Gå til innhold

Kan glasset på en ovn bare eksplodere

Anbefalte innlegg

Gjest maisenli
Skrevet

Jeg lurer på en ting og det er kan en stekeovn plutselig eksplodere? Oven var ny i aug og det er en Whirlpool, enkel 4-platers ovn. I dag skulle jeg steke noe i ovnen for første gang(stek). Etter ca en halv time og steken var satt inn hørte jeg et smell og så til min fortvilelse at glasset i ovnen (mellomglasset eksploderte i tusen knas). Jeg ble helt sjokkert og skjønte ingenting. Jeg spør kan dette skje eller? Har aldri vært bort lignende etter å ha laget mat i mange år. Hva skal jeg gjøre nå? Ovnen er med i innbo da jeg bor i en studentleilighet.

Videoannonse
Annonse
IngenLurerDenneGutten
Skrevet

"Alt" kan skje:-) Dette får du/dem på garantien.

Skrevet

Hvis det har skjedd med din ovn, så kan det tydeligvis skje.

Skjønner ikke helt hva du lurer på jeg...

Gjest maisenli
Skrevet

Hvis det har skjedd med din ovn, så kan det tydeligvis skje.

Skjønner ikke helt hva du lurer på jeg...

Jeg lurer på om det har skjedd med andre. Skjønner du, eller skal jeg forklare nærmere?

Skrevet

Jeg lurer på om det har skjedd med andre. Skjønner du, eller skal jeg forklare nærmere?

Neida, går bra med spiseskjeer. ;)

Jeg har ikke hørt om at det har skjedd med noen før.

Skrevet

Du burde ta kontakt med de som leier ut boligen fortest mulig og forklare hva som er skjedd, så får de ordne med resten!

Har ikke hørt fra andre plasser at dette har skjedd, og selv har jeg jobbet på fabrikk som lager komfyrer, men ikke denne:) kan rett og slett være en defekt på komfyren!

Skrevet

Jeg har hørt om et tilfelle tidligere, der de drev og stekte pizza. De to små barna i familien pleide å sitte foran ovnen for å følge med på at pizzaen ble ferdig, men denne ene gangen satt de og så tv isteden.

Plutselig hadde det smelt veldig på kjøkkenet, og da var faktisk hele glasset gått. Hadde barna sittet der, ville de fått alt over seg.

Det er nok mulig. Tror det var snakk om at spenningen i glasset var "feil".

Ta kontakt med studentsamskipnaden der du bor, og prat med dem. Det er vel de som holder oversikt over leilighetene? De må i så fall kunne hjelpe deg...

Skrevet

Det har jeg da lest om på dol før så det kan tydeligvis skje flere ganger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...