Gå til innhold

Gleder du deg til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det gjør jeg:D

Er hunkjønn, gift,34 år og har 4 barn+ 7 barnebarn som også kommer innom i julen.

Trikset mitt er å begynne tidlig i november.

Sender ca. 150 julekort hvert år og de er sendt 1.desember.

Det er liksom min julekalender det og se hvor mange julekort som er i postkassen hver dag.

Du er 34 år, og har allerede 7 barnebarn? Hvordan er det mulig?

:o)

Jeg er 29, og har mer enn nok med egne barn foreløpig ;)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ferry

4

• Rhea Silvia

3

• muriel

3

• serendipity

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Mannen min har 8 og 4 av dem er mine også;)

Mannen din har 8 barn og ? barnebarn. Du har 4 barn og 7 barnebarn. Du er 34 år og gleder deg til jul siden du kan skrive julekortene i arbeidstida. Har jeg forstått deg riktig?

Skrevet

Mannen min har 4 eldre barn fra forige ekteskap, og disse har vist tenkt til å gå i farens fotspor når det gjelder barn.

Jeg syns det er koselig jeg. Våre barn er gjevn gamle med barnebarna så de leker godt med hverandre.

Jeg har en jobb som gjør at jeg rekker å skrive mange julekort der.

Gleder meg til å begynne:D

Ah... sånn å forstå...

Skrevet

Mannen din har 8 barn og ? barnebarn. Du har 4 barn og 7 barnebarn. Du er 34 år og gleder deg til jul siden du kan skrive julekortene i arbeidstida. Har jeg forstått deg riktig?

Ja,men helt korrekt biologisk er jo de 7 barnebarna bare mannen min sine (+ 2 som er ventet på nyåret!)

Men siden vi er gift og har vært det en stund nå regner jeg dem som mine også. De sier bestemor til meg alle sammen.

Skrevet

Hei!

Jeg er 32 år, gift og har tre barn. Venter nr fire i februar.

Jeg gleder meg veldig til jul! Det er fordi jeg da er ferdig med 4 nye eksamener, jeg skal roe bittelitt ned før bebisen kommer, og jeg får litt mer tid sammen med de tre store.

Jeg har sinnsykt mange gaver å kjøpe, og alle tre barna har bursdag nå før jul, men tingene må jo gjøres enten jeg stresser eller ei.... Tingene blir ikke værre enn man lager det til selv.

Må legge til at jeg er gift med en sjømann som er borte mange uker i slengen, så jeg er vant til å planlegge og få tingene unna uten å stresse meg selv så mye opp.

Tingene blir for alle hektisk i perioder, men det gjelder å holde hodet kaldt og prioritere det som er viktigst, så får andre ting komme etterhvert.

Det blir helt sikkert en trivelig jul :-)

mvh

Skrevet

Jeg gleder meg alltid til jul.

Jeg er 33 år, gift og har to søte små på 1 og 3 år.

I julen reiser vi "hjem" til familen. Jeg setter ekstra stor pris på familieselskaper når vi ikke ser dem så ofte ellers.

Skrevet

Jeg er hunkjønn. Gift på 24. året og har en datter på 15.

Har i flere år hatt en høst/førjulsdepresjon, ikke fått unna den minste ting, og dermed gruet meg allerede når første bladet faller om høsten.

I fjor høst bare kollapset jeg, og viste ikke hvem jeg var, eller hvor jeg var...

Fikk akutt hjelp, uten innleggelse riktig nok, men det reddet meg nok.

Har fått hjelp og støtte, og jobbet myye med å komme ut av dette mørket.

Denne høsten har startet helt annerledes, føler på en måte at julen skal bli det jeg vil den skal bli, ikke noen andre som skal bestemme.

Gleder meg til å bake litt, og da mener jeg litt!:-)

Pynte til jul, for egentlig er jeg veldig glad i julen.

Jeg tror vår lille familie får en god jul i år.

