Gjest frustrert og fortvilet Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Jeg får stadig følelsen av krampe i leggene, det er især når jeg har lagt meg for å sove, men ofte ellers også. Hva kommer dette av? Finns det noen gode råd mot krampe? Prøver massere leggene men syns det ikke hjelper særlig. Får ofte ikke sove pga dette problemet. 0 Siter
Gjest linniett Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Har hørt at det kan hjelpe å spise magnesium. Men - har prøvd det og det hjelp ikke på meg. Kjøpte noen tabletter i en helsekostbutikk. Føler med deg, for det er forferdelig vondt! Jeg har det noen kvelder/netter på rad og så går det mange måneder imellom. Pyton! 0 Siter
amber sun Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Magnesiumkapsler. Du får det på helsekostbutikken. Det pleier å hjelpe bra på kramper. 0 Siter
Gjest frustrert og fortvilet Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Magnesiumkapsler. Du får det på helsekostbutikken. Det pleier å hjelpe bra på kramper. Er det noe jeg kan gjøre mer akutt, nå i kveld, for å lindre krampene før jeg legger meg? Jeg får ikke tak i magnesiumstabletter før i morgen, og det tar vel en stund før de virker. 0 Siter
Åsemor Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Strekk ut leggene før du legger deg. Sånn som etter at du har trena vettu. Har selv fått det et par ganger nå, og første gangen skjønte jeg ikke hva som skjedde, så jeg hadde vondt i leggen hele dagen etterpå. Men etter det har jeg kjent det med en gang og forta meg å hoppe opp på gulvet. Er visst vanlig når man er gravid. 0 Siter
Puzen Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Spis veldig mye bananer og drikk mye skjokomelk en dag.. Da vil det gi seg. Det høres rart ut, men funker. Det har noe med et næringsstoff du mangler, som finst mye av i bananer og melk. 0 Siter
kyrillo Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Er det noe jeg kan gjøre mer akutt, nå i kveld, for å lindre krampene før jeg legger meg? Jeg får ikke tak i magnesiumstabletter før i morgen, og det tar vel en stund før de virker. Har du furunålsolje i hus? Det kan hjelpe å massere leggene litt med slikt. Jeg hadde ingenting i hus en gang krampa tok meg, auuu... og da visste jeg ikke hva jeg skulle finne på. Jeg endte opp med en lang og varm dusj midt på natta. Det hjalp faktisk. 0 Siter
tiliti Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Er det noe jeg kan gjøre mer akutt, nå i kveld, for å lindre krampene før jeg legger meg? Jeg får ikke tak i magnesiumstabletter før i morgen, og det tar vel en stund før de virker. Ligg med beina høyere enn hodet (bøker under fotenden av senga). Knyt en ulltråd rundt ankelen (ikke stramt da - kjerringråd). Drikk melk (det har de fleste i huset). Leggkramper kan komme av kalium(banan/melk), kalsium(melk), b-vitamin og/eller magnesium-mangel. Spis bananer, drikk melk og ta multivitamineral eller b+magnesium. 0 Siter
favn Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Gå raskt og bestemt med skikkelige skritt som tar i gulvet, da gir det seg med en gang. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Hør her: (hvis du ikke har lagt deg ennå): Gå opp og ned på tærne ørten ganger. med strake knær. etterpå tøyer du skikkelig ut. Dette hjelper. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 da mangler du KALK faktisk =D ta kalktabletter eller drikk melk så blir det nok bedre skal du se 0 Siter
ilene1365380268 Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 Jeg hadde dette under graviditetene. Dro tærne oppover, og da forsvant det. 0 Siter
ihlie Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 jeg bruker kalk mot kramper. kjøper jalk i brustablett for, de virker fortere. tar en avog til to ved behov, dette hjelper. 0 Siter
ihlie Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 jeg bruker kalk mot kramper. kjøper jalk i brustablett for, de virker fortere. tar en avog til to ved behov, dette hjelper. kjøper i allefall kalk og ikke jalk 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.