maza Skrevet 18. oktober 2004 Skrevet 18. oktober 2004 Jeg har montert en ny taklampe, men er litt usikker på om jeg har puttet riktig ledning på riktig sted... Hm, tør ikke sette i sikringen før jeg har forsikret meg om dette: Hva er det verste som kan skje hvis jeg mot formodning har byttet om de to?? Er det bare å teste det ut, eller bør jeg være helt sikker på at alt e riktig før jeg setter sikringene i? Håper noen kan svare meg raskt!! 0 Siter
Gjest elektrikerdatter Skrevet 18. oktober 2004 Skrevet 18. oktober 2004 Er ingen elektriker, men samme hvilket hull du setter ledningene i. Det verste som kan skje er at sikringen går. 0 Siter
maza Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Skrevet 18. oktober 2004 Er ingen elektriker, men samme hvilket hull du setter ledningene i. Det verste som kan skje er at sikringen går. Takk, det gikk bra! :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 18. oktober 2004 Skrevet 18. oktober 2004 Likespenning, som er i alle hus har ikke noen + og minus. Du kan derfor stokke om på de to ledningene så mye du vil uten at noe blir annerledes. Det eneste du kan gjøre feil er enten å putte to ledninger i samme "hull" (sikringen går) eller putte en strømførende leder i jordklemmen (jordfeil). Ex.elektriker :-) "......................." 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 18. oktober 2004 Skrevet 18. oktober 2004 Likespenning, som er i alle hus har ikke noen + og minus. Du kan derfor stokke om på de to ledningene så mye du vil uten at noe blir annerledes. Det eneste du kan gjøre feil er enten å putte to ledninger i samme "hull" (sikringen går) eller putte en strømførende leder i jordklemmen (jordfeil). Ex.elektriker :-) "......................." "Likespenning, som er i alle hus" Hva skrev du nå Prozac?:-) 0 Siter
Prozak Skrevet 18. oktober 2004 Skrevet 18. oktober 2004 "Likespenning, som er i alle hus" Hva skrev du nå Prozac?:-) Uhm....kan du ikke late som om jeg sa vekselstrøm? :-) "........................." 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 18. oktober 2004 Skrevet 18. oktober 2004 Uhm....kan du ikke late som om jeg sa vekselstrøm? :-) "........................." Jodda:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.