Og jeg ser at de andre også gleder seg med meg!

Skrevet

Ja. I grunn:-) Synes det er ei koselig tid. Og etter at jeg slutta å kjøpe julegaver til hele slekta er det blitt enda koseligere.

Skrevet

Jeg er hunkjønn. Gift på 24. året og har en datter på 15.

Har i flere år hatt en høst/førjulsdepresjon, ikke fått unna den minste ting, og dermed gruet meg allerede når første bladet faller om høsten.

I fjor høst bare kollapset jeg, og viste ikke hvem jeg var, eller hvor jeg var...

Fikk akutt hjelp, uten innleggelse riktig nok, men det reddet meg nok.

Har fått hjelp og støtte, og jobbet myye med å komme ut av dette mørket.

Denne høsten har startet helt annerledes, føler på en måte at julen skal bli det jeg vil den skal bli, ikke noen andre som skal bestemme.

Gleder meg til å bake litt, og da mener jeg litt!:-)

Pynte til jul, for egentlig er jeg veldig glad i julen.

Jeg tror vår lille familie får en god jul i år.

Og jeg ser at de andre også gleder seg med meg!

Fyller snart 46.....

Skrevet

"Jeg er gift med to halvvoksne barn. Dame 50 år. GRUER meg til jul og alt styret det innebærer. Har blitt mer kommersielt enn koselig, spør du meg!"

Er enig med deg der. Men de 3 siste juleforberedelser har jeg kommet helskinnet fra. Dvs, det har vært lite stress. Gavene har jeg gjort unna raskere enn vanlig. Baking gjør jeg bare hvis jeg har lyst, ikke fordi jeg må. Rengjøringen gjøres ikke så mye annerledes enn vanlig. Kort sagt, det _må_ ikke være prikkfritt. Det er så mye bedre å kunne ta det med ro. F.eks. dra på kino og se julefilm sammen med den yngste ;-)

Er gift, 2 barn på 12 og 17.

Skrevet

Ja jeg gleder meg. Er 38 år og har 3 barn.

Desember er en litt styrete måned, da vi har stor slekt på begge sider som skal ha presanger. Dessuten blir det veldig mange avslutninger både her og der.

Men jeg baker ikke da.Det er så mye godt å få kjøpt, men jeg triller marsipan med ungene.

Og jeg tar heller vaskingen litt mer nøye.

Det har jeg ikke greid å legge fra meg enda.Så selv om det kan være slitsomt, er desember en veldig koselig måned.

Skrevet

Har full forståelse for dine følelser og har ofte hatt det sånn som deg. Jeg er dame 46 år og har to døtre på 16 og 21. Jeg gleder meg til jul denne gangen siden jeg skal til Island og feire sammen med foreldrene mine og møte hele familien. Gleder meg som en unge til jul for første gang på mange år,i hvert fall siden jeg ble skilt. Gleder meg til å være hjemme om vinteren. Gleder meg til å høre på radioen og se på tv. Gleder meg til alle julesangene, julematen og juletradisjonene som jeg var vant til som barn. Gleder meg til å dra på juletrefesten i bygda hjemme, og spillekvelden som arrangeres på bygdesamfunnshuset hjemme i romjula med kortspill og dans til trekkspill etterpå. Gleder meg til nyttårsaften med stort selskap først med familien og så med venner i tillegg etterpå. Gleder meg som et barn og synes det er godt å kunne glede meg så mye etter alle de årene med de tankene som du har. Vi damer blir ofte slaver av et eller annet som vi ikke råder over. Ta vare på deg selv og dine behov.

Men da er det jo noen andre som lager den jula for deg,som du nå gleder deg til.

Høres ut som du har hatt alt for store ambisjoner når det gjelder å lage jul, slik at det bare har vært slitsomt for deg.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Det blir vel som man gjør det til sjølv vel?

