Gå til innhold

Tiltak på overtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, la oss nå endelig forkaste rettsstaten, og anta at folk er *skyldige* inntil det motsatte er bevist.

For eksempel kan vi kriminalisere deg for å ha kjørt alt for fort, fordi det kan du ikke motbevise.

Og dersom du blir stoppet på E18 i din vaklevorne Mercedes, UTEN gyldig førerkort og vognkort, lar de deg bare kjøre videre, når du kanskje til overmål nekter å oppgi hvem du er, hvor du kommer fra eller hvor du skal?

Du kommer med sammenlikninger som er så til de grader ute på vidotta at jeg begynner å lure på om du er direkte dum.

Men kanskje du forandrer mening den dagen en av disse «trengende» bryter seg inn hos deg og skjærer strupen over på en av dine kjære.

Eller har du noen kjære i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

25

• Mr Kahn

9

• mrxx

6

• Grip

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Isåfall må vedkommende stilles for retten og dømmes (etter bevis) for å ha ødelagt dokumentene med vilje.

Skal dette gjelde hvite mennesker også, eller er det bare jøder/svarte du vil ramme?

Så du mener altså at brenning av reisedokumenter og hudfarge har noe med herandre å gjøre?

*himler*

Skrevet

Og dersom du blir stoppet på E18 i din vaklevorne Mercedes, UTEN gyldig førerkort og vognkort, lar de deg bare kjøre videre, når du kanskje til overmål nekter å oppgi hvem du er, hvor du kommer fra eller hvor du skal?

Du kommer med sammenlikninger som er så til de grader ute på vidotta at jeg begynner å lure på om du er direkte dum.

Men kanskje du forandrer mening den dagen en av disse «trengende» bryter seg inn hos deg og skjærer strupen over på en av dine kjære.

Eller har du noen kjære i det hele tatt?

Forsøk å holde deg til tema. Din sammenligning er irrelevant.

Skrevet

Så du mener altså at brenning av reisedokumenter og hudfarge har noe med herandre å gjøre?

*himler*

Nei. Skrev jeg at jeg mente det? Ikke det.

Les det som står skrevet.

Skrevet

De kan holdes i noen timer, innen de dømmes i retten til varetektsfengsling.

Beklager, Morsk, men din uvitenhet er faktisk underholdende.

Din uvitenhet er alt annet enn underholdende; vi har da sett folk bli holdt i varetekt i mer enn et år her hjemme på berget, uten at de engang har antydning til farge på huden ut over den sedvanlige heilnorske rosa.

Faktisk er Norge i søkelyset av Amnesty for (mis)bruk av varetekt. men slik er det når påtalemakten og politiet er en og samme etat.

Forøvrig artig å se Morsk rævkjøre deg, nok en gang.

Skrevet

Forsøk å holde deg til tema. Din sammenligning er irrelevant.

Jammen, kjære, vakre, vene...det er jo DIN SAMMENLIKNING jeg bruker?

Er du også irrelevant?

*skoggerler*

Skrevet

Nei. Skrev jeg at jeg mente det? Ikke det.

Les det som står skrevet.

...ta tøvet ditt bokstavelig?

Fri og bevare...

Skrevet

Din uvitenhet er alt annet enn underholdende; vi har da sett folk bli holdt i varetekt i mer enn et år her hjemme på berget, uten at de engang har antydning til farge på huden ut over den sedvanlige heilnorske rosa.

Faktisk er Norge i søkelyset av Amnesty for (mis)bruk av varetekt. men slik er det når påtalemakten og politiet er en og samme etat.

Forøvrig artig å se Morsk rævkjøre deg, nok en gang.

Jeg har ikke uttalt meg om varetektsfengsling er berettiget.

Videre er det Morsk som forsvarer fengsling uten dom, så den som er "rævkjørt" er nok deg - igjen.

Skrevet

Jammen, kjære, vakre, vene...det er jo DIN SAMMENLIKNING jeg bruker?

Er du også irrelevant?

*skoggerler*

Ikke min, men din.

Det er bare å konstatere at du ikke når opp denne gangen heller.

Skrevet

...ta tøvet ditt bokstavelig?

Fri og bevare...

Igjen har du intet å komme med.

Skrevet

Jeg har ikke uttalt meg om varetektsfengsling er berettiget.

Videre er det Morsk som forsvarer fengsling uten dom, så den som er "rævkjørt" er nok deg - igjen.

...er vel å bomme. Forhørsretten avsier jo en dom når de, på politiets anmodning, varetekstfengsler en person.

