Gå til innhold

Side med gode sammendrag av anatomi?

Gjest en som prøver å bli sykepleier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter skikkelig med anatomien. Jeg leser men føler at jeg ikke får med meg noenting av det jeg leser. Synes bøkene er vanskelige og slitsomme å lese. Føler at jeg ikke klarer å komme meg gjennom pensun. Jeg er skikkelig deppa og når jeg leser i anatomibøkene blir jeg uvel og nervøs og husker svært lite av det jeg har leset. De andre fagene går bra, men det er denne anatomien som gnager inni meg. Våkner av og til om natta og er kvalm fordi er så redd for anatomieksamen. Løser eksamensoppgaver da, det går litt greiere. Men jeg trenger å lese skikkelig på anatomien. Begynner nesten å gråte av og til, fordi jeg er så nervøs.

Noen som har link til en side der ting står godt forklart? Jeg har søkt selv, men finner ikke så mye.

Tusen takk for hjelpen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm. hvis du føler det sånn, så har du kanskje valgt feil utdanning? anatomi er en viktig del....

Skrevet

hmmm. hvis du føler det sånn, så har du kanskje valgt feil utdanning? anatomi er en viktig del....

Jeg jobber på sykehjem og har gjort det i mange år, men anatomidelen er ganske vanskelig å lese på. Nei jeg synes ikke jeg har valgt feil utdanning, jeg er veldig fornøyd og synes skolen går veldig bra. Problemet er bare at jeg har fått en slags lesesperre når det gjelder anatomi pga. alle ordene og meningene osv. Høres kanskje teit ut, men jeg gjør det bra i alle de andre fagene vi har. Jeg synes bare det er utrolig vanskelig å huske det som står i anatomibøkene. Det skal jo besvares godt på eksamen, ikke bare sånn forenklet som jeg har forklart på jobben tidligere. Ja, jeg vet anatomi er en viktig del, det er også derfor jeg spør om råd.

Gjest ergoterapi student
Skrevet

Vi fikk anbefalt anatomileksikon på skolen. De fleste skole bibliotek har dette leksikonet.

Skrevet

Jeg jobber på sykehjem og har gjort det i mange år, men anatomidelen er ganske vanskelig å lese på. Nei jeg synes ikke jeg har valgt feil utdanning, jeg er veldig fornøyd og synes skolen går veldig bra. Problemet er bare at jeg har fått en slags lesesperre når det gjelder anatomi pga. alle ordene og meningene osv. Høres kanskje teit ut, men jeg gjør det bra i alle de andre fagene vi har. Jeg synes bare det er utrolig vanskelig å huske det som står i anatomibøkene. Det skal jo besvares godt på eksamen, ikke bare sånn forenklet som jeg har forklart på jobben tidligere. Ja, jeg vet anatomi er en viktig del, det er også derfor jeg spør om råd.

hmmm. vet ikke hvor detaljert anatomi du skal ha, men f.eks. den boken jeg selv bruker, "Menneskets fysiologi" av Sand, Sjaastad og Haug er veldig ålreit å lese

Skrevet

hmmm. vet ikke hvor detaljert anatomi du skal ha, men f.eks. den boken jeg selv bruker, "Menneskets fysiologi" av Sand, Sjaastad og Haug er veldig ålreit å lese

Ok, takk for tipset. Skal se på den boken :)

Skrevet

Ok, takk for tipset. Skal se på den boken :)

Den boka leser jeg også...studerer medisin grunnfag..Den er veldig bra, men faget er det det er uansett..Synes også det er litt vanskelig fra tid til annen :) Men det ordner seg. Er masse bra illustrasjoner i boka i hvert fall! :) Lykke til.

Skrevet

Den boka leser jeg også...studerer medisin grunnfag..Den er veldig bra, men faget er det det er uansett..Synes også det er litt vanskelig fra tid til annen :) Men det ordner seg. Er masse bra illustrasjoner i boka i hvert fall! :) Lykke til.

boka er forresten skrevet av en av mine forelesere:)

Skrevet

boka er forresten skrevet av en av mine forelesere:)

Det er jo bra da :) Hvilken skole går du på forresten?

Skrevet

Det er jo bra da :) Hvilken skole går du på forresten?

UiO

Gjest tjohooo
Skrevet

Heng opp en oversikt på do, på kjøleskapet, over alt.

"Tenk (kjenn) for deg" navnene i forbindelse med kroppsdelene i din egen kropp, istedet for på noen andre eller en tegning, hvis du skjønner.

Skriv det som går an å skrive på deg selv med kulepenn. Skriv det på kjæresten. Lag små morsomme ordspill for lettere å huske navnene og evt deres funksjon. (f.eks. Broca's area: "Broca snakker gebrokkent")

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...