favn Skrevet 18. oktober 2004 Skrevet 18. oktober 2004 http://www.dagbladet.no/dinside/2004/10/18/411694.html 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Nåja, kan det ikke være en liten bias her mtp. utvalg... Hvis f.eks. internettgruppa med diabetes har høyere blodsukker enn ikke-internettgruppa, så kan jo det settes i sammenheng med andre ting, eller hur.. 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Nåja, kan det ikke være en liten bias her mtp. utvalg... Hvis f.eks. internettgruppa med diabetes har høyere blodsukker enn ikke-internettgruppa, så kan jo det settes i sammenheng med andre ting, eller hur.. ...forslag til enda en hovedårsak: Syke som sitter på nettet og finner informasjon, tilbringer lange perioder i inaktivitet foran dataskjermen til forskjell fra syke som får sin informasjon utelukkende fra legen. (-> mindre sunn livsstil enn de som "bare" går til legen) Jeg vedder på at flesteparten av de som først og fremst bruker nettet på denne måten, bruker pc langt oftere enn de andre. Men det sa seg kanskje selv 0 Siter
favn Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Skrevet 20. oktober 2004 ...forslag til enda en hovedårsak: Syke som sitter på nettet og finner informasjon, tilbringer lange perioder i inaktivitet foran dataskjermen til forskjell fra syke som får sin informasjon utelukkende fra legen. (-> mindre sunn livsstil enn de som "bare" går til legen) Jeg vedder på at flesteparten av de som først og fremst bruker nettet på denne måten, bruker pc langt oftere enn de andre. Men det sa seg kanskje selv Hm, det var visst bare jeg som så det morsomme i å legge ut og lese spørsmålet 'om man blir frisk av å lese på legeforum' på et legeforum. 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 Hm, det var visst bare jeg som så det morsomme i å legge ut og lese spørsmålet 'om man blir frisk av å lese på legeforum' på et legeforum. Ja, jeg måtte selvfølgelig ta det dønn seriøst og henge meg opp i confouding variabler og så videre... 0 Siter
favn Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Skrevet 21. oktober 2004 Ja, jeg måtte selvfølgelig ta det dønn seriøst og henge meg opp i confouding variabler og så videre... Mhmh, det ble litt tungt, ja 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.