Gå til innhold

Blod tykkere enn vann?

Anbefalte innlegg

Gjest søskenkjærlighet
Skrevet

Et av mine søsken ble sint på meg i sommer, reiste herfra og har siden ikke tatt kontakt.

Greit nok for meg, jeg følte meg utnyttet og brukt av henne lenge før dette hendte, men holdt kjeft pga det nære slektsbåndet.

Nå kjenner jeg hvor godt jeg har hatt det de siste månedene, hvor herlig det har vært å ikke bli kontaktet og styrt av henne.

Noen mener likevel at jeg må ta kontakt og forsøke å skvære opp fordi vi er søsken. Må jeg egentlig det? Hvis vi virkelig ikke har noe å gi hverandre, hvis vi bare unnlater å ha kontakt uten å gå til noen krig hverken den ene eller andre veien. Jeg har ikke blandet noen andre av mine søsken inn i dette, føler egentlig ikke at det er en konflikt, bare et brudd. Jeg er innstilt på å klare å omgå henne normalt høflig i familiesammenhenger, men jeg er ikke innstilt på å få henne nært innpå meg igjen.

Er jeg hjerteløs som ikke ønsker nærmere bånd til min egen søster?

Videoannonse
Annonse
Gjest blod kan misbrukes
Skrevet

Nei, du er fornuftig. Fortsett på samme spor.

Skrevet

Du må ikke ta kontakt med henne, men du kan......................hvis du ønsker det selv

Gjest rutangis netu
Skrevet

Det er mange som ikke omgås søsken annet enn ved nødvendige familiesammenkomster som bryllup, dåp, konfirmasjon og runde bursdager!

Så slapp av! Det er nok bedre for deg å holde det på det nivået. Husk at våre venner velger vi, men familien er vi prisgitt! Tenk om vi skulle bli presset til å være venner med et menneske vi ikke kan fordra, ville jo være utenkelig egentlig. Derfor bør vi ikke være venner med familien heller, hvis det ikke faller naturlig.

Detimot er det syn d når det går så langt at en blir synlig uvenner og ikke kan bes samtidig i høytidelige anledninger! DET er lite voksent.

Skrevet

Nei, hvorfor skulle du vært nødt til det? Om det funker bra for dere begge sånn det er nå, og dere i tillegg klarer å oppføre dere høflig mot hverandre i selskaper, så er det da ikke noe problem..? :)

Clue1365380406
Skrevet

Nei, jeg har det også sånn med min søster.

Du er ikke hjerteløs.

Hadde du ville hatt noe med vedkommende å gjøre hvis h*n ikke var i slekt med deg?

Hvorfor er det at en er i slekt det som skal til for at en MÅ ha kontakt?

Skrevet

Jeg har det på samme måten med min søster. Så deilig å slippe hennes overintense, spydige vesen. Og når vi må møtes går det helt fint. Hun prøver å få kontakt med meg stadig vekk, men jeg orker ikke. Synd men sant. Har fått min dose, liksom...

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen. Har det på samme måten. Har hatt våre brudd vi også, men har som regel tatt opp igjen kontakten etter en stund. Jeg tror noen ganger kan det vært sunt med en krangel og være litt fra hverandre. Akkurat som det er i andre typer forhold!

Jeg og søsteren min er forskjellige som natt og dag, men jo, det er sant at blod er tykkere enn vann. Vi har barn på samme alder, og vi har jo tross alt delt mye under den samme oppveksten.

Dere trenger jo ikke være uvenner, men hvis dere ikke har noen glede av hverandre, bør dere jo ikke treffes utover det som er nødvendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...