Gå til innhold

middagsgjester

Anbefalte innlegg

Gjest mat, mat, mat
Skrevet

skal ha gjester lørdag kveld. Trenger litt inspirasjon... Aner ikke hva vi skal spise. Alle tips og oppskrifter (gjerne forrett også)mottages med et stort TAKK! Til dessert blir det noen slags kake.

Venter spent på svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forrett: spekemat m. asparges, eggerøre og evt. potetsalat til.

Hovedrett: reinsdyrgryte m. ris.

Jeg kan legge ut oppskriften hvis du vil.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Forrett: spekemat m. asparges, eggerøre og evt. potetsalat til.

Hovedrett: reinsdyrgryte m. ris.

Jeg kan legge ut oppskriften hvis du vil.

Eller bacalao, det har jeg lyst på.

Stef1365380764
Skrevet

Du trenger:

Fersk spagetti.

Barillo - kjøttsaus. (finnes i de fleste dagligvareforetninger)

Brokkoli,

Boks med annanas,

Cherry-tomater,

Laurbærblad,

Hvitløksbaguetter,

Basilikum,

Levende lys

Kok spagettien og sausen

Kok brokkolien og dupp den i annanassaften før servering. Putt et laurbærblad i hver cherrytomat og stek de i ovnen i noen minutter. Server med hvitløksbaguetter/frisk basilikum og frisk salat. tenn et par levende lys og du har en enkel middag som smaker fortreffelig godt og annerledes og som ser bra ut - og som ikke koster så mye. Med denne uslåelige retten trenger du ikke forrett! :)

Uansett, lykke til! God mat, godt selskap og godt liv hører sammen.

gardina1365380627
Skrevet

eller kansje biffstroganof,

Skrevet

Hmmm, nå fikk jeg lyst på Bacalao nå!!

*drømme drømme*

Skrevet

Tynne pannekaker med litt cognac i røren. Stek champignon. Fyll i en stripe på midten med skinke, ost. lettrømme og stekt champignon. Varm dem opp, gjerne i ovnen, og server til forrett. Nam.

Skrevet

Her er min absolutte favoritt forrett;

Sprøristet toast m/ lodderogen og russisk kaviar, rømmeklatt og ringer av rødløk, og 1/2 egg

Du deler en loffskive (firkantat) på skrå. Legger på en god klatt med lodderogn, legger litt russisk kaviar oppå. Så legger du litt russik kvaiar ved siden av skiven (ikke mye) en rømmeklatt og løkringer også ved skiden av skiven.Kok egg og del i 2, legge 1/2 egg på hver tallerken.

Til hovedrett er innbakt helstekt indrefilèt godt egnet med feks. Potetskiver stekt i ovenen (med olje, havsalt og litt timian)

Skrevet

ÅÅåååååå - det_ER_digg det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...