Gå til innhold

Gleder du deg til jul?

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten husmor
Skrevet

Og hvor gammel er du? ER du hankjønn eller hunkjønn. Sivilstatus?

Jeg er gift med to halvvoksne barn. Dame 50 år. GRUER meg til jul og alt styret det innebærer. Har blitt mer kommersielt enn koselig, spør du meg!

Om noen år, når barna har flyttet ut, skal jeg til Syden i julen. Ferdig med det!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ferry

4

• Rhea Silvia

3

• muriel

3

• serendipity

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest min ærlige mening
Skrevet

Hvorfor er det så mange spørsmål og mye mas om jula allerede nå!??

Hvis man klarer å la alt dette julemaset ligge til uti desember så blir det kanskje mer hyggelig og litt mindre å grue seg for!!

Man bestemmer selv hvordan man "legger opp løpet". Skap din egen jul på en slik måte som er hyggelig for deg, så blir det kanskje mindre å klage over.

Skrevet

Jeg er like gammel som deg og jeg også gruer meg til jul og jeg gjør minst mulig ut av det.

Sender minstemann til faren og venter på at ungene skal få sin egen familie slik at jeg kan bli bedt dit.

Skrevet

Julen blir hva du veleger å gjøre den til selv.

Jeg gleder meg veldig! Er 32 år, kvinne og har ett barn.

Selv plukker jeg de tradisjoner og verdier som er viktig for vår feiring av jul, og lar det vi opplever som negativt eller masete ligge.

Skrevet

Ja, jeg gleder meg til jul. Først og fremst fordi det er fridager med mykje lys og mykje varme, samvær med den skjønne familien min, mye artig på tv og masse masse god mat. Håper det blir en hvit jul hvor det går an å gå litt tur ute, ikke en slafsete jul hvor man blir våt på beina av å gå fra døra til bilen.

Gleder meg til shoppingen før jul, handle gaver til alle de jeg er glad i, og litt til meg selv. ;)

Og til det første du spurte om, jente 23 år og samboer.

Skrevet

Det blir vel som man gjør det til sjølv vel?

Jeg gleder meg til jul, synes desember er en koselig måned. Jeg er 39, gift og har tre små barn.

Om et par uker skal vi sette oss ned mannen min og jeg og sette opp liste over hvem som skal har julegaver. Så skal vi plotte inn det vi veit av julebord, avsluttninger og bursdager og andre ting som vi veit skal skje denne måneden.

Juleforebredelsene begynner første søndag i advendt med pepperkakedagen, da samles vi flere og lager peperkaker, pepperkakehus og kanskje en eller to sorter til. OG så spiser vi en enkel middag og drikker gløgg.

Noe særlig mer baking enn det gjør vi ikke, bortsett fra en kveld med havrekjeksbaking.

Vi tenner lys hver morgen, og barna har adventskalendere men noen mer eller mindre fornuftige smågaver i. Vi prøver å være mye ute denne mnd, men koser oss inne også. Vi leser ekstra mye denne tiden.

Tar ingen spesiell julevask, men bruker einelåg siden det lukter litt ekstra godt.

Hva er det som gjør deg så sliten da?

Skrevet

Ja, jo - jeg gjør vel det, selv om jeg ikke gidder å tenke for mye på jul allerede nå da...

Det jeg gruer meg til er å lete etter gaver til de som er vanskelig å finne på noe til ... Men stort sett er det gøy å kjøpe gaver,syns jeg. Og å pynte og bake og lage julesnacks er også kjempekoselig! :D

Jeg er hunkjønn, snart 33 år (*hjeeeelp*), er gift og mamma til en gutt på 9 1/2 år :)

Skrevet

Jula er liksom ikke hva det var da jeg var liten. Jeg synes dessverre det er mer mas enn det er hygge. Jeg er kvinne, 28 og gift.

Skrevet

Har full forståelse for dine følelser og har ofte hatt det sånn som deg. Jeg er dame 46 år og har to døtre på 16 og 21. Jeg gleder meg til jul denne gangen siden jeg skal til Island og feire sammen med foreldrene mine og møte hele familien. Gleder meg som en unge til jul for første gang på mange år,i hvert fall siden jeg ble skilt. Gleder meg til å være hjemme om vinteren. Gleder meg til å høre på radioen og se på tv. Gleder meg til alle julesangene, julematen og juletradisjonene som jeg var vant til som barn. Gleder meg til å dra på juletrefesten i bygda hjemme, og spillekvelden som arrangeres på bygdesamfunnshuset hjemme i romjula med kortspill og dans til trekkspill etterpå. Gleder meg til nyttårsaften med stort selskap først med familien og så med venner i tillegg etterpå. Gleder meg som et barn og synes det er godt å kunne glede meg så mye etter alle de årene med de tankene som du har. Vi damer blir ofte slaver av et eller annet som vi ikke råder over. Ta vare på deg selv og dine behov.

fei1365380229
Skrevet

Ja, jeg gleder meg til jul. Er 35 år, gift og har 4 barn.

Begynner ikke forberedelsene til før sent i november. Da er det å lage kalendere, pepperkaker, julekort, masse julekaker, mat til julefrokost m.m.

