Gjest camilla`n Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Har lyst til å male litt på badet mitt. På veggene er det baderoms plater fra 80 tallet, som jeg begynner å bli noget lei av. Kan disse veggene pussen med sandpapir for så å males? Må jeg evnt bruke en spesiell maling? Det er fliser i dusjen, så ikke noe blir vått. Annet enn "dogg-luft". Noen som kan bidra med noen tips? 0 Siter
Gjest doll Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Bare å male med oljemaling Den tåler vann. Spør i fargehandelen. 0 Siter
Gjest vanndyret Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Det finnes spesiell maling for våtrom. Brukte det selv da jeg malte veggene en gang. 0 Siter
KaVa Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Viktig: Grunnarbeid: Vask veggene skikkelig med salmiakk (luft godt - det stinker!). Prat med fagfolk i malebutikken - de kan anbefale hvilken type maling du bør bruke ut fra behovet ditt. Vil tro at de vil anbefale å pusse lett over veggene med sandpapir, male med grunning (heftegrunn) og så oljemaling eller spesiell våtromsmaling. Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.