Gå til innhold

Overgangsalder

Gjest vil bli kvitt dette nå

Anbefalte innlegg

Gjest vil bli kvitt dette nå
Skrevet

Noen voksne damer her som vet hvor ca. lang tid en kan regne med fra hetetoktene begynner til mensen forsvinner helt. Har hatt hetetokter over et år, og merker forandringer i mensen (blør mindre, men lenger).

Gjest voksen dame
Skrevet

Mener å ha lest at det er individuelt. Selv hadde jeg normal mens til min 50-årsdag, deretter kom mensen gradvis sjeldnere i nesten 3 år. Merket nesten ikke hetetokter, bare noen få en sommer det var varmt, tror det var like før mensen forsvant for godt.

Skrevet

Begynte med hetetokter - i perioder for et par år siden. Uregelmessig mens litt senere, gikk tre måneder over tiden, deretter to måneder for så å stabilisere seg til hver måned i nesten et år. Deretter det samme igjen. Nå er den ustabil hele tiden, med flere måneder. Hetetokter i perioder.

Kan nok ta noen år dette og vi merker plagene lenge før det synes på blodprøver også, min gynekolog sa i vår at jeg er som en 18 åring etter hva blodprøver om overgangsalder sier, men er nok ikke det.....er snart 55!!

Gjest Snart min tur tro?
Skrevet

Det er så individuelt at det bare er å vente og se hvordan det går for deg.

Noen er så heldige at mensen bare stopper stille og rolig uten problemer av noe art. Andre sliter med alle plager en kan lese om i tjue år.

Det vanligste, etter å ha hørt på venninner, er vel at en sliter en periode med hetetokter, uregelmessig mens og humørsvingninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...