Sofapus Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Noen som har en god oppskrift på oljedressing til gresk salat? (IKKE med balsamico). Den skal være lys i fargen, og helst ikke smake FOR mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 I min greske kokebok står det 1/3 tkp olje 2-3 spiseskjeer sitron eller eddik salt og pepper 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofapus Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 I min greske kokebok står det 1/3 tkp olje 2-3 spiseskjeer sitron eller eddik salt og pepper Hm, tkp = tekopp? eller? og edikk, er det da snakk om epleedikk? eller noen annen edikk= 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg har bare brukt oljen som er på den danske feta-osten på glass, der er det krydder i oljen. Alternativt olivenolje med en dasj sitron + salt, pepper og litt oregano. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hm, tkp = tekopp? eller? og edikk, er det da snakk om epleedikk? eller noen annen edikk= Ja, tekopp. Og vanlig eddik, vet ikke helt hvor mange prosent den er. Sånn hvit, tror jeg. Lenge siden jeg har laget det og da har jeg gjort det på slump 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofapus Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Ja, tekopp. Og vanlig eddik, vet ikke helt hvor mange prosent den er. Sånn hvit, tror jeg. Lenge siden jeg har laget det og da har jeg gjort det på slump ok, takk:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofapus Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg har bare brukt oljen som er på den danske feta-osten på glass, der er det krydder i oljen. Alternativt olivenolje med en dasj sitron + salt, pepper og litt oregano. Ja, jeg og, men de hele pepperkornene blir litt i meste laget noen ganger... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Ja, jeg og, men de hele pepperkornene blir litt i meste laget noen ganger... De kan du pirke vekk, eller sile fra :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirea Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg var i Sandvika Storsenter idag og kjøpte meg en litt eksklusiv flaske med olivenolje med basilikum. Olje med så god smak er det nesten for galt å "ødelegge" med eddik, du finner mange slags olivenoljer i de vanlige matbudikkene også og mange av dem er gode med urter, hvitløk eller krydder, men gi den noen dråper lime eller sitron eller litt hvitvinseddik. Godt med nykvernet pepper... *sukk* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg bruker bare olivenolje (ikke extra virgin, det blir for mye olivensmak for meg), presset hvitløk, litt vann, litt nykvernet havsalt, litt sitronsaft. Rør fort, hardt og lenge :-) Nam nam. Hvor mye det skal smake reguleres da av hvor mye du har i av hvitløk, sitron og salt. Kan varieres med pepper, fersk basilikum, fersk oregano, fersk timian, fersk mynte, krydderposer fra nudler(!) og diverse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.