Gå til innhold

Behandlet dårlig (langt)

Anbefalte innlegg

Gjest tante_r
Skrevet

Det er p.g.a. fastlegen min at jeg sitter her foran skjermen midt på natten, han er også grunnen til det kraftige angstanfallet jeg fikk i går kveld.

For noen uker siden hente det noe ganske traumatisk for meg og jeg ønsket bare å dø etterpå. Så jeg tok en overdose med sovetabletter, men ble funnet i siste liten og sendt på sykehus til pumping osv osv.

Det er første gangen jeg har gjort noe sånt.

Og i stedet for å forstå hvor grusomt det er å ha det så fælt at man ikke orker leve lenger. Så er han sint på meg fordi det var han som skrev ut de sovetablettene. Det virker som om han tror at jeg tok en overdose tabletter for å "plage" han. Han sa noe sånt som at "Aldri om han gir meg noen sånne tabletter igjen når jeg bare stapper dem i meg".

Jeg har det grusomt nå etter at jeg var hos han. Jeg hadde begynt å komme meg litt på føttene igjen, men nå har alt fallt sammen.

Jeg er kronisk syk, hjerteoperert med mer. Men jeg kommer til å kvie meg for å dra til fastlegen min igjen.

Er det noen som har noe råd til meg om hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har tillit til legen din, er det vanskelig å ha et konstruktivt samarbeid.

Begynn med å gå på trygdeetatens sider og finn deg en ny fastlege, hvis du kan.

mvh

Gjest rutangis netu
Skrevet

Bytt lege! Denne tilliten blir vanskelig å rette opp. Hvis han ikke kommer med enunnskyldning og forklaring da. Men v erfaring gjør sjeldenl eger det...

Han ble vel dritredd rett og slett. For at han indirekte (pga reseptutskrivningen) skulle få eller føle skyld for at du tok ditt liv. Meget menneskelig reaksjons egentlig, akkurat det samme som skjer med mammaer som er kjempeglad for å ha fått tenåringen trygt i hus nattestid, og så gjør akkurat det hun hadde bestemt seg for å ikke gjøre, kjefte ungen opp og ned. Slik er det når en blir redd for sikkerheten til noen en har ansvar for. Legen har jo ansvar for oss pasienter, men burde vise en helt annen og mer profesjonell oppførsel selvfølgelig enn ei lettere hysteris mamma!

mil1365380270
Skrevet

Finn en annen lege du vil gå til. Så spør du denne legen om h*n har plass til flere pasienter, og ringer fastlegetelefonen og bytter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...