Gå til innhold

Dressing

Sofapus

Anbefalte innlegg

Noen som har en god oppskrift på oljedressing til gresk salat? (IKKE med balsamico). Den skal være lys i fargen, og helst ikke smake FOR mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I min greske kokebok står det

1/3 tkp olje

2-3 spiseskjeer sitron eller eddik

salt og pepper

Hm, tkp = tekopp? eller? :)

og edikk, er det da snakk om epleedikk? eller noen annen edikk=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare brukt oljen som er på den danske feta-osten på glass, der er det krydder i oljen. Alternativt olivenolje med en dasj sitron + salt, pepper og litt oregano.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, tkp = tekopp? eller? :)

og edikk, er det da snakk om epleedikk? eller noen annen edikk=

Ja, tekopp.

Og vanlig eddik, vet ikke helt hvor mange prosent den er. Sånn hvit, tror jeg. Lenge siden jeg har laget det og da har jeg gjort det på slump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tekopp.

Og vanlig eddik, vet ikke helt hvor mange prosent den er. Sånn hvit, tror jeg. Lenge siden jeg har laget det og da har jeg gjort det på slump

ok, takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare brukt oljen som er på den danske feta-osten på glass, der er det krydder i oljen. Alternativt olivenolje med en dasj sitron + salt, pepper og litt oregano.

Ja, jeg og, men de hele pepperkornene blir litt i meste laget noen ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Sandvika Storsenter idag og kjøpte meg en litt eksklusiv flaske med olivenolje med basilikum. Olje med så god smak er det nesten for galt å "ødelegge" med eddik, du finner mange slags olivenoljer i de vanlige matbudikkene også og mange av dem er gode med urter, hvitløk eller krydder, men gi den noen dråper lime eller sitron eller litt hvitvinseddik. Godt med nykvernet pepper... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare olivenolje (ikke extra virgin, det blir for mye olivensmak for meg), presset hvitløk, litt vann, litt nykvernet havsalt, litt sitronsaft. Rør fort, hardt og lenge :-)

Nam nam.

Hvor mye det skal smake reguleres da av hvor mye du har i av hvitløk, sitron og salt.

Kan varieres med pepper, fersk basilikum, fersk oregano, fersk timian, fersk mynte, krydderposer fra nudler(!) og diverse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...