt. men jeg tror du må ha kjøpr noen billige farger? Er ikke helt oppdatert, men synes dette er størst problem mht. veggmaling. Kunstnerfarger skulle være ok??

Mm, finner ingen dyrere farger her (ikke lilla iallefall). Kanskje jeg burde forsøke å bestille fra et eller annet sted?

Gjest mitt forslag
Skrevet

Du kan få mye for 200 kroner! Men gjør som meg, og andre jeg kjenner: kjøp julegavene gjennom hele året...! Finner du noe fint på tilbud i mars som moren din ville blitt glad for så kjøp det! Legg alt et sted. Så sprer du utgiftene.. Kjøpte et flott skjerf i vår til søsteren min f.eks. 50 kroner, nedsatt fra 200. I nettbokhandel kjøpte jeg en bok til 50 kroner som faren min vil bli glad for. Følg med på tilbud! Kjøpte barnebøker også på tilbud, fra 20-100 kroner stk.

Kizza1365380506
Skrevet

Hva får man for 200 kroner da? Vi kjøper bruk-opp-ting. Kjøper kanskje 2 - 3 smågaver til foreldre og besteforeldre. Svigerforeldrene mine sitter alene sammen med en bror av mannen min hver jul og han og oss er de eneste de får gaver fra.

En flaske vin: 100 - 150 kr.

En god håndkrem: 70 - 80 kr

En fin såpe: 40 - 50 kr.

Legger du sammen dette får du fort 200 - 300 kroner.

Alt er litt dyrere nå enn før vet du, men så tjener vel folk generelt litt mer også.

Men dyrt blir det selvfølgelig hvis man skal kjøpe til alle. Derfor har vi kuttet ut søsken, venner og ektefelle.

Nåja ikke alt er dyrere men det er nå så. Finner mange fine smågaver til 100-150 kroner jeg. Men som du sier kjøper man bare til noen få kan man godt kjøpe litt mer. :o)

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...