Callie Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Lurer litt på noe som sikkert egentlig er en bagatell, men MÅ man ha salt i vannet når man koker ting som grønnsaker, poteter...? Jeg er ikke vant til det i det hele tatt, men er også vokst opp i et svært helsebevisst miljø der salt og sukker brukes minst mulig. Min bedre halvdel er på den annen side vokst opp med at det alltid skal være mye salt til maten, og gjerne mye av det også. Er det feil av meg å tro at dette kan ha en sammenheng med at mange der er overvektig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IngenLurerDenneGutten Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Poteter uten skall kokes uten salt. Grunnen til at man har salt i poteter med skall er for at skallet skal løsne lettere når man skal ha skallet av - skål:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callie Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Poteter uten skall kokes uten salt. Grunnen til at man har salt i poteter med skall er for at skallet skal løsne lettere når man skal ha skallet av - skål:-) Men er det egentlig nødvendig i det hele tatt? Bruker man det fordi man ikke er så flink til å skrelle poteter lenger? Og er det ikke i så tilfelle egentlig unødvendig for voksne mennesker som klarer å skrelle poteter? Kan ikke forstå at det skal være nødvendig.. Noen som har en bedre grunn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest papirtiger Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Men er det egentlig nødvendig i det hele tatt? Bruker man det fordi man ikke er så flink til å skrelle poteter lenger? Og er det ikke i så tilfelle egentlig unødvendig for voksne mennesker som klarer å skrelle poteter? Kan ikke forstå at det skal være nødvendig.. Noen som har en bedre grunn? Trøst deg med at saltet ikke klarer å penetrere skallet Det er mange som bruker for mye salt i maten, men det har nok ingen direkte sammenheng med overvekt. (Kanskje en minimal virkning siden salt binder vann i kroppen) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurveline Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Men er det egentlig nødvendig i det hele tatt? Bruker man det fordi man ikke er så flink til å skrelle poteter lenger? Og er det ikke i så tilfelle egentlig unødvendig for voksne mennesker som klarer å skrelle poteter? Kan ikke forstå at det skal være nødvendig.. Noen som har en bedre grunn? Bruker ikke salt når jeg koker poteter med /uten skall, og grønnsaker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 http://www.klikk.no/showstream.asp?article=5569 http://www.dagbladet.no/dinside/2004/01/10/388065.html Men finner ingenting som tyder på at det har sammenheng med fedme :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Mye salt i maten gjør at man kan få mye vann i kroppen, men at man skulle lagre mer fett fordi man spiser mye salt det tror jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Tror nok ikke at saltet potet/grønnsaksvann er årsak til overvekt. Men nei, du behøver absolutt ikke å salte vannet du koker poteter og grønnsaker i. Jeg gjør ikke det, og synes mine grønnsaker smaker MYE bedre enn svigermor sine. Hun både salter og koker dem ihjel... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dame55 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Folk med forhøyet blodtrykk blir bedt om å kutte ut på saltet. Bedre er det med Zeltinsalt enn vanlig salt. Her i huset bruker vi ikke mye salt, bruker vi det så er det Zeltinsalt, men til ekstra god mat blir det havsalt. Litt må man skeie ut!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.