Gå til innhold

Hvor mye gir du til Hjerteromaksjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min og jeg ga 1000 kroner hver... Det er mye mer enn jeg har gitt før hvertfall, men tenkte at andre har mye mer bruk for de pengene enn meg...

Vi har også gått med bøsse i flere timer i dag. Og er ganske sjokkerte over hvor LITE folk gav, hvis de i det hele tatt var hjemme og åpnet døra. Vi opplevde flere ganger at vi hørte folk bak døra som ikke lukket opp. Folk gav stort sett småpenger. Et par stykker som gav 200 lapper, en som gav 150 og et par stykker som gav 100. At det er så få som gir papirpenger i det er for dårlig syns jeg.

En annen ting vi fant ut er at unge folk gir mer. Bortsett fra hun "wannabe-Nemi" som bare sa NEI og lukket døra igjen.

Vi kan hvertfall legge oss med god samvittighet i kveld :-)

Fordi dere har 1000 kr å gi så er det ikke dårlig at andre gir det de har, selv om det "bare" er småpenger for dere... Mange småpenger blir store penger det! Synes det er kjempefint at folk bidrar med det de kan jeg, og synes ikke folk skal bli hengt fordi de ikke slenger i en 500-lapp.

Selv ga jeg ingenting, fordi de ikke banket på døra mi. Hadde 100 kr klart, og det synes jeg er bra nok når vi har dårlig råd som f... for tiden.

Fant en lapp på døra at de hadde vært der, og kunne ringe å gi 175 kr, men har kontantkort så det går dårlig..

Det jeg hadde tenkt til å bidra med i år først og fremst var det jeg kunne bidra med, nemlig å være bøssebærer, men jeg var desverre syk i går.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

8

• Maggi

3

• Babette

3

• msna

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du får gå i bresjen for at innsamlings'sjefene' skjønner at samfunnet fungerer med visakort stort sett. Jeg, og mange med meg, har aldri kontanter i lommeboka. Vi kan kun betale for oss i kortterminal. Butikker som ikke har det, får ikke noen handel med meg. Vedder på at innsamlingsaksjoner, uansett sak, ville få inn betydelig mye mer ved å ha håndholdte terminaler. En må følge med i tiden!

Ikke alle ringer eller betaler over nettet, men mange ville betale ved døre - med kort!

Skjønner dere virkelig ikke selv at dette er grunnen til at folk ikke har 'lapper'? Dere har med andre ord ikke gjort kundeundersøkelser? DET er dumt hvis en vil ha inn midler i våre dager.

Forresten - hvor mange av de som gå (i dine øyne) småpenger ved døra tror du i tillegg hadde ringt inn penger?

Er enig i at folk har mindre kontanter for hånden enn før, men TV-aksjonen kommer jo ikke akkurat overraskende på da, så det er en smal sak å skaffe seg kontanter til bøssebærerne kommer.

Jeg ga for øvrig 200 kroner.

Skrevet

Samboeren min og jeg ga 1000 kroner hver... Det er mye mer enn jeg har gitt før hvertfall, men tenkte at andre har mye mer bruk for de pengene enn meg...

Vi har også gått med bøsse i flere timer i dag. Og er ganske sjokkerte over hvor LITE folk gav, hvis de i det hele tatt var hjemme og åpnet døra. Vi opplevde flere ganger at vi hørte folk bak døra som ikke lukket opp. Folk gav stort sett småpenger. Et par stykker som gav 200 lapper, en som gav 150 og et par stykker som gav 100. At det er så få som gir papirpenger i det er for dårlig syns jeg.

En annen ting vi fant ut er at unge folk gir mer. Bortsett fra hun "wannabe-Nemi" som bare sa NEI og lukket døra igjen.

Vi kan hvertfall legge oss med god samvittighet i kveld :-)

Så fint for deg da.

Skrevet

Er enig i at folk har mindre kontanter for hånden enn før, men TV-aksjonen kommer jo ikke akkurat overraskende på da, så det er en smal sak å skaffe seg kontanter til bøssebærerne kommer.

Jeg ga for øvrig 200 kroner.

Men når man like gjerne kan ringe et nummer og på den måten gi 175, hvorfor skal man da pese med å huske å ta ut penger? Er ikke bankoverførte penger like bra?

Skrevet

Tenkte at det innlegget mitt kunne tolkes feil. Jeg syns 100 kroner er helt greit å gi. Jeg har vel ligget på rundt 100-200 selv før.

Det som sjokkerte oss var at veldig mange (de fleste) bare gav noen småmynter. Og at det var så mange som ikke åpnet døra for oss eller ikke ville gi. Det er klart at enkelte har veldig lite å avse, og det har jeg forståelse for. Men at så mange ikke hadde noe å avse....?