Syns alt er kjempehyggelig, men gjør ikke mer ut av det enn jeg/vi orker. Julegaver er jeg ikke så glad i å kjøpe (sender mannen :)) for jeg er så lite kreativ.

Skrevet

Ja, jeg gleder meg til jul. Først og fremst fordi det er fridager med mykje lys og mykje varme, samvær med den skjønne familien min, mye artig på tv og masse masse god mat. Håper det blir en hvit jul hvor det går an å gå litt tur ute, ikke en slafsete jul hvor man blir våt på beina av å gå fra døra til bilen.

Gleder meg til shoppingen før jul, handle gaver til alle de jeg er glad i, og litt til meg selv. ;)

Og siste jul uten barn i huset ;-) ...

Skrevet

Spør moren din ..........

Skrevet

Jeg er kvinne, 30 år, og gift med ett barn.

Elsker julen...gleder meg i lange tider til den kommer. :)

Har funnet en del julegaver allerede, er nesten ferdig. Men det kan godt hende jeg finner noen flere når det nærmer seg mer, også.

Julekalenderen til 5åringen har jeg hatt ferdig en stund, og det var _kjempekjekt_ å lage ferdig! Begynner tidlig å kjøpe inn småting, så blir det ikke stress. Så sitter jeg en kveld og koser meg med å pakke inn de små pakkene.

1.desember pynter vi her hjemme, og det er deilig å ha julestemning i hele desember. Jeg elsker julestemningen, og det er alle tiders å pynte i huset, høre julemusikk osv... *drømme*

Joda, jeg er nok en sånn som elsker julen og juleforberedelser.

_Men_, jeg gjør jo ikke ting jeg ikke liker eller gidder, da. F eks baker jeg ikke masse julekaker (ikke liker jeg å gjøre det, og ikke liker jeg å spise dem). Jeg lager heller ikke typisk tradisjonell julemiddag med alt stresset det innebærer. Hos oss har vi koldtbord, og store og små _storkoser_ seg! Uten stress og mas, men med mye god mat og god stemning!

Julen er hva en gjør det til-. Ikke hva en skulle, måtte og burde gjøre.

Gjør det du har lyst til, og kos deg med det. Ikke gjør alt mulig fordi "det er jo tradisjon". Tradisjon my ass, det blir ikke mye koselig av at man gjør ting man ikke kan utstå.

Derfor har vi latt ting ligge som vi ikke liker eller har lyst til, men satser desto mer på det vi liker. OG har funnet på et par andre måter å gjøre ting på.

Og tzwing - juleforberedelser og julefeiring er bare kos. :)

Gjest blåklokka
Skrevet

To halvvoksne barn ? Hva vil det si ?Hvorfor må du vente med å reise til syden ?

Skrevet

To halvvoksne barn ? Hva vil det si ?Hvorfor må du vente med å reise til syden ?

Fordi det er for dyrt å reise med to halvvoksne barn ti Syden...........

Skrevet

Ja det gjør jeg:D

Er hunkjønn, gift,34 år og har 4 barn+ 7 barnebarn som også kommer innom i julen.

Trikset mitt er å begynne tidlig i november.

Sender ca. 150 julekort hvert år og de er sendt 1.desember.

Det er liksom min julekalender det og se hvor mange julekort som er i postkassen hver dag.

Skrevet

Ja det gjør jeg:D

Er hunkjønn, gift,34 år og har 4 barn+ 7 barnebarn som også kommer innom i julen.

Trikset mitt er å begynne tidlig i november.

Sender ca. 150 julekort hvert år og de er sendt 1.desember.

Det er liksom min julekalender det og se hvor mange julekort som er i postkassen hver dag.

Nå stusser jeg. Du er 34 år og har 4 barn og 7 barnebarn???Og du gleder deg til jul og alle de 150 julekortene??????????Jeg forstår ingenting...............

Skrevet

Nå stusser jeg. Du er 34 år og har 4 barn og 7 barnebarn???Og du gleder deg til jul og alle de 150 julekortene??????????Jeg forstår ingenting...............

Mannen min har 4 eldre barn fra forige ekteskap, og disse har vist tenkt til å gå i farens fotspor når det gjelder barn.

Jeg syns det er koselig jeg. Våre barn er gjevn gamle med barnebarna så de leker godt med hverandre.

Jeg har en jobb som gjør at jeg rekker å skrive mange julekort der.

Gleder meg til å begynne:D

Skrevet

Mannen min har 4 eldre barn fra forige ekteskap, og disse har vist tenkt til å gå i farens fotspor når det gjelder barn.

Jeg syns det er koselig jeg. Våre barn er gjevn gamle med barnebarna så de leker godt med hverandre.

Jeg har en jobb som gjør at jeg rekker å skrive mange julekort der.

Gleder meg til å begynne:D

Hvor mange barn har du? ......og hvor mange har mannen din? Hvis du kan skrive julekort på jobben kan du glede deg, det er ikke alle som kan............

Skrevet

Hvor mange barn har du? ......og hvor mange har mannen din? Hvis du kan skrive julekort på jobben kan du glede deg, det er ikke alle som kan............

Mannen min har 8 og 4 av dem er mine også;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...