Gå til innhold

Vond hals, hoster, trene?

Gjest hostern

Anbefalte innlegg

Gjest hostern

Har hatt vond hals og i det siste slimhoste i en uke nå,

Er det lurt å trene styrke nå, eller bør jeg vente til jeg er helt frisk?

Har hørt at trening svekker imunforsvaret, er det riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, trening svekker immunforsvaret noe. Og du bør ikke trene når du er syk. La kroppen reparere seg og bli frisk før du begynner med treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

det er helt riktig at trening svekker immunforsvaret. trening betyr jo å gå utover det kroppen fra før av er vant til, og når man gjør det, så griper man inn i kroppens overskudd. Et svekket overskudd beyr svekket immunforsvar.

På siden http://www.trim.no/ finner du mer stoff om lignende temaer. Videre spørsmål besvares her i forumet. Ha en fin dag, og velkommen tilbake med flere spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Ja, trening svekker immunforsvaret noe. Og du bør ikke trene når du er syk. La kroppen reparere seg og bli frisk før du begynner med treningen.

Tilleggs-spørsmål: Ved sykdom og opphold i treningen, hvor lenge bør man vente før man begynner igjen? Og kan man begynne like hardt igjen, eller skal man ta det litt mer med ro?

Ble syk (forkjølt..?) før jul, og har måttet gi meg for tredje gang nå pga stadige tilbakefall 3-5 dager etter påbegynt trening igjen..

Hjelper det å ta antioksidanter, c-vitamin eller annen kosttilskudd for å få opp immunforsvaret?

Spise mer? (Har spist moderat for å redusere kroppsfett)

Når skal evt måltider/kosttilskudd foregå i forhold til treningen? (Før/etter trening, evt hvilket tidsrom?)

Driver styketrening ca 30min hver dag. Sykdom har ofte forekommet i forbindelse med økende/hardere trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...