Vi ga så mye fordi vi ønsket å prioritere det. Det er klart at vi vil merke de pengene, vi har ikke SÅ mye penger vi heller akkurat... Men vi ønsker å prioritere det. Så får vi heller gi avkall på noe annet :-)

Hva vet du om de med småmynter ringte og ga over telefon. Jeg har aldri penger hjemme, jeg gir fordi jeg har lyst, ikke fordi en tilfeldig bøssebærer skal bli fornøyd. Jeg ringte inn for å gi på den måten, og barna fikk putte noen mynter på bøssa. Du syntes sikkert vi var gjerrig. Neste år åpner jeg ikke så slipper jeg å bli beskyldt for å være gjerrig!

Skrevet

På folkemunne blir det helt sikkert snakket om deg i så fall! Finnes nok dessverre mange slike bøssebærere. Synes jeg hører demunder opptellinga. Vet du at fru det og da bare ga... og herr det og det ga ingenting... Blæh!

Jeg har ikke tenkt så nøye på det før nå. Dobbeltblæ.

Skrevet

Men når man like gjerne kan ringe et nummer og på den måten gi 175, hvorfor skal man da pese med å huske å ta ut penger? Er ikke bankoverførte penger like bra?

Hvis du mener at man like godt kan sløyfe hele bøsseinnsamlinga, er jeg helt uenig. Mange må spørres direkte for å gi, og det er hyggelig å få besøk av bøssebærerne og føle at man "deltar" i aksjonen.

Det innlegget jeg svarte på, foreslo at innsamlerne skulle gå rundt med håndholdte betalingsterminaler. Det tror jeg er urealistisk.

Men selvsagt er pengene like mye verdt om de ringes inn. Det er vel aldri noen som har ment noe annet.

Tvillingmamma
Skrevet

Vi forventer da vel ikke at alle andre skal gi så mye som vi gjorde i år. Det pleier da ikke VI heller det! :-)

Vi tenkte at vi vil gi avkall på noe dyrt som vi ønsker oss (til vi får råd senere en gang) og gir heller litt ekstra til psykiatrien i Norge. Det trengs!

Og egentlig skulle jo dette være unødvendig. Vi betaler vel alle skatt i bøtter og lass. Hele helsenorge skulle vært dekket opp der.

Skrevet

Hvis du mener at man like godt kan sløyfe hele bøsseinnsamlinga, er jeg helt uenig. Mange må spørres direkte for å gi, og det er hyggelig å få besøk av bøssebærerne og føle at man "deltar" i aksjonen.

Det innlegget jeg svarte på, foreslo at innsamlerne skulle gå rundt med håndholdte betalingsterminaler. Det tror jeg er urealistisk.

Men selvsagt er pengene like mye verdt om de ringes inn. Det er vel aldri noen som har ment noe annet.

Nei, jeg mener ikke det. Jeg mener at jeg ikke gidder å forklare de med bøssa at jeg har ringt eller støttet på annen måte. Derfor blir det feil å bedømme folks giverglede ut fra hva den enkelte bøssebærer har fått inn.

Skrevet

Nei, jeg mener ikke det. Jeg mener at jeg ikke gidder å forklare de med bøssa at jeg har ringt eller støttet på annen måte. Derfor blir det feil å bedømme folks giverglede ut fra hva den enkelte bøssebærer har fått inn.

Hovedsaken er jo at du gir, uansett hvordan. Men hvorfor gidder du ikke å komme med en så hyggelig melding til bøssebæreren? Det ville hun/han sikkert ha satt pris på. Ville ikke du også ha tenkt slik, om du gikk med bøsse?

For ørvig er jeg helt enig i at folks giverglede ikke kan leses ut av innholdet i bøssene alene.

Gjest Bøssebærer
Skrevet

Og egentlig skulle jo dette være unødvendig. Vi betaler vel alle skatt i bøtter og lass. Hele helsenorge skulle vært dekket opp der.

Enig!!

Skrevet

Vel. Var ingen på døra hos meg. Var hjemme hele dagen, hadde lagt 55 kr pent klart ved døra. (ikke så mye, men kan skylde på at jeg er fattig student). I fjor var det heller ingen som kom. Kanskje de ikke går inn i studentbyene i det hele tatt med bøsser? Jeg sendte noen sms'er da, under topp20 greiene så det ble vel 25 kr eller no i sms. Og de sa at ALT gikk til tv-aksjonen. (kunne selvfølgelig sendt mer, men det begynte å bli lite igjen på kortet (har young talk))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...