Gå til innhold

Hvor mye gir du til Hjerteromaksjonen?

Anbefalte innlegg

Gjest Bøssebærer
Skrevet

1000 kr?

Det er nok ikke mange som kan avse så mye.

Syns ikke du har så mye å bli sjokkert over, ærlig talt.

Når du syns det er for lite at folk gir 100kr, f eks, høres merkelig ut.

De fleste av oss har mange utgifter, og når mange tilsammen gir f eks 100, så blir det jo mye tilsammen.

Tenkte at det innlegget mitt kunne tolkes feil. Jeg syns 100 kroner er helt greit å gi. Jeg har vel ligget på rundt 100-200 selv før.

Det som sjokkerte oss var at veldig mange (de fleste) bare gav noen småmynter. Og at det var så mange som ikke åpnet døra for oss eller ikke ville gi. Det er klart at enkelte har veldig lite å avse, og det har jeg forståelse for. Men at så mange ikke hadde noe å avse....?

Vi ga så mye fordi vi ønsket å prioritere det. Det er klart at vi vil merke de pengene, vi har ikke SÅ mye penger vi heller akkurat... Men vi ønsker å prioritere det. Så får vi heller gi avkall på noe annet :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

8

• Maggi

3

• Babette

3

• msna

3

Mest aktive i denne tråden

fei1365380229
Skrevet

Samboeren min og jeg ga 1000 kroner hver... Det er mye mer enn jeg har gitt før hvertfall, men tenkte at andre har mye mer bruk for de pengene enn meg...

Vi har også gått med bøsse i flere timer i dag. Og er ganske sjokkerte over hvor LITE folk gav, hvis de i det hele tatt var hjemme og åpnet døra. Vi opplevde flere ganger at vi hørte folk bak døra som ikke lukket opp. Folk gav stort sett småpenger. Et par stykker som gav 200 lapper, en som gav 150 og et par stykker som gav 100. At det er så få som gir papirpenger i det er for dårlig syns jeg.

En annen ting vi fant ut er at unge folk gir mer. Bortsett fra hun "wannabe-Nemi" som bare sa NEI og lukket døra igjen.

Vi kan hvertfall legge oss med god samvittighet i kveld :-)

Det er da veldig mange andre ting jeg også støtter.

Det er fint at innsamlingen går til folk i Norge, men jeg prøver nå å se litt lengre enn nesa rekker også og gir ofte til ting som er utenfor vårt hjemland også.

Gjest Bøssebærer
Skrevet

Det kan jo hende at flere ringer inn i TILLEGG. Det er liksom littt flaut p ikke gi noe til de på døra, selv om man har ringt inn.Jeg støtter ganske mye hver måned og jodi vi har grei økonomi. Men vi har valgt oss ut noe vi støtter månedlig, og dda kan vi ikke bidra med kr 1000,- på dette i tillegg. SORRY!

Vi forventer da vel ikke at alle andre skal gi så mye som vi gjorde i år. Det pleier da ikke VI heller det! :-)

Vi tenkte at vi vil gi avkall på noe dyrt som vi ønsker oss (til vi får råd senere en gang) og gir heller litt ekstra til psykiatrien i Norge. Det trengs!

Gjest papirtiger
Skrevet

Samboeren min og jeg ga 1000 kroner hver... Det er mye mer enn jeg har gitt før hvertfall, men tenkte at andre har mye mer bruk for de pengene enn meg...

Vi har også gått med bøsse i flere timer i dag. Og er ganske sjokkerte over hvor LITE folk gav, hvis de i det hele tatt var hjemme og åpnet døra. Vi opplevde flere ganger at vi hørte folk bak døra som ikke lukket opp. Folk gav stort sett småpenger. Et par stykker som gav 200 lapper, en som gav 150 og et par stykker som gav 100. At det er så få som gir papirpenger i det er for dårlig syns jeg.

En annen ting vi fant ut er at unge folk gir mer. Bortsett fra hun "wannabe-Nemi" som bare sa NEI og lukket døra igjen.

Eh...jeg blir litt trist over holdninger som du viser.

Men greit nok, jeg har ikke dårlig samvittighet..selv om du sikkert ville mene at jeg burde ha det :D

Gjest Bøssebærer
Skrevet

Eh...jeg blir litt trist over holdninger som du viser.

Men greit nok, jeg har ikke dårlig samvittighet..selv om du sikkert ville mene at jeg burde ha det :D

Som hvilke holdninger da? Jeg er sjokkert over hvor lite de ga i den gata vi gikk i. Enkelte hadde nok ikke mer å avse og de syns jeg skal ha god samvittighet. Men har ikke noen tro på at det er SÅ dårlig stilt i nabolaget vårt som kronestykkene i bøssa vår skulle tilsi. For det var ikke stort vi fikk samla inn...

Gjest tjohooo
Skrevet

Som hvilke holdninger da? Jeg er sjokkert over hvor lite de ga i den gata vi gikk i. Enkelte hadde nok ikke mer å avse og de syns jeg skal ha god samvittighet. Men har ikke noen tro på at det er SÅ dårlig stilt i nabolaget vårt som kronestykkene i bøssa vår skulle tilsi. For det var ikke stort vi fikk samla inn...

Men hvor mange av dem - ja foreksempel også wannabe-nemi - tror du kanskje er påvirket av at de selv har problemer og synes de får lite hjelp, og derfor at det ikke nytter? Kan være noen av dem også.

