Gå til innhold

Hvem var gamlekongens far

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

13

• mariaflyfly

4

• ferry

4

• skorpionfisken

3

Mest aktive i denne tråden

skorpionfisken
Skrevet

Tror du noen her inne vet det når ikke engang forskerne vet det. Det er framsatt en hypotese som er bekreftet av indisisier. Men det er ikke beviser.

Skrevet

Tror du noen her inne vet det når ikke engang forskerne vet det. Det er framsatt en hypotese som er bekreftet av indisisier. Men det er ikke beviser.

Tror vel ikke at noen kan bevise noenting, men det går an å ha en mening og sette frem teorier. Det kan ikke være så viktig å bevise det heller.

Kizza1365380506
Skrevet

Kongen vel. Det var jo hos ham han bodde. Så er diskusjonen om biologisk far eller ei helt uinteressant. Hadde vel ikke hatt noen kong Harald, kronprins Haakon og Mette Marit hvis ikke.

Hmmm... ingen dum tanke. :o)

Mvh

Skrevet

Kongen vel. Det var jo hos ham han bodde. Så er diskusjonen om biologisk far eller ei helt uinteressant. Hadde vel ikke hatt noen kong Harald, kronprins Haakon og Mette Marit hvis ikke.

Hmmm... ingen dum tanke. :o)

Mvh

Diskusjonen interesser meg, siden den viser at det gikk an å bruke sæddonor den gangen. Er egentlig overbevist om at Kong Olavs biologiske opphav var ikke Kong Haakon og da er det forklaringen på også at det gikk greit for han å få barn med sin kusine, som da ikke var hans biologiske kusine. Synes ikke det spiller noen rolle, og er av størst interesse for kongefamilien som privat personer. Synes likevel at diskusjonen er medisinsk og biologisk interessant.

Kizza1365380506
Skrevet

Diskusjonen interesser meg, siden den viser at det gikk an å bruke sæddonor den gangen. Er egentlig overbevist om at Kong Olavs biologiske opphav var ikke Kong Haakon og da er det forklaringen på også at det gikk greit for han å få barn med sin kusine, som da ikke var hans biologiske kusine. Synes ikke det spiller noen rolle, og er av størst interesse for kongefamilien som privat personer. Synes likevel at diskusjonen er medisinsk og biologisk interessant.

Der er jeg enig med deg. Det viser vel kanskje at det forskes og eksperimenteres mer enn vi er klar over

Mvh

Skrevet

Sæddonorer gikk selvsagt an, forutsatt at sæddonoren donerte sin sæd "på bakrommet", denne tatt opp i en sprøyte som ble injisert i kvinnen rett etterpå. Man kunne f.eks. ikke fryse ned sæd på denne tiden.

Skrevet

Sæddonorer gikk selvsagt an, forutsatt at sæddonoren donerte sin sæd "på bakrommet", denne tatt opp i en sprøyte som ble injisert i kvinnen rett etterpå. Man kunne f.eks. ikke fryse ned sæd på denne tiden.

Ellers er det jo ikke HELT umulig at ting skjedde på en annen måte da, som vel forfatteren av denne boken ikke har valgt å spekulere (skriftlig) i... ;-)

skorpionfisken
Skrevet

Ellers er det jo ikke HELT umulig at ting skjedde på en annen måte da, som vel forfatteren av denne boken ikke har valgt å spekulere (skriftlig) i... ;-)

Hun var selvfølgelig ALDRI utro.... En dronning er vel ikke det. Det er jo bare noe normale borger er....

Skrevet

Hun var selvfølgelig ALDRI utro.... En dronning er vel ikke det. Det er jo bare noe normale borger er....

Javel :-)

Skrevet

Hun var ikke dronning på den tiden, og jeg hørte rykter om det for mange år siden at hun hadde fått en mann i senga siden hennes mann ikke kunne lage barn. Det har ikke vært spekulert i det i denne boken. Spekulasjonene er høyest moralsk akseptable.

Det er ingen tvil om at før i tiden så måtte sæddonorene gi sin sæd fra seg på den urgamle måten. Spørsmålet er vel hvor langt var de kommet for litt over 100 år siden. En komisk side av dette er også at hvis hennes mann var faren så besøkte han henne bare en dag på sykehuset, og gjorde kongelige noe som ikke 'sømmet' seg på en sykestue på den tiden.

Skrevet

Det gikk jo ikke så greit for ham å få barn med kusina si. Prinsesse Ragnhild er vel et ugjendrivelig bevis på det.

Skrevet

For øvrig var det jo helt vanlig i de kretser å gifte seg med søskenbarn.

Skrevet

Det gikk jo ikke så greit for ham å få barn med kusina si. Prinsesse Ragnhild er vel et ugjendrivelig bevis på det.

:-)

Jepp, det er ikke for ingen ting de gjemmer henne i Brasil!

Skrevet

Mye tyder på at de ikke var biologisk i slekt, og da var det helt greit. Vil vel egentlig ikke påstå at prinsesse Ragnhild er hjerneskadet selvom jeg ikke likte dama i tv-intervjuet for noen måneder siden.

Skrevet

For øvrig var det jo helt vanlig i de kretser å gifte seg med søskenbarn.

Ja det var det, og derfor er det interessant å spekulere i om de var fetter og kusine eller ikke. Kong Haakon og Dronning Maud var fetter og kusine, og det var farlig for dem å få barn. Hvis han ikke var den biologiske faren var det greit,og igjen når Kong Olav giftet seg med sin kusine som da ikke var hans biologiske kusine.

Skrevet

Pappaen hans.

Er det en forskjell på pappaen hans og faren hans? Tror du virkelig at han sa pappa til Kong Haakon, som var pappa og far til ham?

Skrevet

Er det en forskjell på pappaen hans og faren hans? Tror du virkelig at han sa pappa til Kong Haakon, som var pappa og far til ham?

Poenget mitt var bare at det interesserer meg midt i hampen.

Skrevet

Poenget mitt var bare at det interesserer meg midt i hampen.

Det kan jo interessere meg for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...