Gjest hostern Skrevet 21. januar 2001 Del Skrevet 21. januar 2001 Har hatt vond hals og i det siste slimhoste i en uke nå, Er det lurt å trene styrke nå, eller bør jeg vente til jeg er helt frisk? Har hørt at trening svekker imunforsvaret, er det riktig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Byggeren Skrevet 21. januar 2001 Del Skrevet 21. januar 2001 Ja, trening svekker immunforsvaret noe. Og du bør ikke trene når du er syk. La kroppen reparere seg og bli frisk før du begynner med treningen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 22. januar 2001 Del Skrevet 22. januar 2001 Hei, det er helt riktig at trening svekker immunforsvaret. trening betyr jo å gå utover det kroppen fra før av er vant til, og når man gjør det, så griper man inn i kroppens overskudd. Et svekket overskudd beyr svekket immunforsvar. På siden http://www.trim.no/ finner du mer stoff om lignende temaer. Videre spørsmål besvares her i forumet. Ha en fin dag, og velkommen tilbake med flere spørsmål. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
db_harry Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Ja, trening svekker immunforsvaret noe. Og du bør ikke trene når du er syk. La kroppen reparere seg og bli frisk før du begynner med treningen. Tilleggs-spørsmål: Ved sykdom og opphold i treningen, hvor lenge bør man vente før man begynner igjen? Og kan man begynne like hardt igjen, eller skal man ta det litt mer med ro? Ble syk (forkjølt..?) før jul, og har måttet gi meg for tredje gang nå pga stadige tilbakefall 3-5 dager etter påbegynt trening igjen.. Hjelper det å ta antioksidanter, c-vitamin eller annen kosttilskudd for å få opp immunforsvaret? Spise mer? (Har spist moderat for å redusere kroppsfett) Når skal evt måltider/kosttilskudd foregå i forhold til treningen? (Før/etter trening, evt hvilket tidsrom?) Driver styketrening ca 30min hver dag. Sykdom har ofte forekommet i forbindelse med økende/hardere trening 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.