Gå til innhold

Livet er for vanskelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forkjølet nå. For to uker siden var jeg i Roma i høstferien, fikk infeksjon i kjevebeinet dernede og masse trøbbel inn på sykehus med leger som ikke forsto engelsk. Til slutt kom jeg til en tannlege som forsto og snakket i hvert fall litt engelsk og fikk antibiotika og smertestillende. Da jeg kom hjem fikk jeg magetrøbbel pga. det, og det foregikk en uke etterpå. Da fikk jeg også så vondt i ryggen at jeg kunne nesten ikke bevege meg. Nå er jeg kommet til fysioterapeut og ryggen begynner å bli bra og tannlegen min har sett på tanna. Jeg holder på å pusse opp leiligheten og før høstferien ryddet jeg kjøkkenet og en håndverker tok den gamle innredningen og kastet den. Da jeg kom hjem lå det en støvsky over leiligheten. Jeg fikk håndverkere til å pusse og slipe vegger og gulv, noe som har resultert i en så kraftig forkjølelse at jeg kan nesten ikke se utav øynene for tårer.

Jeg studerer en dag i uka og jobber på en skole fire dager. Siden jeg tar ulønnet permisjon en dag i uka må jeg jobbe ekstra i helger og kvelder. Gjett hvordan det går når helsa er slik. Elektrikeren har sagt at jeg må skifte hele strømtavla. Der føk den 5000 lappen. Datteren min får ikke stipend og studielønn før om en måned, der føk noen tusenlapper til. Nå har det kommet en ny lov om piggdekk, der føk en tusenlapp til.

Jeg har fremstått som en stolt dame. Jeg greier meg med god utdannelse og ekstrajobb osv. Nå tror jeg rett og slett at han der nede er etter meg. Venter på at han der oppe ser ned til meg. Jeg er ikke særlig religiøs og dette er en fleip, men det er måten å overleve på. Jeg har vært mye syk de siste årene, og har hatt nok problemer. Når blir det slutt på det. Jeg har mange gleder hvis dere spør meg, og jeg gleder meg f.eks. oppriktig til jul. Jeg har snart en fin leilighet og kanskje, kanskje ikke ordnet økonomi til neste år. Jeg trives nå i jobben min og har omsorgsfulle kollegaer ( i motsetning til før). Jeg storkoser meg med studiene, men føler i øyeblikket at jeg ikke har tid til det. Jeg har mange gode venner og et meningsfullt liv. Jeg har mye å bruke fritiden på når jeg får fritid igjen. Jeg har to kjekke døtre som jeg er stolt av. Jeg har en venn og forholdet til ham er bra. Ja jeg har det greit, men likevel nå er jeg lei sykdommer og elendig. Jeg vil ikke bruke resten av livet mitt sånn. Skal jeg flytte til en sydhavsøy eller.....................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir med, jeg blir med.

Har du forslag om en øy???????

Skrevet

Er det ingen problemer der?

Nei.

Vi legger oss på stranda og har en boy hver som vi gjør alt vi sier. Og så driter vi i hele verden ;o)

Skrevet

Nei.

Vi legger oss på stranda og har en boy hver som vi gjør alt vi sier. Og så driter vi i hele verden ;o)

Det var en kjempegod ide............så glemmer vi alle sykdommer og elendighet.

Skrevet

Det var en kjempegod ide............så glemmer vi alle sykdommer og elendighet.

Nemlig.

Og manglende studielån og alt. Datteren min fikk sitt nå men hun har 1500 kr igjen å leve av i mnd når regningene er betalt. Dvs husleie, strøm og mobil.

Skrevet

Nemlig.

Og manglende studielån og alt. Datteren min fikk sitt nå men hun har 1500 kr igjen å leve av i mnd når regningene er betalt. Dvs husleie, strøm og mobil.

Jeg gidder ikke tenke på hvor mye studielånet blir så lenge det ikke er her. Vil heller drømme om Jamaica. Har du hørt vitsen om mennene på stranda på Jamaica?

Skrevet

Jeg gidder ikke tenke på hvor mye studielånet blir så lenge det ikke er her. Vil heller drømme om Jamaica. Har du hørt vitsen om mennene på stranda på Jamaica?

Nei *venter spent*

Skrevet

Nei *venter spent*

Skal se om jeg husker den................en mann ble forelsket og lot tattovere på penis i full størrelse navnet på den utkårede 'Wendy'. Så reiste han til Jamaica på en nudiststrand. Da snurrebassen ikke var i aktivitet sto det bare 'Wy', og plutselig så han en av de innfødte med samme bokstaver på samme sted. Han spurte foriktig 'har du også en kjæreste som heter Wendy'. Den andre smilte og sa ' nei på min står det 'Welcome to Jamaica I hope you enjoy your stay'.

