Gå til innhold

if people do not laugh she will take them hostage

Anbefalte innlegg

Skrevet

if people do not laugh she will take them hostage

Meget interessant artikkel om humor, som en måte å overleve diskriminering etter 11. september. (For øvrig, som artikkelen påpeker, meget sammenlignbart med den jødiske humoren i NY.)

"Her act, too, has the absurdities of security at its core. She describes how guards at airports look at her garb and then at her passport, before wondering whether the passport is fake.

She asks dryly if it would be clever to fake a passport but then put on it "Birthplace: Iran."

She also makes light of her burning anger at full body searches at airports: "I was hoping to save that for the honeymoon," she says.

Dark times do demand dark humour.

Tissa Hami, an Iranian American, warns with a hint of a smile that if people do not laugh she will take them hostage."

Kilde: http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/from_our_own_correspondent/3744448.stm

Med vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Sør!

Hvordan har du det? Var ferien bra?

Hei!

Jeg har det helt fint! Hadde en fin tur rundt på kontinentet (Sveits, Frankrike, Spania) - i Nice, Madrid, Paris, osv.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei!

Jeg har det helt fint! Hadde en fin tur rundt på kontinentet (Sveits, Frankrike, Spania) - i Nice, Madrid, Paris, osv.

Med vennlig hilsen

Så koselig, hørtes spennende ut! Sikkert ikke noe fint å være tilbake i triste Norge da tenker jeg..

Skrevet

Så koselig, hørtes spennende ut! Sikkert ikke noe fint å være tilbake i triste Norge da tenker jeg..

Nja - det ville jo være udiplomatisk å si, men jeg kan jo godt innrømme at jeg savner Nice, Paris og Madrid. Jeg hadde faktisk ikke vært i Madrid sentrum før (bare på flyplassen, mange ganger) og ble meget positivt overrasket.

Så lenge det ikke er minus-grader og sne på bakken så er det OK i Norge også.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nja - det ville jo være udiplomatisk å si, men jeg kan jo godt innrømme at jeg savner Nice, Paris og Madrid. Jeg hadde faktisk ikke vært i Madrid sentrum før (bare på flyplassen, mange ganger) og ble meget positivt overrasket.

Så lenge det ikke er minus-grader og sne på bakken så er det OK i Norge også.

Med vennlig hilsen

Ja, Madrid er en pen by. Skjønner godt du lengter tilbake til de byene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...