Gå til innhold

Gleder du deg til jul?

Anbefalte innlegg

skorpionfisken
Skrevet

JAAAAA!!!!! jeg ELSKER JUL!!!!!! masse pakker!!!! julemat!!! julekalender!! juletvprogram!!! snø!!! julepynt!!! julesanger!!! AAAALT!!!! det er kjempe morsomt!!!!!!!!!!

Signerer den.

Er så julete at jeg fikk i skilsmisseavtalen at jeg skulle ha barna hver jul. Min ex er overhodet ikke opptatt av jula.

Gleder meg som en unge allerede.

Men jeg styrer mindre enn før. Barna foretrekker julegodteri framfor julekaker, så jeg baker ikke småkaker til jul. Jeg baker gode brød og julebrød. Godt pålegg lager vi også selv så som lammerull og sursild og roastbiff og salt lammelår.

Foreldrene mine ordner julekalendre til barna. Vi pynter i fellesskap, ser barneTV sammen, selv 15 åringen må se blåfjell...

Videoannonse
Annonse
  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ferry

4

• Rhea Silvia

3

• muriel

3

• serendipity

3

Mest aktive i denne tråden

skorpionfisken
Skrevet

Nå stusser jeg. Du er 34 år og har 4 barn og 7 barnebarn???Og du gleder deg til jul og alle de 150 julekortene??????????Jeg forstår ingenting...............

Da slår du meg, om jeg regner mine og sambos barn så har vi og noen til sammen.

Er 37 år, har med både mine og hans: 6 barn og 4 barnebarn og det femte på vei...

Skrevet

Det som gjør meg sliten er at jeg ikke har krefter til å gjøre noe som helst ekstra utenom det en vanlig hverdag krever. Klarer egentlig engang ikke det. Da sier det seg selv at jeg ikke kan klare å ordne en 'ordentlig' jul slik jeg ønsker å ha det. Jeg har satt ned krava år for år, så det er ikke noe mer å fire på.

Grunnen til mangel på krefter er sykdom,s å det er ikke så mye å gjøre med det. Men jeg venner meg ikke til å ikke orke å gjøre det koselig i jula! Ikke orke å be gjester. Det er veldig sårt. Etterhvert så blir en jo heller ikke bedt noen steder, når en ikke ber igjen. Og det skjønner jeg jo! Mange friske synes også det er pes med juleselskaper.

Dersom barna dine er halvvoksne, kan du ikke prøve å få dem med på å lage jul da? Sette opp en liste over det som må gjøres og fordel oppgavene. Du gjør din del. og dersom de andre ikkje gjør sin del, vel så blir det ugjort.

Ikke tenk så mye på å be noen til dere, lag en julefeiring for dere alene, det blir muindre stress for deg og mer kos for alle vil jeg tro.

Jeg forstår godt at sykdom kan sette grenser for hva du orker, men det er jo ikke bare ditt ansvar i familien å lage til en koselig jul?

Ønsker deg uansett en fin førjulstid, kjøp deg en flaske gløgg el og kos deg med. Tenn et lys og la verden reise sin egen vei.

Klem fra

Skrevet

NEI!

Er jente på 21 år, student, har base hos bestemora mi men oppholder meg 99%av tida hos typen.

Gruer meg til jula fordi den blir aldri sånn som forestilt! Siste årene bortsett fra ifjor har det stort sett bare blitt meg å bestemor og hun vil ikke ha jul. Så praktisk sett er ikke dagen mye annerledes en hvilken som helst dag, men psykisk sett er den tung! Vil jo ha ordentlig familiejul jeg også...

Ifjor derimot feira jeg lamme typen og hans familie! Var skikkelig koselig! Men vil jo aller aller helst at -min- familie skal samles lissom...

I år....Tror jeg jeg feirer alene sammen med bestemor selv om jeg kan være lamme typen. Vet ikke hvorfor, kanskje blir for godt vant med ei crappy jul!

Skrevet

Dersom barna dine er halvvoksne, kan du ikke prøve å få dem med på å lage jul da? Sette opp en liste over det som må gjøres og fordel oppgavene. Du gjør din del. og dersom de andre ikkje gjør sin del, vel så blir det ugjort.

