Gå til innhold

Slutte m julegaver til tantebarn

Anbefalte innlegg

Gjest i en viss alder
Skrevet

Vi har en diger familie. Jeg synes det blir for dyrt. Er det vanlig å slutte å gi til tante og onkelbarn når disse blir større. Isåfall når er vanligst, ved konfirmasjonsalder, myndig etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slutter når de har blitt 18. Men dette har jeg glemt å avtale med resten av slekta......burde vel gjøre det;o)

Skrevet

Her får jeg fortsatt gaver av noen av mine tanter og onkler... Og jeg er 34... *ler* (har ingen barn selv, om det har noe å si).

Skrevet

Når jeg vokste opp fikk jeg frem til konfirmasjonsalderen av den ene delen av slekten. Det var stor nedtur det året jeg for første gang fikk 8 gaver mindre.

Selv gir jeg til tantebarn som er godt over 20. Jeg synes det er hyggelig å gi en liten ting.

Gjest Tantemora
Skrevet

Vi har sju tantebarn. Vi gir til dem helt til de får egne barn. Da overtar den nye generasjon barn gavene. Får de ikke barn får tante'barna' gaver om de så blir femti år!

Har en ikke økonomi til å gi, så er det en annen sak. Men jeg synes ærlig talt at konfirmasjon er for tidlig å slutte! En er ganske barnslig da,tross alt. Husker sårheten da tante sluttet med julegaver til meg etter konfirmasjonen...

Myndighetsalder er nok mer passende å slutte.

Gjest tjohooo
Skrevet

Noen av de i familien min slutter ved konfirmasjon, andre når barna blir myndige.

Skrevet

Husker ikke når jeg ikke lenger fikk gaver av de onklene som jeg ikke har så mye kontakt med. Men er to sett med tanter og onkler som jeg har mer kontakt med, det ene paret fikk jeg av til jeg var 18, og det andre fikk jeg også av i fjor (var 21 da).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...