Gå til innhold

Dilemma om en ny ødelagt mobil.

Anbefalte innlegg

Gjest mor til lei gutt
Skrevet

Gutten min fikk en ny Sony Ericsson T630 forrige uke.

På lørdag hadde det(jeg var ute da)kommet ei vennine av søsteren samt 3 gutter på besøk her.

Da de hadde gått fant gutten min mobilen sin med knust display.

Lillejenta var kjapt ute og fortalte at den ene gutten X, hadde sett på den og sagt "fin mobil" og kastet den i flisene på gulvet.

Har ikke ulykkeforsikring og gutten er selvsagt kjempelei seg.

Hadde dere ringt opp til denne gutten og hans foreldre og gitt beskjed og kommet til en ordning?

Vet ikke hva vi skal gjøre med dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først er det vel å ringe foreldrene til han som blir beskyldt og høre hans forklaring.

Om han nektet ville jeg ringt alle foreldrene og prøvd å samle barna slik at alle fikk fortalt det de hadde sett/hørt.

Hvis alle sier det samme som lillejenta så skulle det vel være greit for foreldrene til den skyldige å ordne opp kanskje...

Lykke til.

:)

Gjest agealder
Skrevet

Hvor gamle er de involverte da?

Om du / faren skal ringe, eller om gutten deres skal ringe selv, og om dere skal snakke med gutten som ødela telefonen, eller med foreldrene hans, kommer jo an på om de er 12 eller 18..

Og hvor gammel er hun som er "vitne"?

Gjest lolloen
Skrevet

Jeg hadde ringt foreldrene ja, og kanskje de har forsikring som dekker slikt.

Skrevet

Du sier ikke noe om hvor gamle de besøkende var, men jeg hadde uansett ringt og diskutert saken med foreldrene til gutten (under forutsetning av at du er sikker på at minstejenta snakker sant).

Gjest mor til lei gutt
Skrevet

Du sier ikke noe om hvor gamle de besøkende var, men jeg hadde uansett ringt og diskutert saken med foreldrene til gutten (under forutsetning av at du er sikker på at minstejenta snakker sant).

De som var her er mellom 13 og 16 år.

Tviler ikke på det lillejenta sa iom at hun forklarte seg såpass tydelig og med navnet til denne personen.

Lillejenta er 5 år.

Gjest mor til lei gutt
Skrevet

Hvor gamle er de involverte da?

Om du / faren skal ringe, eller om gutten deres skal ringe selv, og om dere skal snakke med gutten som ødela telefonen, eller med foreldrene hans, kommer jo an på om de er 12 eller 18..

Og hvor gammel er hun som er "vitne"?

Guttene som var her er mellom 13 og 16 år.

Lillejenta er 5 år.

Gutten min er snart 12 år og dette var den første skikkelige mobilen som han selv skal betale for i 12 mnd. abonnement.

Gjest mor til lei gutt
Skrevet

Først er det vel å ringe foreldrene til han som blir beskyldt og høre hans forklaring.

Om han nektet ville jeg ringt alle foreldrene og prøvd å samle barna slik at alle fikk fortalt det de hadde sett/hørt.

Hvis alle sier det samme som lillejenta så skulle det vel være greit for foreldrene til den skyldige å ordne opp kanskje...

Lykke til.

Problemet her er at gutten min satt oppe og spilte sammen med de to andre guttene, søsteren og vennina var på do da det skjedde.

Dette fortalt av lillesøsteren på 5 år.

Skrevet

De som var her er mellom 13 og 16 år.

Tviler ikke på det lillejenta sa iom at hun forklarte seg såpass tydelig og med navnet til denne personen.

Lillejenta er 5 år.

Du bør forfølge dette, både av hensyn til din gutt og miljøet blant ungdommene generelt. Å overse en slik handling er å jo for mye makt til de som er destruktive.

Skrevet

Problemet her er at gutten min satt oppe og spilte sammen med de to andre guttene, søsteren og vennina var på do da det skjedde.

Dette fortalt av lillesøsteren på 5 år.

Hadde alikavel gjort som jeg først sa...

om alle ungene sier det lillesøster sier så er det vel nærliggende å tro at det hun sier er sant om kun hun og den gutten var til stede.

Kanskje "sprekker" den skyldige om saken tar en slik "oppvaskvending" så jeg hadde prøvd.

I aller verste fall får dere vel levere inn mobilen og få skiftet glass.

Skrevet

Jeg ville tatt det opp ja, enten med foreldrene (presentere saken som den ser ut for dere) eller med foreldrene og ungene sammen.

Gjest tjohooo
Skrevet

Dersom folka er rimelig oppegående, gjør du dem en tjeneste med å si i fra, så de kan rettlede ungen sin litt...OG mobilen blir forhåpentligvis erstattet. Med guttens lommepenger. Det er det rette å gjøre, uansett...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...