Gjest tjohooo
Skrevet

Ingen ting. Var ikke hjemme. Hadde nok uansett ikke gitt så mye, student, men når jeg får meg jobb skal jeg da bidra litt.

Gjest papirtiger
Skrevet

Kanskje de allerede hadde støttet tv-aksjonen? Kanskje de ikke hadde mer mynter? Kanskje de ser andre måter å hjelpe de samme menneskene som tv-aksjonen skal hjelpe i år? Kanskje de gir penger til liknende organisasjoner hele året, ikke bare idag?

Poenget er at du ikke vet noe om deres livssituasjon. Unødvendig å trekke slike konklusjoner som du gjør.

Jo mer penger du gir, så bedre menneske er du?? Sukk.

Skrevet

Jeg bruker å premiere bøssebærere som finner inngangsdøra mi med en hundrelapp, selv om jeg i prinsippet er fattig student. I år ser det derimot ikke ut til at de fant døra.

Skrevet

Jeg brukte å gå tiggerunder for forskjellige gode formål da jeg var yngre (ikke så fryktelig mange åra siden). Det ble ganske åpenbart etterhvert at summen vi fikk i bøssa var omvendt proporsjonalt med inntektsgrunnlag og/eller alder. Sedlene satt gjerne løsest hos småbarnsfamiliene i små rekkehusleiligheter, mens de eldre ekteparene med millionformuer og stor villa typisk kunne gi 13,50 og kanskje et par engelske mynter. Unntak fantes det jo, men sånn generelt var det slik.

Skrevet

Jeg blir helt oppgitt over holdningene dine, og det er nesten sånn at jeg angrer på at jeg ga noe når jeg leser det du skriver. Sto bøssebærerne virkelig og lurte på hvor gniene giverne var mens de la penger i bøssene? Sto de virkelig og tenkte nå gir du altfor lite din .....? Det må være tanken som teller, og du aner ingenting om situasjonen til giverne, hvor mye de har i kontanter, hvor mye de har støttet andre saker osv. Jeg håper virkelig at du hadde folkeskikk til å takke alle like mye. Hvis jeg hadde gitt 1000 kr., ja ja jeg hadde overlevd, men jeg velger kanskje å vise min støtte på andre måter. Skulle ønske at jeg når jeg var syk hadde opplevd ekte omsorg fra samfunnet istedenfor å oppleve meg som nyttesløs og ubrukelig. Skulle ønske at arbeidsplassen min dengangen hadde vist meg forståelse istedenfor å trakassere meg og fortelle meg hvor ubrukelig jeg var. De menneskene har sikkert gitt papirsedler i dag.

Skrevet

Jeg var bøssebærer i fjor og ble forbauset hvor flinke folk var til å gi. Det er vel temmelig få her til lands som ikke har kr 5 å gi bort.

Gjest hilsen 1 student og 1 arbeidsledig med 1 barn
Skrevet

Vel, du kunne jo kommet hit. Men hit kom ingen..

Hadde faktisk skrapt sammen en 50-lapp jeg kunne gitt.

Skrevet

Nå er det ikke bare pengene som kommer inn i bøssene som teller da!

I går var jeg på en tilstelning i forbindelse med aksjonen, der betalte jeg frivillig inngang på kr. 100. I tilegg bidro to av barna mine til underholdning som trakk en masse folk. Pluss at vi hadde bakt kaker og kokt kaffe som ble solgt.

Du hadde nok syntes vi var gjerrig i dag, barna mine fikk to 20-kroninger hver som de puttet i bøssa, selv la jeg på en 50-lapp.

Skrevet

Du synes det er for dårlig at ikke flere folk gir papirpenger? Vet du hva, det er faktisk ikke alle her til lands som driter penger, og mange sliter nok som det er med å få egne ender til å møtes. Du burde f meg holde kjeft og være gladf for at folk faktisk gir det de kan bidra med!

Skrevet

Er det virkelig slik at jeg risikerer å bli navngitt og hengt ut av bøssebærere på nettet på bakgrunn av at bøssebærerne kommer til mitt hjem for å få penger til årets aksjon? Kanskje det kommer i avisens sladrespalte at jeg bare hadde noen mynter, ikke sedler?

*også sjokkert*

Skrevet

Er det virkelig slik at jeg risikerer å bli navngitt og hengt ut av bøssebærere på nettet på bakgrunn av at bøssebærerne kommer til mitt hjem for å få penger til årets aksjon? Kanskje det kommer i avisens sladrespalte at jeg bare hadde noen mynter, ikke sedler?

*også sjokkert*

I morgen står det i aftenposten at maggi gav 30 kr og Dorthe ga ingenting. Men her kom det ingen bøssebærer så jeg er fritatt.

Jeg så bøssebæreren da, hun bare så seg rundt på gårdsplassen og så snudde hun. Ikke mye engasjement der du :o)

Skrevet

I morgen står det i aftenposten at maggi gav 30 kr og Dorthe ga ingenting. Men her kom det ingen bøssebærer så jeg er fritatt.

Jeg så bøssebæreren da, hun bare så seg rundt på gårdsplassen og så snudde hun. Ikke mye engasjement der du :o)

He he, da blir det nok oppstandelse. Rikskjendiser som oss. ;o)

Skrevet

He he, da blir det nok oppstandelse. Rikskjendiser som oss. ;o)

Ikke sant ;o)

Skrevet

Jeg har som regel ikke papirpenger i huset. Betaler vanligvis med kort, og har gjerne bare noen mynter slengende. Tror det gjelder mange. Men jeg gir mye til veldedighet - via nettbank.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...