Ikke tenk så mye på å be noen til dere, lag en julefeiring for dere alene, det blir muindre stress for deg og mer kos for alle vil jeg tro.

Jeg forstår godt at sykdom kan sette grenser for hva du orker, men det er jo ikke bare ditt ansvar i familien å lage til en koselig jul?

Ønsker deg uansett en fin førjulstid, kjøp deg en flaske gløgg el og kos deg med. Tenn et lys og la verden reise sin egen vei.

Klem fra

Det er slik vi gjør det.

Setter på julemusikk på full guffe og setter ungene i sving sammen med meg.

13-åringen er en kløpper til å rydde i skuffer og skap.

Skrevet

Jeg refererte ikke nødvendigvis til meg selv, men til henne som skriver innlegget. Jeg har ingen problemer med å forstå henne og heller ikke dem som koser seg med jul. Synes det virker normalt av vi kvinner blir oppgitte noenganger over alt som vi skal få til for at andre skal ha det bra.

Jeg trodde du var henne som skrev hovedinnlegget.

Skrevet

JAAAAA!!!!! jeg ELSKER JUL!!!!!! masse pakker!!!! julemat!!! julekalender!! juletvprogram!!! snø!!! julepynt!!! julesanger!!! AAAALT!!!! det er kjempe morsomt!!!!!!!!!!

Me too :-) jeg og kjenner det kribler bare jeg tenker på jul.

Skrevet

Romjulen er forresten det aller aller hyggeligste. Surre rundt i pysjen lenge, spise ribbe og sylte til frokost. Gå lange turer på ski, og kose seg med god middag og vin. mmm..

Gjest GreenIguana
Skrevet

"Jeg er gift med to halvvoksne barn. Dame 50 år. GRUER meg til jul og alt styret det innebærer. Har blitt mer kommersielt enn koselig, spør du meg!"

Er enig med deg der. Men de 3 siste juleforberedelser har jeg kommet helskinnet fra. Dvs, det har vært lite stress. Gavene har jeg gjort unna raskere enn vanlig. Baking gjør jeg bare hvis jeg har lyst, ikke fordi jeg må. Rengjøringen gjøres ikke så mye annerledes enn vanlig. Kort sagt, det _må_ ikke være prikkfritt. Det er så mye bedre å kunne ta det med ro. F.eks. dra på kino og se julefilm sammen med den yngste ;-)

Er gift, 2 barn på 12 og 17.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!

JUL, bare ORDET gir meg frysninger. Av GLEDE og forventning.:-) Jeg ELSKER julen. Elsker det å kunne stelle for familien, lage masse småkaker, julegaver, pynte hus og hage, nyte det å skrive julekort. Jo, julen er MIN tid.:-)

Jeg er gift, og har barn. Et av dem vil nok ikke komme hjem i år, og det vil være første året uten et av barna hjemme.

Har brukt hele året på julegaver, hekler og styrer..:-) Når desember kommer, er det å lage deilige julekaker, og bare nyte mørketiden, med stjerner i vinduene, lys i hagene, og den herlige forventningen. Og så alle julefilmene, da..:-)

GLEDER meg.:-)

Skrevet

kanskje du kan melde deg som frivillig et sted da, og gjøre noe for andre som også har det vanskelig i julen?

Bare en tanke, ikke ment som kritikk eller noe.

Tanken er god, den, men jeg føler intet behov for å feire jul i det hele tatt i år. (og det mangler i og for seg ikke på tilbud fra slekt og venner heller.)

Sjansen er nok stor for at gode gamle Muriel sitter på en balkong i et varmere strøk på julaften, iført bikini, rødvin og et lass med god litteratur.

Skrevet

Jeg trodde du var henne som skrev hovedinnlegget.

Nei, jeg har en datter som er voksen og flyttet hjemmefra og en annen halvvoksen som reiser med meg til Island til jul. Jeg kan bare lett sette meg i hennes spor. Jeg har brukt de siste årene på å stelle til jul helt som før sammen med eksmannen og jentene. Det har ikke vært enkelt, men jeg har ikke tenkt på meg selv, 'ikke tatt vare på meg selv' som det fint heter og jeg har skrevet om et annet sted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...