Gjest i en viss alder Skrevet 17. oktober 2004 Skrevet 17. oktober 2004 Vi har en diger familie. Jeg synes det blir for dyrt. Er det vanlig å slutte å gi til tante og onkelbarn når disse blir større. Isåfall når er vanligst, ved konfirmasjonsalder, myndig etc? 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 17. oktober 2004 Skrevet 17. oktober 2004 Jeg slutter når de har blitt 18. Men dette har jeg glemt å avtale med resten av slekta......burde vel gjøre det;o) 0 Siter
ferry Skrevet 17. oktober 2004 Skrevet 17. oktober 2004 Vi slutter når de er blitt konfirmert 0 Siter
Gemini Skrevet 17. oktober 2004 Skrevet 17. oktober 2004 Her får jeg fortsatt gaver av noen av mine tanter og onkler... Og jeg er 34... *ler* (har ingen barn selv, om det har noe å si). 0 Siter
Alis Skrevet 17. oktober 2004 Skrevet 17. oktober 2004 Når jeg vokste opp fikk jeg frem til konfirmasjonsalderen av den ene delen av slekten. Det var stor nedtur det året jeg for første gang fikk 8 gaver mindre. Selv gir jeg til tantebarn som er godt over 20. Jeg synes det er hyggelig å gi en liten ting. 0 Siter
Gjest Tantemora Skrevet 17. oktober 2004 Skrevet 17. oktober 2004 Vi har sju tantebarn. Vi gir til dem helt til de får egne barn. Da overtar den nye generasjon barn gavene. Får de ikke barn får tante'barna' gaver om de så blir femti år! Har en ikke økonomi til å gi, så er det en annen sak. Men jeg synes ærlig talt at konfirmasjon er for tidlig å slutte! En er ganske barnslig da,tross alt. Husker sårheten da tante sluttet med julegaver til meg etter konfirmasjonen... Myndighetsalder er nok mer passende å slutte. 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 17. oktober 2004 Skrevet 17. oktober 2004 Noen av de i familien min slutter ved konfirmasjon, andre når barna blir myndige. 0 Siter
Lucretia Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 Husker ikke når jeg ikke lenger fikk gaver av de onklene som jeg ikke har så mye kontakt med. Men er to sett med tanter og onkler som jeg har mer kontakt med, det ene paret fikk jeg av til jeg var 18, og det andre fikk jeg også av i fjor (var 21 da). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.