Gå til innhold

Urinprøve av hund - noen tips?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest voff voff
Skrevet

Hos dyrlege kan man sikkert sette inn et kateter slik man også gjør på mennesker iblant.

Ellers trur jeg det finnes noen slags poser som kan festes på hunden og som kan ta imot urinen. Slikt har blitt brukt på småbarn i alle fall.

Spørre på en dyreforretning eller på et vanlig apotek?

Lykke til!

Skrevet

Hos dyrlege kan man sikkert sette inn et kateter slik man også gjør på mennesker iblant.

Ellers trur jeg det finnes noen slags poser som kan festes på hunden og som kan ta imot urinen. Slikt har blitt brukt på småbarn i alle fall.

Spørre på en dyreforretning eller på et vanlig apotek?

Lykke til!

Har vært inne på tanken. Men ser ikke helt for meg at hunden vil la være å fjerne posen med en gang den kommer på...

Skrevet

En sånn en liten pose som man klistrer på smågutter når man skal ta prøve av dem.

Skrevet

En sånn en liten pose som man klistrer på smågutter når man skal ta prøve av dem.

se svaret til "voff voff"

Skrevet

se svaret til "voff voff"

Jeg tviler på at du får hunden til å ligge stille hvis du skal sette inn et kateter.

Men hvis du bruker slik krage får vel ikke hunden av posen?

Jeg er ingen hundeekspert :o)

Skrevet

Ta med ett eller annet å ha urinen i når du går tur - og ha plasthansker på deg selv.... Pass på om du ser en annen hannhund lette på beinet, så gå til samme sted, og vent til S gjør det han kan for å tisse høyere enn han som var der før. VIPS så ha du en urinprøve...

(også var det det der med teori og praksis da...;-))

Er han syk forresten?

Skrevet

Ta med ett eller annet å ha urinen i når du går tur - og ha plasthansker på deg selv.... Pass på om du ser en annen hannhund lette på beinet, så gå til samme sted, og vent til S gjør det han kan for å tisse høyere enn han som var der før. VIPS så ha du en urinprøve...

(også var det det der med teori og praksis da...;-))

Er han syk forresten?

hehe - takk for tips! Skal viderebringe til min kjære, det er heldigvis ikke meg som har "gleden" av å skulle ordne dette... :-)

Vel - om han er syk er det vi skal finne ut av. Vi tror ikke egentlig det, men det var et par blodprøver som ble tatt i sommer som viste noen avvik. Han virker ikke syk, men har i lange perioder røytet mye. Nå er det imidlertid normalisert seg, så...

Vi skal nå til en annen veterinær ënn vår vanlige, en som vi har mer tro på. Og som altså ville ha urinprøve i tillegg til blodprøve. Det ordner seg nok :-)

Skrevet

Jeg tviler på at du får hunden til å ligge stille hvis du skal sette inn et kateter.

Men hvis du bruker slik krage får vel ikke hunden av posen?

Jeg er ingen hundeekspert :o)

Kateter på hunden høres drastisk ut ja. Men krage har vi jo, det var ingen dum ide! :-)

Skal viderebringe denne og de andre ideene til min kjære, som skal få "gleden" av å få dette til i praksis... hehe!

Skrevet

Kateter på hunden høres drastisk ut ja. Men krage har vi jo, det var ingen dum ide! :-)

Skal viderebringe denne og de andre ideene til min kjære, som skal få "gleden" av å få dette til i praksis... hehe!

lykke til med den ;o)

Skrevet

Jeg aner ikke hvordan man gjør det, men jeg kan tenke meg at det er litt av et syn! hehe :-)

mil1365380270
Skrevet

Ikke plag hunden unødvendig da?! Kateter og pose, det er da bare å holde noe under!

Lurt å gjøre det når den er litt tissetrengt, så man rekker å holde noe under. Liten isboks, eller noe annet (lavt hvis det er jente) som er rengjort, et rent glass å ha det på, og to poser (hvis dere bor urbant).

Når han har fått litt (trenger lite), heller han det opp i et rengjort glass eller sånne fra apoteket. Isboksen i en pose, urinprøven i pose nr.2 :-)

Skrevet

Du lufter hunden og har med steril urinprøveboks.

Når hunden setter ned rompen eller løfter benet - etter om det er en hunn eller hann - så tar du boksen under og fyller opp det du skal ha.

Lett og kjappt.

Lykke til.

:)

Skrevet

Ikke plag hunden unødvendig da?! Kateter og pose, det er da bare å holde noe under!

Lurt å gjøre det når den er litt tissetrengt, så man rekker å holde noe under. Liten isboks, eller noe annet (lavt hvis det er jente) som er rengjort, et rent glass å ha det på, og to poser (hvis dere bor urbant).

Når han har fått litt (trenger lite), heller han det opp i et rengjort glass eller sånne fra apoteket. Isboksen i en pose, urinprøven i pose nr.2 :-)

Joda, dette ordner seg, omtrent som du beskriver, bortsett fra at vi ikke bor så urbant, og hunden (hanne) har sitt faste "tissested" få meter bortenfor eiendommen vår, så vi slipper alt styret. Dvs, min mann får jo som tidligere nevnt "gleden" av å ordne dette... :-)

Skrevet

Du lufter hunden og har med steril urinprøveboks.

Når hunden setter ned rompen eller løfter benet - etter om det er en hunn eller hann - så tar du boksen under og fyller opp det du skal ha.

Lett og kjappt.

Lykke til.

Jepp - min kjære mann skal gjøre det sånn.

Jeg så bare for meg en "grisete affære", men det går nok greit. Og det er kort vei hjem til vasken... hehe

Skrevet

Jepp - min kjære mann skal gjøre det sånn.

Jeg så bare for meg en "grisete affære", men det går nok greit. Og det er kort vei hjem til vasken... hehe

Synes rådet om å ta på engangshansker var bra også jeg da...

Skrevet

Synes rådet om å ta på engangshansker var bra også jeg da...

Goes without saying... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...