Gå til innhold

innsamlingsaksjonen

Anbefalte innlegg

Gjest penger penger
Skrevet

Pleier dere å bry dere om hvor mye penger andre gir hvis de i det hele tatt gir?

Jeg synes det er aå rart at man spør folk hvor mye de gir.

Er jeg et bedre menneske om jeg bidrer med 500 kroner i forhold til 50 kroner. Hvem er jeg i så fall bedre for? De som spør eller mine egne følelser og tanker om nestekjærlighet?

Hørte på jobb i dag at folk var opptatt med å fortelle hvor mye de gav - og for meg er det en merkelig ting.

Hva med deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg bryr meg ikke om det. Hver og en må da gi det som dem har råd til.

Synes ofte det er samme maset til jul og bursdager jeg, hva kjøpte du?, hvor mye ga du for?...! Huff, dette er en uting.

Gjest helt enig!
Skrevet

Nei, jeg bryr meg ikke om det. Hver og en må da gi det som dem har råd til.

Synes ofte det er samme maset til jul og bursdager jeg, hva kjøpte du?, hvor mye ga du for?...! Huff, dette er en uting.

Ja, synes det er en uting!

Skrevet

Nei, jeg sjekker svært sjelden hvor mye andre gir - verken i innsamlinger eller bursdagsgaver o.l.

Ble faktisk litt overrasket over hvor mye enkelte gir, da jeg fant ut det i år. Kjempeflott at noen virkelig punger ut.

Men det er IKKE lekkert at folk som velger å gi mindre skal sees på som gjerrigere eller mindre empatiske. Folk har mange grunner til å gi som de gir. Og de er ikke nødt til å dele en eneste en av dem med noen andre.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Nei, jeg sjekker svært sjelden hvor mye andre gir - verken i innsamlinger eller bursdagsgaver o.l.

Ble faktisk litt overrasket over hvor mye enkelte gir, da jeg fant ut det i år. Kjempeflott at noen virkelig punger ut.

Men det er IKKE lekkert at folk som velger å gi mindre skal sees på som gjerrigere eller mindre empatiske. Folk har mange grunner til å gi som de gir. Og de er ikke nødt til å dele en eneste en av dem med noen andre.

10.000 kr kan være et mindre offer for en person enn en hundrings er for en annen!

Det er derfor tull å sammenligne. Det viktigste er at en støtter saken, enten med penger, humanitært arbeide eller velvilje ved å forstå problemstillinger forbundet med psykisk helse og psykisk lidelse.

Skrevet

Nei, det interesserer meg midt i hampen hva andre gir.

Skrevet

Mine kolleger spør ikke hvor mye vi gir, og de forteller ikke hvor mye de selv gir, ...heldigvis

Skrevet

10.000 kr kan være et mindre offer for en person enn en hundrings er for en annen!

Det er derfor tull å sammenligne. Det viktigste er at en støtter saken, enten med penger, humanitært arbeide eller velvilje ved å forstå problemstillinger forbundet med psykisk helse og psykisk lidelse.

My point exactly.

Skrevet

Jeg syns det er kvalmt å skryte av at en har gitt så og så mye. Det kommer an på ens økonomi og prioriteringer. Jeg spurte ingen av mine kollegaer om hva de ga og de spurte heller ikke meg. Når det gjelder denne aksjonen så har det nesten mer å si at det blir satt fokus på psykisk helse, men for det meste så syns jeg gamle stereotypier bare blir forsterket. Har inntrykk av kollegaene mine tror at psykisk syke er "de andre", noen veldig annerledes og rare folk. Fokuset burde vært mer nyansert, men det blir det kanskje ikke penger i kassa av....

Skrevet

Jeg syns det er kvalmt å skryte av at en har gitt så og så mye. Det kommer an på ens økonomi og prioriteringer. Jeg spurte ingen av mine kollegaer om hva de ga og de spurte heller ikke meg. Når det gjelder denne aksjonen så har det nesten mer å si at det blir satt fokus på psykisk helse, men for det meste så syns jeg gamle stereotypier bare blir forsterket. Har inntrykk av kollegaene mine tror at psykisk syke er "de andre", noen veldig annerledes og rare folk. Fokuset burde vært mer nyansert, men det blir det kanskje ikke penger i kassa av....

Veldig mye fokusert på de som var inne i hjelpeapparatetet og lite om dem som står i kø eller mangler hjelp.

Det samme om rusmisbrukerne. De kunne tatt seg en tur til Skippergata istedenfor å snakke med de som var blitt nyktre. Programmet om Natthjemmet var bra, det viste virkeligheten.

Gjest sussilei
Skrevet

Jeg synes det er en uting å spørre hva andre har gitt, og en uting å skryte av hvor mye man gir selv.

Men jeg synes at den som gir mest er et "bedre menneske" enn det andre, dersom de har like forutsetninger ellers. Men 10000 fra fru oprah er definitivt mindre enn 300 kroner fra meg, sånn relativt sett.

Gjest tjohooo
Skrevet

Jeg synes det er en uting å spørre hva andre har gitt, og en uting å skryte av hvor mye man gir selv.

Men jeg synes at den som gir mest er et "bedre menneske" enn det andre, dersom de har like forutsetninger ellers. Men 10000 fra fru oprah er definitivt mindre enn 300 kroner fra meg, sånn relativt sett.

Er de et bedre menneske, hvis de gir mer for å føle seg bedre? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...