Gå til innhold

Livet er for vanskelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, det kunne vært verre!

Ja og det har vært verre, men jeg måtte få det ut likevel. Jeg har mye positivt, men akkurat nå er det litt vel mye. Passet meg bra i går å fantasere om å dra til Jamaica.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja og det har vært verre, men jeg måtte få det ut likevel. Jeg har mye positivt, men akkurat nå er det litt vel mye. Passet meg bra i går å fantasere om å dra til Jamaica.

Var det bare en fantasi?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Var det bare en fantasi?

Med vennlig hilsen

Ja jeg dro ikke dit i går, men jeg skulle vel gjerne dratt dit engang.

Skrevet

Ja jeg dro ikke dit i går, men jeg skulle vel gjerne dratt dit engang.

*setter bebba på flyet*

;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

*setter bebba på flyet*

;-)

Med vennlig hilsen

det hadde vært deilig, i hvert fall hvis jeg kunne glemme ryggsmerter og forkjølelse med engang jeg kom på flyet.

Skrevet

det hadde vært deilig, i hvert fall hvis jeg kunne glemme ryggsmerter og forkjølelse med engang jeg kom på flyet.

*Pakker en ekstra flaske rødvin*

Med vennlig hilsen

Skrevet

Joda jeg fikk opplevd masse i Roma, og i det store hele fikk jeg og datteren min en fin tur sammen. Jeg fikk også etterhvert kommet til tannlege som snakket nok engelsk til å gi meg smertestillende og antibiotika så siste dagene ble ikke verst heller. Jeg bodde jo rett ved Fontana di Trevi så vi kastet mynter, det gjorde jeg også for 18 år siden. Hvor bodde du? Hotellet var ordentlig fint med veldig bra service, de snakket til og med helt flytende engelsk der. Siden jeg ikke kunne tygge ordentlig spiste jeg mest pasta ol., men det var ordentlig godt. Datteren min på 16 liker det også så vi spiste og drakk mye godt. Hun storkoste seg i hvert fall.

Det var bra at turen tross alt var fin. Jeg bodde i Via Francisco de Crispi. Hvis man går ut på Via de Tritone fra hotellet ditt og noen meter oppover og så tar til venstre, kommer man til den gaten. I krysset hvor Deutche bank lå, som du kanskje så. Hvis jeg gikk oppover den gaten fra mitt hotell (Hotel Elite) og tok til venstre etter noen få meter, så endte jeg opp på oversiden av spansketrappen. Utrolig sentralt og fint. Koselig å sitte i spansketrappen om kvelden og spise is.

Ellers ble jeg mektig imponert over det sixtinske kapell, gikk også til topps i Peterkirken, det var artig.

Skrevet

Det var bra at turen tross alt var fin. Jeg bodde i Via Francisco de Crispi. Hvis man går ut på Via de Tritone fra hotellet ditt og noen meter oppover og så tar til venstre, kommer man til den gaten. I krysset hvor Deutche bank lå, som du kanskje så. Hvis jeg gikk oppover den gaten fra mitt hotell (Hotel Elite) og tok til venstre etter noen få meter, så endte jeg opp på oversiden av spansketrappen. Utrolig sentralt og fint. Koselig å sitte i spansketrappen om kvelden og spise is.

Ellers ble jeg mektig imponert over det sixtinske kapell, gikk også til topps i Peterkirken, det var artig.

Du var vel også i Colosseum og Pantheon. Vi gikk også helt opp til topps i Peterskirken og var i sixtinske kapellet. Jeg forstår hvor hotellet ditt lå, men husker det ikke siden det var så mange hoteller i dette området. Vi spiste også is i spanske trappa, var der flere ganger.

Skrevet

Du var vel også i Colosseum og Pantheon. Vi gikk også helt opp til topps i Peterskirken og var i sixtinske kapellet. Jeg forstår hvor hotellet ditt lå, men husker det ikke siden det var så mange hoteller i dette området. Vi spiste også is i spanske trappa, var der flere ganger.

Ja, var i Colosseum og ble guidet der av sånne private litt suspekte typer. De svindler nok litt med billettsystemet. Fikk vite det av en i billettluken i Palatin. Men jeg hadde god tid, så jeg fant de guidene igjen og fikk billetten som også gikk i Palatin. De regnet nok ikke med at noen kom tilbake. Men han var grei han da, jeg ble med inn i Colosseum igjen, og så stakk han til meg en billett i full fart. Pantheon var stilig. Hadde håpet det skulle komme regn mens jeg var der, men ikke en dråpe kom. Spiste mange ganger på Piazza de Navona, trivdes der. Var innom Maggiorekirken og diverse andre kirker. Den i Trastavere området som hadde denne skulpturen av Michelangelo var jeg innom også. Mausoleet til Augustus var også veldig spesielt, selv om man ikke kom inn der. Var oppe på Kapitolhøyden, men var ikke inne i museet. Ruslet i parken Villa Borghese. Der tok jeg en svømmetur i noe jeg trodde var et basseng, helt til politiet kom og fortalte at det var en fontene.

Jeg skulle kjøpe med noe fra taxfreen til noen hjemme og ble skuffet da jeg fikk beskjed om at det gjaldt ikke for oss i Norge, da vi var med i EU. Jeg prøvde og fortelle at vi ikke var med i EU, men det var vi, så dermed basta. Da måtte jeg kjøpe det de hadde på flyet istedenfor. Så skal vi ha noen EU debatt her i Norge, må det bli om vi skal melde oss ut eller ikke...

Ha en fin senhøst

Skrevet

Sykepleiere har ikke så mye bedre betaling enn kassa på Rimi.

Men forhåpentligvis får hun en jobb som hun trives i og en jobb hvor hun kan gjøre noe som får henne til å føle at hun gjør en innsats.

Det er viktigere enn penger :o)

Selvfølgelig er det viktigere enn penger.

Men jeg regner med at hun kommer til å ha studielån etter utdannelsen sin.

Skrevet

Selvfølgelig er det viktigere enn penger.

Men jeg regner med at hun kommer til å ha studielån etter utdannelsen sin.

Ja, det gjør hun. Og jeg håper virkelig at hun klarer det på normal studietid slik at hun får maks stipend.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...