Gå til innhold

Livsforsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å gi ungene mine livs- og uføreforsikring til jul. Er det noen som kan antyde hvor mye en slik forsikring kan koste? De er 19 og 22 år og har ingen sykdommer og det er heller ingen arvelige sykdommer i familien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror livsforsikringa vår koster 300 i året eller noe, og blir trukket hver mnd. Men er ikke sikker.

Skrevet

Tror livsforsikringa vår koster 300 i året eller noe, og blir trukket hver mnd. Men er ikke sikker.

Hm, det der må jeg få sjekket ut. Hvis det ikke er mer så kan de få det i julepresang hvert år + presang ved siden av.

fei1365380229
Skrevet

Det syns jeg hørtes veldig lite ut. Er det virkelig for uførhet også? Da skal jeg faktisk vurdere dette til barna jeg også.

Skrevet

Det kommer jo an på hvor mye de skal forsikres for og om det "bare" skal være for liv, eller evt også uføre i tillegg. Vi er to voksne og to barn og har liv og uføre på alle fire, og det betaler vi kr 800 i måneden for. Men, premien vil variere i takt med beløpet du forsikrer for.

Skrevet

Det kommer jo an på hvor mye de skal forsikres for og om det "bare" skal være for liv, eller evt også uføre i tillegg. Vi er to voksne og to barn og har liv og uføre på alle fire, og det betaler vi kr 800 i måneden for. Men, premien vil variere i takt med beløpet du forsikrer for.

Jeg er mest interessert i uføre. Jeg har ikke brukt for penger hvis de dør ;o)

Skrevet

Jeg er mest interessert i uføre. Jeg har ikke brukt for penger hvis de dør ;o)

Det er vel noen banker som har en sånn kalkulator du kan regne det ut på. Men uføre er ikke så lett å gi i "overraskelsesgave" da de må sende inn helseerklæring til selskapets lege. Og premien varierer som sagt. Men sjekk med en bank/ f.selskap hva de har å tilby, og sjekk hva du #får for pengene". kanskje premiene er lavere, men da har de strengere vilkår. Men mye kan du finne ut av på egenhånd på nett.

Skrevet

Det er vel noen banker som har en sånn kalkulator du kan regne det ut på. Men uføre er ikke så lett å gi i "overraskelsesgave" da de må sende inn helseerklæring til selskapets lege. Og premien varierer som sagt. Men sjekk med en bank/ f.selskap hva de har å tilby, og sjekk hva du #får for pengene". kanskje premiene er lavere, men da har de strengere vilkår. Men mye kan du finne ut av på egenhånd på nett.

Takk, da skal jeg ta en runde. De kan være så strenge de vil. Ungene driver ikke ekstremsport, de har ikke sertifikat engang.

Skrevet

Det syns jeg hørtes veldig lite ut. Er det virkelig for uførhet også? Da skal jeg faktisk vurdere dette til barna jeg også.

Nei, det er bare livsforsikringen tror jeg. Så ikke at Dorthe hadde skrevet uføre i tillegg.

Gjest en-to-tre-4
Skrevet

Vil bare si at det var en kjempegod ide! :o)

Skrevet

Jeg har forsikra mine barn mot død og uførhet.

Det som er viktig, er at uførforsikringen også gjelder ved sykdom og ikke bare ulykke. Der ligger ofte forskjellen (men det tenker du nok på, Dorthe).

For full forsikring for mine to til sammen betaler jeg ca 200 per mnd. Min gjelder til de er 20 år.

- Og da slår det meg jo at det er barneforsikring jeg snakker om - og dine er jo ikke barn lenger.

Mannen min og jeg tok en livsforsikring som gjelder i ti år - også død og uførhet (også ved sykdom). Men jeg greier dessverre ikke å huske terminbeløpet.

Det beste er nok å ta en telefon til div. selskap. Først og fremst selskapet du har andre forsikringer i, det kan lønne seg.

Skrevet

Jeg har forsikra mine barn mot død og uførhet.

Det som er viktig, er at uførforsikringen også gjelder ved sykdom og ikke bare ulykke. Der ligger ofte forskjellen (men det tenker du nok på, Dorthe).

For full forsikring for mine to til sammen betaler jeg ca 200 per mnd. Min gjelder til de er 20 år.

- Og da slår det meg jo at det er barneforsikring jeg snakker om - og dine er jo ikke barn lenger.

Mannen min og jeg tok en livsforsikring som gjelder i ti år - også død og uførhet (også ved sykdom). Men jeg greier dessverre ikke å huske terminbeløpet.

Det beste er nok å ta en telefon til div. selskap. Først og fremst selskapet du har andre forsikringer i, det kan lønne seg.

Hvorfor jeg vil gi dem dette er fordi barneforsikringa deres nå er gått ut :o)

Og ingen av dem har penger til å kjøpe forsikring selv. Og ikke får jeg dem til å forstå hvor viktig det er heller. Utrolig hvor naiv man er når man er 20 år og tror at livet skal være så lett hele tida.

Clue1365380406
Skrevet

Ja, da har dere kun dekket for uførhet i forbindelse med ulykke....og det skjer jo ikke med så mange. Det er derfor det er såpass billig.

Skrevet

Hvis de har noen slags forsikring fra før (bil eller innbo), så forhør deg i det selskapet hvor de har et kundeforhold. Det kan ofte lønne seg.

Skrevet

Hvis de har noen slags forsikring fra før (bil eller innbo), så forhør deg i det selskapet hvor de har et kundeforhold. Det kan ofte lønne seg.

De har ingenting. Sønnen min har ikke engang innboforsikring men det har forhåpentligvis kompisen han deler leilighet med :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...