Gå til innhold

Vanskelig valg

Gjest desverre anonym nå

Anbefalte innlegg

Gjest desverre anonym nå
Skrevet

Har et vanskelig spørsmål som jeg håper noen av dere kan gi meg synspunkter på.

Mor til et barn i klassen til mitt barn er død.

Vi klassekontaktene har sendt blomster fra klassen med foreldre.

Nå lurer jeg på om vi skal dra i begravelsen?

Vi kjente dem ikke utenfor skolesituasjonen.Skulle

flest mulig foreldre dra eller bare klassekontakter eller ingen?

ansatte på skolen skal selvfølgelig dit.

Videoannonse
Annonse
Gjest LucySky
Skrevet

Jeg syns ikke at dere skal/behøver det. Hadde det vært barnet, kunne jeg forstått det.

skorpionfisken
Skrevet

Jeg ville tatt barnet mitt med i begravelsen til dette barnets mor, forklart hva som hadde skjedd og fortalt at barnet var lei seg, slik at hun etterpå kunne være en støtte for denne klassevennen.

Jeg vet ikke hvor gammelt barnet ditt er, men da mitt søskenbarn var 12 år døde faren til en klassekamerat. Han tok seg fri fra skolen og stilte uoppfordret opp i begravelsen fordi han syntes så synd i klassekameraten. Han ville være der fordi han selv ville blitt glad om noen klassekamerater hadde gjort det om han hadde mistet en av sine.

Gjest desverre anonym nå
Skrevet

Jeg ville tatt barnet mitt med i begravelsen til dette barnets mor, forklart hva som hadde skjedd og fortalt at barnet var lei seg, slik at hun etterpå kunne være en støtte for denne klassevennen.

Jeg vet ikke hvor gammelt barnet ditt er, men da mitt søskenbarn var 12 år døde faren til en klassekamerat. Han tok seg fri fra skolen og stilte uoppfordret opp i begravelsen fordi han syntes så synd i klassekameraten. Han ville være der fordi han selv ville blitt glad om noen klassekamerater hadde gjort det om han hadde mistet en av sine.

Takk for svar!

her har jeg fått forskjellige svar ser jeg.

Har ennå ikke klart å bestemme meg for hva vi gjør.

Barna det er snakk om er 10 år.

De har tatt seg god tid i klassen til å snakke om det som har skjedd å det er jeg kjempeglad for.

Føler at mitt barn har fått svar på det meste fra skolen.

Skrevet

Hvis barnet ditt skal dra hadde jeg dratt sammen med det. Ellers så gjør du som du føler for. Det er helt greit å dra, og like greit å la være.

Gjest desverre anonym nå
Skrevet

Hvis barnet ditt skal dra hadde jeg dratt sammen med det. Ellers så gjør du som du føler for. Det er helt greit å dra, og like greit å la være.

Ja hvis jeg skal sende barnet så skal jeg være med selv også.

Skrevet

Ja hvis jeg skal sende barnet så skal jeg være med selv også.

Hvis du spør om barnet ditt skal dra så kommer det kanskje anpå hvor godt h*n kjenner det barnet som mistet sin mor. Skal de andre i klassen dra? Hvis du føler for å dra med eller uten barn så dra. Når jeg føler tvil om jeg skal dra eller ikke så pleier jeg å dra. Har funnet ut at tvilen kommer av at jeg synes egentlig at jeg skal dra. Ingen andre her noe med det, og ofte er jeg usikker på om det er 'passende' eller om jeg 'trenger meg på'. Det er feil, det er ikke upassende å dra i begravelse.

Gjest desverre anonym nå
Skrevet

Hvis du spør om barnet ditt skal dra så kommer det kanskje anpå hvor godt h*n kjenner det barnet som mistet sin mor. Skal de andre i klassen dra? Hvis du føler for å dra med eller uten barn så dra. Når jeg føler tvil om jeg skal dra eller ikke så pleier jeg å dra. Har funnet ut at tvilen kommer av at jeg synes egentlig at jeg skal dra. Ingen andre her noe med det, og ofte er jeg usikker på om det er 'passende' eller om jeg 'trenger meg på'. Det er feil, det er ikke upassende å dra i begravelse.

Jeg er klassekontakt og kanskje vi som er det skulle dratt for liksom å representere klassen med foreldre?

Mitt barn skal selv få bestemme om h*n vil dit å da blir jeg med.

Skrevet

Jeg er klassekontakt og kanskje vi som er det skulle dratt for liksom å representere klassen med foreldre?

Mitt barn skal selv få bestemme om h*n vil dit å da blir jeg med.

Ja jeg synes dere som klassekontakter skal i hvert fall dra, og at barnet kan selv bestemme med din hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...