Skrevet

Skal se om jeg husker den................en mann ble forelsket og lot tattovere på penis i full størrelse navnet på den utkårede 'Wendy'. Så reiste han til Jamaica på en nudiststrand. Da snurrebassen ikke var i aktivitet sto det bare 'Wy', og plutselig så han en av de innfødte med samme bokstaver på samme sted. Han spurte foriktig 'har du også en kjæreste som heter Wendy'. Den andre smilte og sa ' nei på min står det 'Welcome to Jamaica I hope you enjoy your stay'.

LOL

Da skjønner du jo hvorfor vi må reise til Jamaica. Bare kule'n.

Skrevet

LOL

Da skjønner du jo hvorfor vi må reise til Jamaica. Bare kule'n.

Vi bør reise snarest mulig...................

Skrevet

Vi bør reise snarest mulig...................

Si ifra du. Faren til minstemann skal hente ham på mandag så da kan vi dra. Så kan han sitte hjemme og vente på at jeg kommer tilbake fra ferie. Han var borte i fire mnd han og "glemte" å si ifra til meg. Så jeg kan bare sende en tekstmelding fra Gardemoen.

Skrevet

He he, sånn har vi hatt det her også. Vi er fem i familien.Og alle har vært forjøla. Selv fikk jeg bronkitt og hostet krafig i tre uker.Tungpustet var jeg også. Så fikk sønnen mn sin fjerde lungebetennelse dette året i tilleg til den andre skitten han også ha.Så fikk datteren min blærekatarr.

Deretter fikk 4 av oss omgangssyka. Den var vi ferdig med for ei uke siden.Nå i kveld kjenner jeg at minstemor har fått feber.

Men slikt går over.

Jeg skal tåle både det ene og det andre. Det gir seg som regel.

Det er sønnen vår jeg er bekymret for. Det ser ut til å være litt mer alvorlig med han. Han har slitt i 11 år, og vi redde for han.

Skrevet

Nemlig.

Men så får hun forhåpentligvis en litt høyere lønn når hun er ferdig utdannet, enn om hun hadde vært kassadame på Rimi. Hun fortjener det. Ikke sant?

(Du husker vel den diskusjonen?)

Skrevet

Men så får hun forhåpentligvis en litt høyere lønn når hun er ferdig utdannet, enn om hun hadde vært kassadame på Rimi. Hun fortjener det. Ikke sant?

(Du husker vel den diskusjonen?)

Sykepleiere har ikke så mye bedre betaling enn kassa på Rimi.

Men forhåpentligvis får hun en jobb som hun trives i og en jobb hvor hun kan gjøre noe som får henne til å føle at hun gjør en innsats.

Det er viktigere enn penger :o)

Skrevet

Så kjedelig da bebba, at du fikk problemer i Roma. Jeg så hotellet du skulle bo på når jeg var der. Det så fint ut det, ihvertfall inne. Bare 3 minutter fra der jeg bodde. Fikk du kastet en mynt i Trevi da, slik at du kan komme tilbake og nyte mer en annen gang. Fikk du opplevd noe før du fikk kjeveproblemene da?

Jeg hadde det veldig bra der, gikk rundt i byen og så det meste. Siste dagen var det riktignok en profesjonell kjeltring som stjal min lommebok, men det var ikke all verden av penger, så det ble ikke noen krise. Men engelsk-kunnskapene der var elendige. Ikke en gang politiet kan engelsk der. Og tydeligvis ikke leger heller.

Håper livet blir lettere for deg.

Skrevet

Så kjedelig da bebba, at du fikk problemer i Roma. Jeg så hotellet du skulle bo på når jeg var der. Det så fint ut det, ihvertfall inne. Bare 3 minutter fra der jeg bodde. Fikk du kastet en mynt i Trevi da, slik at du kan komme tilbake og nyte mer en annen gang. Fikk du opplevd noe før du fikk kjeveproblemene da?

Jeg hadde det veldig bra der, gikk rundt i byen og så det meste. Siste dagen var det riktignok en profesjonell kjeltring som stjal min lommebok, men det var ikke all verden av penger, så det ble ikke noen krise. Men engelsk-kunnskapene der var elendige. Ikke en gang politiet kan engelsk der. Og tydeligvis ikke leger heller.

Håper livet blir lettere for deg.

Joda jeg fikk opplevd masse i Roma, og i det store hele fikk jeg og datteren min en fin tur sammen. Jeg fikk også etterhvert kommet til tannlege som snakket nok engelsk til å gi meg smertestillende og antibiotika så siste dagene ble ikke verst heller. Jeg bodde jo rett ved Fontana di Trevi så vi kastet mynter, det gjorde jeg også for 18 år siden. Hvor bodde du? Hotellet var ordentlig fint med veldig bra service, de snakket til og med helt flytende engelsk der. Siden jeg ikke kunne tygge ordentlig spiste jeg mest pasta ol., men det var ordentlig godt. Datteren min på 16 liker det også så vi spiste og drakk mye godt. Hun storkoste seg i hvert fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...