Gjest vil bli kvitt dette nå Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 Noen voksne damer her som vet hvor ca. lang tid en kan regne med fra hetetoktene begynner til mensen forsvinner helt. Har hatt hetetokter over et år, og merker forandringer i mensen (blør mindre, men lenger). 0 Siter
Gjest voksen dame Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 Mener å ha lest at det er individuelt. Selv hadde jeg normal mens til min 50-årsdag, deretter kom mensen gradvis sjeldnere i nesten 3 år. Merket nesten ikke hetetokter, bare noen få en sommer det var varmt, tror det var like før mensen forsvant for godt. 0 Siter
Gjest Dame55 Skrevet 16. oktober 2004 Skrevet 16. oktober 2004 Begynte med hetetokter - i perioder for et par år siden. Uregelmessig mens litt senere, gikk tre måneder over tiden, deretter to måneder for så å stabilisere seg til hver måned i nesten et år. Deretter det samme igjen. Nå er den ustabil hele tiden, med flere måneder. Hetetokter i perioder. Kan nok ta noen år dette og vi merker plagene lenge før det synes på blodprøver også, min gynekolog sa i vår at jeg er som en 18 åring etter hva blodprøver om overgangsalder sier, men er nok ikke det.....er snart 55!! 0 Siter
Gjest Snart min tur tro? Skrevet 16. oktober 2004 Skrevet 16. oktober 2004 Det er så individuelt at det bare er å vente og se hvordan det går for deg. Noen er så heldige at mensen bare stopper stille og rolig uten problemer av noe art. Andre sliter med alle plager en kan lese om i tjue år. Det vanligste, etter å ha hørt på venninner, er vel at en sliter en periode med hetetokter, uregelmessig mens og humørsvingninger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.