Gå til innhold

Da var det lisens tid igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer> Kan NRK sjekke hvem som har TV, eller snakket mannen som vi traff i oppgangen nettopp usant? Vi fortalte han i allefall at vi ikke har TV. Om det hadde stemt ville vi blitt sinte fordi han helt tydelig ikke trodde oss. Det er vel ikke tvunget TV/hold her i landet?

Videoannonse
Annonse
fei1365380229
Skrevet

Nei de kan ikke sjekke det annet enn hvis du har parabol, antenne eller tven så høyt på at de hører den.

Vi har noen venner som virkelig ikke hadde tv. De ville gjerne at kontrolløren skulle komme inn og sjekke, men det gjorde han ikke altså.

De får lister over folk som har kjøpt tv, video osv. (butikken), og sjekker alle de som ikke betaler lisensen.

Skrevet

Nei de kan ikke sjekke det annet enn hvis du har parabol, antenne eller tven så høyt på at de hører den.

Vi har noen venner som virkelig ikke hadde tv. De ville gjerne at kontrolløren skulle komme inn og sjekke, men det gjorde han ikke altså.

De får lister over folk som har kjøpt tv, video osv. (butikken), og sjekker alle de som ikke betaler lisensen.

Vi har registrert tvn i svigers sitt navn. Er det eneste muligheten de har til sjekk?

Skrevet

Vi har registrert tvn i svigers sitt navn. Er det eneste muligheten de har til sjekk?

Jeg og en venninne hadde en tv som stod i foreldrenes hennes navn.

Allikavel stod NRK på døra etter noen måneder etter vi flytta til ny leilighet.

Å vi har ikke parabol.

Så gikk det noen måneder og jeg flytta sammen med typen min. Han tok da med seg tv til hans foreldre.

Etter noen månder ringer NRK til oss, kl halv åtte en fredagskveld og sier at de har vet vi ikke betaler lisens.

Dette skjedde da altså innen et halvt år så vet ikke helt hvordan NRK gjør det. Spaner på folk? He he..

Skrevet

Å vi har ikke parabol.

Så gikk det noen måneder og jeg flytta sammen med typen min. Han tok da med seg tv til hans foreldre.

Etter noen månder ringer NRK til oss, kl halv åtte en fredagskveld og sier at de har vet vi ikke betaler lisens.

Dette skjedde da altså innen et halvt år så vet ikke helt hvordan NRK gjør det. Spaner på folk? He he..

Tror ikke de spaner, men begge gangene de har vært på døra hos oss har de sagt ting som "betaler du for tv'n din?" eller "har dere problemer med tv'n deres". Når vi sier vi ikke har tv ser de skeptisk ut, men de har tydeligvis ingen bevis. De bare later som de vet at vi har tv virker det som..

Skrevet

Tror ikke de spaner, men begge gangene de har vært på døra hos oss har de sagt ting som "betaler du for tv'n din?" eller "har dere problemer med tv'n deres". Når vi sier vi ikke har tv ser de skeptisk ut, men de har tydeligvis ingen bevis. De bare later som de vet at vi har tv virker det som..

Men det er litt merkelig å.. Skjønner ikke hvor de får opplysningene fra. Vi har ikke oppgitt flyttingen til folkeregisteret..

Kun posten. Har de tilgang til sånne opplysninger da?

Skrevet

Det har vært minst en lang tråd på DOL tidligere om TV-lisens (får ikke søk-funksjonen til å virke nå). Det gikk iallfall noen inspektører rundt i Bergen for noen år siden på jakt etter uregistrerte TV-apparater.

Skrevet

Kjenner du noen som ikke har tv? ;)

Vi fikk en mann på døra her, og hos oss er det fri sikt fra utgangsdøra og inn til tv, som stod på med høyt volum og en finale-omgang i Idol. Kunne ikke vridd oss unna da. Vi sa at vi nettopp hadde kjøpt tv og bestilt kabel-tv (det siste var sant) og regnet med at kabel-tv selskapet sendte inn melding til nrk samme som el-kjedene gjør når man kjøper tv, så jeg hadde regnet med å få regning i posten uansett.

Men er det tid for det nå sier du? Det er et par mnd siden jeg betalte min...

Skrevet

Men det er litt merkelig å.. Skjønner ikke hvor de får opplysningene fra. Vi har ikke oppgitt flyttingen til folkeregisteret..

Kun posten. Har de tilgang til sånne opplysninger da?

De ser vel at de ikke mottar lisens fra den adressen da...

Skrevet

Å vi har ikke parabol.

Det stemmer det, de spaner.

Rundt 5 pensjonister rundt her jeg bor jobber to-tre uker 2 ganger i året med å kjøre rundt i byen og se om de ser tv gjennom vinduene til folk.

(og ja, det stemmer )

Skrevet

Kjenner du noen som ikke har tv? ;)

Vi fikk en mann på døra her, og hos oss er det fri sikt fra utgangsdøra og inn til tv, som stod på med høyt volum og en finale-omgang i Idol. Kunne ikke vridd oss unna da. Vi sa at vi nettopp hadde kjøpt tv og bestilt kabel-tv (det siste var sant) og regnet med at kabel-tv selskapet sendte inn melding til nrk samme som el-kjedene gjør når man kjøper tv, så jeg hadde regnet med å få regning i posten uansett.

Men er det tid for det nå sier du? Det er et par mnd siden jeg betalte min...

Ja jeg har hørt om folk som ikke har tv - vi foreksempel, klarte oss uten i to år!

Det virker som det er tid for det i og med at NRK hadde mann i oppgangen i dag...

Skrevet

De ser vel at de ikke mottar lisens fra den adressen da...

Ja kanskje.. Men begge plassene der vi har bodd har det vært flere leiligheter. Å vet de noen av de andre betaler lisens (begge plassene)

Skrevet

Mannen spør om dere har TV, dere LYVER og sier nei, og så ville du blitt sur fordi han ikke trodde dere dersom det var sant? Den var jommen meg dagens dummeste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...