Gå til innhold

Følelser og fornuft

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Fornuft og følelser" er en roman av Jane Austen.

Dramatiseringen er bl.a sendt på NRK som en serie, ja.

Gjest Mr Papp
Skrevet

"Fornuft og følelser" er en roman av Jane Austen.

Dramatiseringen er bl.a sendt på NRK som en serie, ja.

*fniis*

Skrevet

Jeg er enig i kritikken mot denne blodbad-turismen til molboene i departemetene. Med det er synd at en uttalelse fra et individ som er blottet for ethvert spor av intelligens skal være det som kommer frem i offentligheten.

".........................."

Gjest Mr Papp
Skrevet

Jeg er enig i kritikken mot denne blodbad-turismen til molboene i departemetene. Med det er synd at en uttalelse fra et individ som er blottet for ethvert spor av intelligens skal være det som kommer frem i offentligheten.

I mine øyne kommer det an på hvilkel del av kritikken du sikter til. Enkeltes kritikk er reflektert og grundig, mens Bardot og Sossen Krogh rett og slett dummer seg ut. Bardots "argumentasjonsrekke" kan oppsummeres slik: "Dårlig gjort å plage disse stakkars uskyldige og fredelige dyrene."

*sukk*

Skrevet

I mine øyne kommer det an på hvilkel del av kritikken du sikter til. Enkeltes kritikk er reflektert og grundig, mens Bardot og Sossen Krogh rett og slett dummer seg ut. Bardots "argumentasjonsrekke" kan oppsummeres slik: "Dårlig gjort å plage disse stakkars uskyldige og fredelige dyrene."

*sukk*

Jepp. Min kritikk går bl.a ut på hvor lite gjennomtenkt det er å rævkjøre norges ansikt utad på denne måten. Det er mange nok som ikke er begeistret for norge på grunn av sel/hvalfangst, som tross alt er nødvendig, om man ikke skal gjøre noe så totalt unødvendig og uintelligent som dette.

"........................."

Gjest Mr Papp
Skrevet

Jepp. Min kritikk går bl.a ut på hvor lite gjennomtenkt det er å rævkjøre norges ansikt utad på denne måten. Det er mange nok som ikke er begeistret for norge på grunn av sel/hvalfangst, som tross alt er nødvendig, om man ikke skal gjøre noe så totalt unødvendig og uintelligent som dette.

"........................."

Bifalles. Ha en fortsatt fin kveld.

Skrevet

For min del må man gjerne knerte små selbarn av hjertens lyst.

Men det er da usedvanlig tåpelig å tro at dette er god turistreklame for Norge. Noen burde fått seg en smekk på lanken her for manglende dømmekraft.

Flere, når jeg tenker meg om.

Skrevet

*fniis*

*fniiiiiiiis*

*kniiiiiiiiis*

c",)

Svarte på det du spurte om jeg da, så det så.

c",)

Skrevet

For min del må man gjerne knerte små selbarn av hjertens lyst.

Men det er da usedvanlig tåpelig å tro at dette er god turistreklame for Norge. Noen burde fått seg en smekk på lanken her for manglende dømmekraft.

Flere, når jeg tenker meg om.

Det sier en del om hva slags menneske man er når man synes det er greit å drepe andre vesener for forlystelse. Å akseptere det som er nødvendig er en annen sak, men å ha så liten respekt for liv er skremmende.

"............................"

Skrevet

Det sier en del om hva slags menneske man er når man synes det er greit å drepe andre vesener for forlystelse. Å akseptere det som er nødvendig er en annen sak, men å ha så liten respekt for liv er skremmende.

"............................"

Interessant å se hvor mye du klarte å lese ut av en liten kommentar satt på spissen.

Skrevet

Interessant å se hvor mye du klarte å lese ut av en liten kommentar satt på spissen.

Jeg leste ikke noe annet enn det du skrev :-)

"..........................."

Skrevet

Jeg leste ikke noe annet enn det du skrev :-)

"..........................."

Nei, jeg var vel kanskje i overkant flåsete med den første setningen min.

Hovedpoenget mitt er at uavhengig av hva jeg måtte ha av følelser knyttet til disse selbarna, er det usedvanlig dårlig markedsføring av Norge - og det vitner om manglende kunnskap om hva omverdenen vil tenke når vi prøver oss på denslags turisme.

Skrevet

Nei, jeg var vel kanskje i overkant flåsete med den første setningen min.

Hovedpoenget mitt er at uavhengig av hva jeg måtte ha av følelser knyttet til disse selbarna, er det usedvanlig dårlig markedsføring av Norge - og det vitner om manglende kunnskap om hva omverdenen vil tenke når vi prøver oss på denslags turisme.

Det er jeg enig i. Jeg vil faktisk gå enda lengre og si at det er så uintelligent av staten at det er enda en spiker i kisten til den siste rest av respekt jeg føler for de som styrer og steller dette landet.

Dråpen var når jeg så en av disse dept.folkene, eller hva p..ker han var, uttale på TV at "nei, jeg ser INGEN problemer med dette".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...