Og når det kommer en person uten gyldige dokumenter, enten det er pass eller førerkort, på landevei eller flyplass, så plikter de å oppgi identitet på politiets forlangende. Sett i lys av alle disse grove lovbruddene som begås av «velferdssøkere» her i landet, så må en søke å løse dette på en mer effektiv måte.

Men ikke på de kriminelles premisser.

Skrevet

Igjen har du intet å komme med.

...men du klarer ikke å argumentere denne gangen heller. Fire linjer med standardsvar er alt du kommer med - hver gang!

Jeg kan bare konstatere at det blir nok et hakk i tastaturet mens jeg betrakter røyken etter ditt havari.

Det var gjort på under fem innlegg. :-D

Skrevet

...er vel å bomme. Forhørsretten avsier jo en dom når de, på politiets anmodning, varetekstfengsler en person.

Og når det kommer en person uten gyldige dokumenter, enten det er pass eller førerkort, på landevei eller flyplass, så plikter de å oppgi identitet på politiets forlangende. Sett i lys av alle disse grove lovbruddene som begås av «velferdssøkere» her i landet, så må en søke å løse dette på en mer effektiv måte.

Men ikke på de kriminelles premisser.

Det er noe helt annet - de er ikke "kriminelle" før de er ordentlig dømt.

Forsøk, i det minste, å holde deg til tema.

Skrevet

...men du klarer ikke å argumentere denne gangen heller. Fire linjer med standardsvar er alt du kommer med - hver gang!

Jeg kan bare konstatere at det blir nok et hakk i tastaturet mens jeg betrakter røyken etter ditt havari.

Det var gjort på under fem innlegg. :-D

Mer vås fra deg.

Skrevet

Ikke min, men din.

Det er bare å konstatere at du ikke når opp denne gangen heller.

Ikke når INN, er vel mer riktig å si.

Skrevet

Ikke når INN, er vel mer riktig å si.

Nei, du når verken opp eller inn med slikt vås. Finn deg noen argumenter, og kom tilbake når du er blitt voksen.

Skrevet

Nei, du når verken opp eller inn med slikt vås. Finn deg noen argumenter, og kom tilbake når du er blitt voksen.

..like søt når du er sint. Og det er like tilfredsstillende hver gang, når du vaser deg inn i eget garn og begynner å kjefte.

Morsk og jeg ble vel litt for mye for deg på én gang, eh?

*flirer*

Skrevet

..like søt når du er sint. Og det er like tilfredsstillende hver gang, når du vaser deg inn i eget garn og begynner å kjefte.

Morsk og jeg ble vel litt for mye for deg på én gang, eh?

*flirer*

Intet fra deg, denne gangen heller.

Skrevet

Ja, la oss nå endelig forkaste rettsstaten, og anta at folk er *skyldige* inntil det motsatte er bevist.

For eksempel kan vi kriminalisere deg for å ha kjørt alt for fort, fordi det kan du ikke motbevise.

Du vet like godt som oss andre Sør at dette blir gjort fordi det har en hensikt og det er blant annet for å få være i landet her. Det igjen betyr at de har lite å stille opp med når de søker lovlig opphold. Vi kan ikke slippe disse løs i samfunnet hvor det blir helt umulig å holde styr på dem senere.

Selvsagt er det noen som har blitt fratatt papirene sine i det landet de kommer fra, men jeg tror at det er et fåtall i forhold til de 80 til 90 % som kommer hit til lands og som mangler papirer.

Hva skjer med oss andre hvis vi ødelegger papirene våre? Jo, vi blir straffet så det holder, bare prøv å ikke lever selvangivelsen for 2004, så kan vi snakkes om ett års tid.

Skrevet

Du vet like godt som oss andre Sør at dette blir gjort fordi det har en hensikt og det er blant annet for å få være i landet her. Det igjen betyr at de har lite å stille opp med når de søker lovlig opphold. Vi kan ikke slippe disse løs i samfunnet hvor det blir helt umulig å holde styr på dem senere.

Selvsagt er det noen som har blitt fratatt papirene sine i det landet de kommer fra, men jeg tror at det er et fåtall i forhold til de 80 til 90 % som kommer hit til lands og som mangler papirer.

Hva skjer med oss andre hvis vi ødelegger papirene våre? Jo, vi blir straffet så det holder, bare prøv å ikke lever selvangivelsen for 2004, så kan vi snakkes om ett års tid.

Du skriver: "Du vet like godt som oss andre Sør at dette blir gjort fordi det har en hensikt og det er blant annet for å få være i landet her."

Ingen benekter det, men det rettferdiggjør på ingen måte at folk skal kriminaliseres uten at de er dømt (med bevis) for å ha ødelagt papirene med vilje.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...