Gå til innhold

Et varmere samfunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så liten fokus på varmere samfunn i denne tv-aksjonen? Jeg irriterer meg grønn over uttrykket 'nå må du ta vare på deg selv', noe jeg tolker noen ganger enten som 'gå hjem og fjern deg fra øynene på oss' eller 'gå hjem og vær en egoist og ikke tenk på noen andre enn deg selv'.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg fått sett mye av sendingen i dag. Men tror ikke det menes noe av det du skriver når det sies at 'du må ta vare på deg selv'. Er det ikke det å kunne makte hverdagslige gjøremål som menes?

Skrevet

Nå har ikke jeg fått sett mye av sendingen i dag. Men tror ikke det menes noe av det du skriver når det sies at 'du må ta vare på deg selv'. Er det ikke det å kunne makte hverdagslige gjøremål som menes?

Er det det?

Gjest ulanbator
Skrevet

Er det det?

Jeg føler at det er godt ment. Man vet jo at man ikke kan ta vare på andre sånn i mer enn overflatisk grad, derfor er det et uttrykk for omsorg. Ta vare på deg selv, for det er ingen andre som kan gjøre det for deg dessverre, selv om jeg gjerne skulle vært hos deg, tolker jeg det som.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Har ikke hørt/sett det. Men det er vel det samme som 'take care'. Jeg oppfatter det som et varmt uttrykk for at man ønsker at en venn skal ta vare på seg selv inntil man treffes igjen. Som at man bryr seg.

Men det spørs på settingen. De på TV har vel fått 'beskjed' om hva de skal si og hvordan de skal oppføre seg. Kanskje stivet opp på piller også. Iallfall den snutten jeg så, virket det som oppegående folk! men alle har kanskje svake og sterke sider. Modig å opptre på tv iallfall.

Skrevet

Har ikke hørt/sett det. Men det er vel det samme som 'take care'. Jeg oppfatter det som et varmt uttrykk for at man ønsker at en venn skal ta vare på seg selv inntil man treffes igjen. Som at man bryr seg.

Men det spørs på settingen. De på TV har vel fått 'beskjed' om hva de skal si og hvordan de skal oppføre seg. Kanskje stivet opp på piller også. Iallfall den snutten jeg så, virket det som oppegående folk! men alle har kanskje svake og sterke sider. Modig å opptre på tv iallfall.

Jeg tenkte ikke på de som var på tv-skjermen, men generelt i samfunnet.

Skrevet

'take care' er et uttrykk på samme måte som 'ha det bra', når noen sier 'ta nå vare på deg selv' så ligger det ofte 'gjør nå som jeg sier, jeg vet bedre enn deg hva som er best for deg' i det.

Skrevet

Jeg føler at det er godt ment. Man vet jo at man ikke kan ta vare på andre sånn i mer enn overflatisk grad, derfor er det et uttrykk for omsorg. Ta vare på deg selv, for det er ingen andre som kan gjøre det for deg dessverre, selv om jeg gjerne skulle vært hos deg, tolker jeg det som.

Se svar har oppe.

Skrevet

Det var ikke akkurat sendingen som jeg mente, men at jeg synes de kunne fokusere mer på at mennesker i dette samfunnet ble varmere mot hverandre og tok vare på hverandre istedenfor å bruke dette uttrykket, se for øvrig svarene mine til engelen

Skrevet

Det var ikke akkurat sendingen som jeg mente, men at jeg synes de kunne fokusere mer på at mennesker i dette samfunnet ble varmere mot hverandre og tok vare på hverandre istedenfor å bruke dette uttrykket, se for øvrig svarene mine til engelen

Jeg er enig med deg i at flere blir mer og mer selvsentrerte. Få tør å bry seg om andre enn sine nærmeste. De som da ikke har noen nære blir mer ensom enn noen gang.

Nei, dette er ikke enkelt.

Skrevet

Jeg er enig med deg i at flere blir mer og mer selvsentrerte. Få tør å bry seg om andre enn sine nærmeste. De som da ikke har noen nære blir mer ensom enn noen gang.

Nei, dette er ikke enkelt.

Nei enkelt er det ikke, men det er noe i dette samfunnet som er veldig kaldt og frastøtende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...