Jeg gleder meg til jul, synes desember er en koselig måned. Jeg er 39, gift og har tre små barn.

Om et par uker skal vi sette oss ned mannen min og jeg og sette opp liste over hvem som skal har julegaver. Så skal vi plotte inn det vi veit av julebord, avsluttninger og bursdager og andre ting som vi veit skal skje denne måneden.

Juleforebredelsene begynner første søndag i advendt med pepperkakedagen, da samles vi flere og lager peperkaker, pepperkakehus og kanskje en eller to sorter til. OG så spiser vi en enkel middag og drikker gløgg.

Noe særlig mer baking enn det gjør vi ikke, bortsett fra en kveld med havrekjeksbaking.

Vi tenner lys hver morgen, og barna har adventskalendere men noen mer eller mindre fornuftige smågaver i. Vi prøver å være mye ute denne mnd, men koser oss inne også. Vi leser ekstra mye denne tiden.

Tar ingen spesiell julevask, men bruker einelåg siden det lukter litt ekstra godt.

Hva er det som gjør deg så sliten da?

Hva er einelåg? (Jeg elsker lukten av einer..)

Skrevet

Spør moren din ..........

Det var ikke meg du sa det til, men jeg svarer alikevel. Det er forskjell på folk.Ikke alle tenker som deg.

Moren min har laget jul til mann og tre barn.(Hun er 58 år nå) Fortsatt er hun et julemenneske som elsker jula. Hun kan ikke fatte og begripe at noen vil dra til utlandet i jula.

Jeg er den eneste som har blitt sånn selv (kanskje fordi jeg er jente)

Jeg kan ikke tenke meg noe annet enn å være her hjemme å lage jul her for familien. Jeg tror neppe jeg blir lei det noengang.

Vi har feiret for oss selv siden eldstedatteren vår ble født.

Gjest den jula, den jula
Skrevet

Nei, jeg gleder meg ikke til jul.

Men jeg foretrekker å være i Norge, håper på snø i desember osv., det er vakkert og fint.

Å flykte til syden høres ikke forlokkende ut. Jeg er i 40årene.

Jeg lager ikke mye styr. Jeg har det ikke mer kommers enn jeg ønsker. Jeg prøvde endel år å lage 'full jul', men fant ut at det ikke passet for meg/oss, så jeg la lista ganske lavt. Forresten vet jeg ikke hva jeg skal gjøre julaften, dessverre. Alt er så spesielt, alle har nok med seg og sine.

Skrevet

Hvorfor er det så mange spørsmål og mye mas om jula allerede nå!??

Hvis man klarer å la alt dette julemaset ligge til uti desember så blir det kanskje mer hyggelig og litt mindre å grue seg for!!

Man bestemmer selv hvordan man "legger opp løpet". Skap din egen jul på en slik måte som er hyggelig for deg, så blir det kanskje mindre å klage over.

Jeg er enig. Har ikke tenkt på at det snart er jul, før jeg så dette spørsmålet.

Julestemningen kommer ikke før i desember. Ikke noen vits i å stresse seg opp allerede nå.

Skrevet

Siden barna er hos sin far i jula faller, for min del - meningen med jula litt bort.

Jeg kunne godt tenke meg å pakke en koffert å forsvinne sydover til det hele var over, men da tror jeg foreldrene mine hadde blitt veldig skuffet....

Skrevet

Jeg er 35 år, separert, og jeg gruer meg som faen.

Det ligger an til å bli min første jul uten ungene, og jeg aaaaner ikke hva jeg skal finne på. Ser ikke noen som helst vits i å feire jul uten ungene, faktisk.

Skrevet

Jeg er 30 år har en sønn og mann.

Gleder meg til jul og se barnas forventniger.

Lage julepynt og gaver sammen med barna på jobb er koselig.

Det som er vanskelig med julen hos oss er at enkelte ikke kan innse at vi vil helst være hjemme hos oss selv julekvelden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...