Gå til innhold

Solallergi


tosk

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart reise på ferie til Spania og har et par spørsmål angående solallergi. Jeg har det problemet at jeg alltid får utslett av solen når jeg er i sydligere strøk, men får aldri tegn til utslett her i Norge. Har prøvd diverse "allergi-solkremer" uten hell og jeg bruker alltid høy solfaktor . Smører meg alltid med solkrem med faktor her i Norge også, men her har jeg som sagt ikke dette problemet. Finnes det noen medisiner mot dette? Eller er det noen som har forslag til solkrem som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære tosk

Solen i syden er nok sterkere enn solen her hjemme og det kan være grunnen til at du får soleksem i syden og ikke hjemme. Når krem med høy solfaktor ikke hjelper kan du prøve å kombinere med salve som inneholder sink på utsatte steder. Ellers må du være forsiktig med å være i direkte sol midt på dagen uten å dekke deg til, for soleksem i ansiktet kan en bredbremmet hatt eller cap være bra. Det er dessverre et problem som ikke kan løses uten at du holder deg litt unna direkte solbestråling på naken hud. Lykke til og god ferie.

Helseinformasjon på internett erstatter ikke legekontakt.

Vennlig hilsen

Ragnhild alvorsen

Lege, spes.immunologi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...